קציצות מפרום – המטבח הלובי במיטבו

קציצות מפרום המכילות בשר בקר משובח בין שתי פרוסות תפוחי אדמה, הן מעדן אמיתי. שף גולן ימין מפרגן לאמא הפרטית שלו, איריס, במתכון שלה  

4
667
קציצות מפרום נתניה מבשלת
קציצות מפרום. הגרסה של משפחת ימין

כילד וכנער כל החברים שלי נהגו להתייצב בבית של הוריי כדי לאכול את אותן קציצות מפרום המיוחדות של אמא שלי. היום, הילדים שלי, מחכים בשקיקה כדי לאכול את אותן קציצות מפרום של אמי, סבתא איריס, שלמדה להכינן מאמה שלה אין ספור דורות אחורה. קציצות מפרום, בעיני, מלבד טעמן המשובח, מייצגות את הטעם של הבית בו גדלתי, וכמובן את המטבח הלובי במיטבו. בישול מפרום לוקח זמן. צריך קצת סבלנות והמון בישול על אש נמוכה, אבל התוצאה היא חוויה. המנה מתאימה כמנה ראשונה עם לימון חצוי בצד, או כמנה עיקרית עם קוסקוס. אז… שימו סינרים עליכם, כנסו למטבח כי נתניה מבשלת.

מתכון קציצות מפרום

חומרים:
שמן לבישול עמוק
4 תפוחי אדמה גדולים מקולפים
3 בצלים חתוכים לקוביות
500 גרם בשר בקר טחון
5 ביצים
צרור פטרוזיליה קצוצה
צרור סלרי קצוץ
גזר חתוך לקוביות
כף שטוחה של בהרט
קורט פלפל שחור
נגיעה קינמון (לא חובה)
קורט מלח
2 פרוסות לחם ללא קרום (להרטיב ולסחוט)
3 כפות רסק עגבניות
כף פפריקה מתוקה

אופן ההכנה:
ניקח את תפוחי האדמה, נקצוץ את קצוותיהם המעוגלות, נחצה כל אחד לשלוש פרוסות עבות. את הפרוסות נחצה באמצע, לא עד הסוף, כמו סנדוויץ'. נכניס את תפוחי האדמה למים עם מלח לשעה של ריכוך.

בינתיים, נכניס למעבד מזון את הפטרוזיליה, הבשר, ביצה אחת, לחם רך, בצל אחד, קורט בהרט, קורט מלח וקורט פלפל. נערבב היטב עד שנקבל עיסה אחידה. נמלא את תפוח האדמה במלית הבשר ונקפל בעדינות.

ניקח קערה עם קמח ובקערה שנייה נטרוף ביצים ונוסיף כף רסק. נחמם מחבת עם שמן עמוק, נטבול את המפרום בקערת הקמח ולאחר מכן בקערת הביצים ונטגן כל צד בערך שלוש דקות.

לסיר בינוני נעביר את השמן, נוסיף את הבצל הקצוץ, את הסלרי ואת הגזר. לאחר שהירקות יתרככו, נוסיף פפריקה, קורט מלח וקורט פלפל. נוסיף את קציצות המפרום לסיר ונכסה במים עד לגובה המפרום. נבשל על אש נמוכה עד שהמים יתאדו – בערך כשעה.

למתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

שקשוקה בטוויסט נתחי חזה עוף

עריסה – החמין הטריפוליטאי

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי כאן – פורטל נתניה און ליין – ksn

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן