כשלוקחים דונאט ומשלבים עם קרואסון, נולד קרונאט (Cronut)

הידעתם ש... למתכון של קרונאט (Cronut) יש ערך בוויקיפדיה. המציא אותו הקונדיטור, דומיניק אנסל. זה עד כדי כך טעים, שעל השם המסחרי רשמו פטנט. 

0
5237
למתכון של קרונאט (Cronut) יש ערך בוויקיפדיה. המציא אותו הקונדיטור, דומיניק אנסל. זה עד כדי כך טעים, שעל השם המסחרי רשמו פטנט. מתכון קרונאט באתר נתניה און ליין
קרונאט - הגרסא הכי טעימה - גם לחנוכה

הידעתם ש… למתכון של קרונאט (Cronut) יש ערך בוויקיפדיה. המציא אותו הקונדיטור, דומיניק אנסל. זה עד כדי כך טעים, שעל השם המסחרי רשמו פטנט. 

אין ניו-יורקי, או תייר המבקר בתפוח הגדול, שלא עומד שעות בתור כדי לנגוס בפלא הזה שנקרא Cronut. בעברית, קרונאט. הרעיון פשוט וגאוני. לוקחים את כל הטוב שיש במתכון לדונאט, מערבבים עם מתכון לקרואסון. התוצאה: מתכון לקרונאט. אז… כתושבי נתניה גאים, בה הקרואסון שולט לצד הספינג' וכמובן מלכת חנוכה סופגניה, שימו עליכם סינר וחממו שמן…

כשקרואסון ודונאט נפגשים … מתכון קרונאט מושלם (שני סוגי מילוי)!

מרכיבים ל 12 יחידות:
קילוגרם בצק קרואסון (קונים מוכן בסופרמרקט)
סוכר לציפוי הסופגנייה

מילוי קרם פטיסייר:
חצי ליטר חלב
6 חלמונים מביצה גודל M
120 גרם (חצי כוס ועוד 2 כפות) סוכר
4 כפות קורנפלור
2 כפיות תמצית וניל

מילוי גנאש שוקולד:
250 מיליליטר שמנת מתוקה 38%
100 גרם שוקולד מריר

ציפוי:
200 גרם אבקת סוכר
אפשרות: פירורי אגוזים או סירופ שוקולד. בקיצור, תרגישו חופשי.

שלבי ההכנה:
מרדדים את בצק קרואסון לעובי של 1 ס"מ. קורצים עיגול בגודל 10 ס"מ ועוד עיגול קטן באמצע כדי ליצור את החור עבור אפקט הדונאטס. מניחים על נייר אפייה מקומח ומתפיחים 40 דקות. בינתיים, עד שהבצק תופח, מכינים קרם פטיסייר

מרתיחים את החלב עם הווניל. במקביל, בקערה נפרדת, טורפים את החלמונים עם סוכר ועם קורנפלור. כאשר החלב רותח, מסירים מהלהבה. יוצקים אותו לאט, תוך כדי ערבוב מתמיד עם מטרפה, אל מסת החלמונים. מערבבים עד לקבלת מסה אחידה. מחזירים את כל המסה ללהבה. ממשיכים לבשל על אש קטנה תוך כדי ערבוב עד שהקרם מסמיך. זה לוקח 2-3 דקות. מסירים מהלהבה, מערבבים עוד שלושים שניות. מניחים ניילון נצמד על פני הקרם ושומרים בצד להורדת הטמפרטורה.

מכינים את הגנאש.  מרתיחים את השמנת ומורידים את הסיר מהאש. מוסיפים את השוקולד ומערבבים עם מטרפה עד להמסתו המלאה. מכניסים את הקרם שנוצר למקרר לשעה. לאחר מכן מוציאים את המסה של הגנאש ומקציפים עם מיקסר את הקרם עד לקבלת מרקם יציב.

חוזרים לבצק שתופח. לקראת סיום ההתפחה מחממים שמן לטיגון. מטגנים את עיגולי הבצק משני צדדיו, עד להזהבה יפה. מוציאים מהשמן. מניחים על נייר סופג.

מעבירים לשקית זילוף עם צנטר חלק גם את קרם הפטיסייר וגם את הגנאש. מחדירים את הקרם למאפה מהצדדים. אפשר כמובן להשתמש גם במזרק אפייה. אפשרי לגלגל באבקת סוכר. או למזוג סירופ שוקולד ביתי. בקיצור, תרגישו חופשיים.

אהבתם? מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק. להצטרפות: נתניה מבשלת (וגם אופה) מתכונים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן