ספינג' עם טאצ' אישי

0
876
ספינג' עם טאצ' אישי. צילום סער אהרוני

אפשר לקרוא למנה עישר ואפשר לקרוא לה ספינג'. דבר אחד בטוח: אני, באופן אישי, מכור לספינג' החם. אישית, מת על ספינג' שטבלו אותו בסירופ סוכר. בעיר נתניה יש לספינג' מקום של כבוד, ואני מתכוון לעמדת המכירה של הספינג' באזור קולנוע שרון ז"ל. וכמו שאין נתנייתי שלא אכל מנת פלאפל אצל העיראקית או אצל מוסא, לא ניגב חומוס-פול אצל עוזי, כך אין נתנייתי שלא פירק לו ספינג' סביב סיר השמן הענק ברחוב. במתכון שאני מציע, שילבתי בהכנת הבצק דבש תמרים (סילאן). הטעם הפתיע גם אותי. אז, בואו למטבח כי אנחנו מתחילים.

ספינג' עם טאצ' אישי

 

המרכיבים:
קילו קמח רגיל
שקית שמרים
2 כפות שמן
2 כפות סילאן
רבע כוס סוכר
חצי כפית מלח
חצי ליטר מים ועוד חצי ליטר שנוסיף במידת הצורך

סירופ סוכר: קילו סוכר וליטר וחצי מים פלוס לימון פרוס על אש נמוכה עד שהתערובת תסמיך

אופן ההכנה: 
נכין מראש קערית עם שמן או מים, שתעזור לנו בעת החיתוך הידני של חתיכות הבצק עבור הספינג'

1. נתחיל עם איחוד החומרים היבשים: נכניס לקערה את הקמח והשמרים ונערבב בעזרת כף גדולה. לאיחוד החומרים נוסיף את הסוכר ונערבב שוב. כעת נוסיף את המלח, שתי כפות סילאן וחצי ליטר מים. בעזרת הידיים נלוש עם האצבעות (לא עם פרק היד) מספר דקות. הבצק אמור לצאת דביק ודליל. אם צריך נוסיף קצת מים לצורך פעולה זו. נכסה במגבת לחה ונניח במקום חמים למשל שעה.

טיפ: אני מכניס לתנור על חום של 30 מעלות. הבצק יכפיל את נפחו ואף יותר במשך פרק הזמן הזה.

2. בתום שלב ההתפחה הראשון נסיר את המגבת ונלוש את הבצק שתפח לישה שנייה לזמן של שתי דקות במטרה להוציא את האוויר. נכסה שוב ונשאיר להתפחה נוספת של שעה.

3. עשר דקות לפני סיום שלב ההתפחה השנייה נמלא סיר עם שמן לטיגון עמוק. ברגע שהשמן רתח, נרטיב את היד במעט מים או שמן ונקרוץ חתיכת בצק בגודל של כף יד. בשלב זה נחזיק את הבצק בשתי ידיים. הבצק נוזלי יחסית. בעזרת קצות האצבעות נעשה חור באמצע ונניח לאט-לאט את השליש הראשון של הבצק בשמן הרותח (לא לעזוב). בתוך פחות מדקה הבצק יתפוס את צורתו ואז נשחרר אותו במלואו לשמן הרותח. בערך טיגון של דקה לכל צד.

4. לאחר שסיימנו להכין את כל הספינג'ים, נניח על רשת סינון או נייר סופג. נעביר לקערה רחבה בה רוטב הסוכר שהכנו ספינג' אחרי ספינג'. לחובבי המתוק, ניתן לפזר מעל גם אבקת סוכר. לחובבי הסופר מתוק, אפשר למרוח גם דבש. תלוי בכם… הכי חשוב, לאכול את הספינג' חם. אני אישית אוהב את הספינג' עם כוס תה נענע או מנטה בצד.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, בנתניה און ליין, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם ברוח החגים:

סופגניות – המתכון הכי ביתי שיש

לביבות יוגורט

לביבות תפוחי אדמה – קלאסי

קרפ צרפתי – חוגגים חנוכה אחרת

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן