שווארמה ביתית בווק

3
1107
מתכון שווארמה ביתית - נתניה מבשלת
שווארמה ביתית. צילום נתניה און ליין

אין דבר מענג יותר מאשר אוכל רחוב. אחד המאכלים הטעימים יותר, בעיני, זו מנת שווארמה. אז נכון, שבעיר נתניה ניטש ויכוח בן יותר משני עשורים איזה דוכן מספק את השווארמה הכי טעימה בעיר, אבל אנחנו בקטע של בישול ביתי… אז קבלו מתכון שווארמה ביתית כזו שניתן להכינה באמצעות ווק או מחבת עמוק, ללא צורך במתקן עם שיפוד ארוך. שני טיפים יש לי עבורכם להכנת שווארמה ביתית. הראשונה קשורה לתבלינים. ישנם אין ספור גרסאות ומינונים שונים, אז תבחרו את הטעמים שאתם אוהבים. הטיפ השני חשוב הרבה יותר: בהזדמנות שתקפצו לאטליז בקשו שומן כבש טרי. תקפיאו אותו, וכל פעם שתרצו לשפר טעמים, תחתכו חתיכה ותשתמשו בה. אז שימו סינרים וכנסו למטבח, כי נתניה מבשלת.

מתכון שווארמה ביתית

מרכיבים:
40 גרם שומן כבש טרי חתוך דק – דק
קילוגרם שווארמה – הודו נקבה
שמן קנולה
2 כפיות תבלין שווארמה מוכן
קורט מלח
קורט פלפל
קורט כמון
קורט כורכום

אופן ההכנה:
נפרוס את נתח ההודו לרצועות של 2 ס"מ ואם צריך עם פטיש עדין נשטח קצת. נכניס את הרצועות לסיר ונטבל במבחר התבלינים. שימו לב, אני חוזר ואומר: ניתן לשלב בנוסף תבלינים שאתם אוהבים כמו, למשל, נגיעה של בהרט ואפילו פפריקה חריפה או מתוקה. בכל מקרה, אחרי שנעסה בעדינות את רצועות הבשר עם התבלינים, נכסה את הסיר בניילון ונכניס למקרר לשעתיים. אם יש לכם עודף זמן, תוסיפו עוד שעה.

נוציא מהמקרר את הסיר, נניח על השיש ונחכה כרבע שעה שהבשר יגיע לטמפרטורת החדר. נחמם ווק ביתי או מחבת עמוק ונוסיף מעט שמן. דקותיים לאחר מכן נוסיף את שומן הכבש ונמיס אותו בחום. שימו לב, אין להוסיף את שומן הכבש כשהשמן כבר רותח – אחרת הוא ייצרב. נוסיף את רצועות השווארמה המטובלות ונטגן עד להשחמה -–תוך כדי ערבוב מתמיד. ניתן להגיש בצלחת, שזה נחמד לתמונות לאינסטוש, אבל אני מעדיף בפיתה טרייה עם טחינה, עם עמבה וכמובן סלט ערבי קצוץ…

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

סטייק חציל, קבבוני טלה וטחינה ירוקה

מתכון סושי מטוגן עם שמנת וסלמון

כתף כבש וירקות שורש בתנור

קציצות מפרום – המטבח הטריפוליטאי במיטבו

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן