כתף כבש בתנור

3
2948
מתכון כבש בתנור - נתניה מבשלת
נתחי כבש אפויים בירקות שורש. צילום שף גולן ימין

כתף כבש בתנור, אפוי היטב עם ירקות שורש, נחשבת למנה חגיגית במיוחד ואולי גם מורכבת לעשייה. האמת, שמדובר במתכון קל להכנה, אשר מתאים גם לארוחת צהריים מפנקת וכמובן לארוחת ליל שישי. זו גם אחת המנות האהובות ביותר על בני משפחתי. המנה שאני מציע, מבוססת על מתכון כתף כבש של חמותי. כבשלנית ביתית בחסד עליון, הנגיעות הקטנות שלה בשלב ההכנה, עושות את ההבדל הגדול. בשר כבש, לפחות בארץ, נחשב אצל חלק מעדות ישראל כבשר המיועד לאירועים מיוחדים – אולי בגלל מחירו. אישית, אני אוהב לעבוד עם בשר כבש, שטעמו בעיני משובח ובהכנה נכונה הוא רך ונימוח בפה בשל אחוזי השומן וטעמו הייחודי. אז רגע לפני שתלבשו את הסינר ותיכנסו למטבח, מציע לכם לרכוש בשר כבש באטליזים המשובחים של שוק נתניה. שם, כמובן, תוכלו להנחות את הקצבים בחלק אותו אתם רוצים והם יעשו עבורכם את השאר.

מתכון כתף כבש בתנור – מתכון לכתף כבש

מרכיבים:

2 בצלים חתוכים לקוביות

5 שיני שום שלמים

סלרי חתוך גס

2 גזרים חתוכים גס

רבע כוס סילאן

4 כפות שמן זית

כוס יין אדום

קורט מלח

קורט פלפל

2 כוסות מים

רבע כבש (ניתן לבקש מהקצב לפרק החלקים כמו בתמונה – לאלה המבקשים להכין מנה למשפחה ממוצעת ולא לגדוד)

אופן ההכנה:

במחבת עמוק נחמם שמן. ברגע שהשמן מגיע לחום המתאים, נצרוב את חלקי הכבש. אני נוהג לצרוב כדקותיים מכל צד. נוציא את הבשר ונניח אותו על תבנית אפייה. על אותו מחבת, שמכיל את השמן וחלק מטעמי שומן הכבש, נוסיף את הירקות ואת היין. נבשל עד לצמצום הנוזלים בחצי. ניקח את נתחי הכבש שבינתיים הספיקו להתקרר מעט נעסה אותם עם הסילאן (דבש תמרים). נפזר קצת מלח ופלפל, נוסיף שתי כוסות מים ואת כל הנוזלים מהמחבת – יחד הירקות. נעטוף את התבנית בנייר כסף ונכניס לתוך התנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות לשעתיים וחצי. זהו, המנה מוכנה ורצוי להגישה כשבצידה אורז לבן.

מתכונים נוספים מומלצים:

שוק אווז בירקות שורש וטריאקי

אסאדו דרום אמריקאי – מתכון ביתי

סטייק חציל, קבבוני טלה וטחינה ירוקה

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין

3 תגובות

  1. מתכון פצצה וקל להכנה עשיתי אותו פעם שניה ממליצה בחום.
    לא היה לי סילאן אז שמתי במקום דבש ויצא מעולה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן