חטיבת הביניים טשרניחובסקי נתניה מציגה: מועדון שיעורי בית

יוזמתה של אנסטסיה סורקין, סטודנטית במרכז האקדמי לוינסקי - וינגייט זוכה להצלחה רבה. עשרות תלמידים התנסו במועדון שיעורי בית בשעות אחה"צ בנתניה

0
1899
אנסטסיה סורקין, יוזמת פרויקט מועדון שיעורי בית בחטיבת ביניים טשרניחובסקי - נתניה. צילום: המרכז האקדמי לוינסקי - וינגייט.
מועדון שיעורי בית. אנסטסיה סורקין. צילום המרכז האקדמי לוינסקי - וינגייט

מועדון שיעורי בית, מיזם אותו מובילה סטודנטית המלמדת בחטיבת הביניים טשרניחובסקי נתניה, הוכיח עצמו. לא רק בתוצאות, אלא ובעיקר בהשתתפות הרבה של התלמידים והתלמידות.

"בחטיבת הביניים שבה אני מלמדת במסגרת שנת הסטאז' שלי, נתקלתי בתופעה של תלמידים ששוהים שעות רבות בחוסר מעש בקרבת בית הספר לאחר סיום הלימודים". כך מספרת אנסטסיה סורקין.

סורקין, סטודנטית להוראת אנגלית במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, החליטה להפוך את המציאות. "שוחחתי איתם כדי לבדוק אם יהיו מעוניינים במועדון שיעורי בית לאחר שעות הלימודים. כשהצוות החינוכי נרתם למשימה, החלטתי לקדם את היוזמה", היא מספרת לנתניה און ליין – ksn.

מזה כחודשיים נפגשים, אחת לשבוע, תלמידים מחטיבת הביניים "טשרניחובסקי" בנתניה במועדון שיעורי הבית. המועדון מתכנס בבית הספר לאחר סיום הלימודים. מרבית התלמידים מסתייעים בעזרה פרטנית, שאליה גויסו תלמידים מכיתות ט'.

אנסטטסיה סורקין, מובילת היוזמה, הרחיבה. "במסגרת היוזמה אני עוזרת בשיעורי הבית לקבוצה מצומצמת של שלושה תלמידים. במקביל, אני מדריכה את תלמידי כיתה ט איך לסייע לתלמידי כיתה ז כחונכים. חלק מהתלמידים מבקשים סיוע בשיעורי הבית. חלקם מבקשים שיעורי תגבור בחומרי לימוד שהם מתקשים בהם. שיעורי העזר קידמו את התלמידים ולימדו אותם לגלות אחריות וזוהי גאווה גדולה מבחינתי".

היוזמה של אנסטסיה סורקין מתקיימת  כחלק מהלימודים במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. במסגרתם, כל סטודנט מתכנן ומיישם יוזמה חברתית או חינוכית בעלת משמעות.

ד"ר עדית ליבנה, ראש היחידה ליזמות סטודנטים, הוסיפה כי "החזון של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט מכוון לקידום יוזמות חדשניות במערכת החינוך, בקהילה ובחברה. בהתאמה לכך, אנו רואים חשיבות רבה לאפשר  התנסות של הסטודנטים בזיהוי אתגרים, במציאת פתרונות מיטביים וביישום שלהם באמצעות היוזמה. זאת, כדי להעצים  ולהכשיר אותם כאנשי  חינוך המקדמים יזמות במסגרת עבודתם."