התפתחות בפרשת השחיתות בנתניה: יו"ר חברת אשטרום נחקר

2
193
בניין עיריית נתניה 1. צילום רן אליהו
בניין עיריית נתניה. צילום רן אליהו

התפתחות בפרשת השחיתות בנתניה: חברת אשטרום דיווחה בבוקר יום רביעי  לבורסה, בהודעה רשמית, כי יו"ר חברת אשטרום המתמחה בבנייה, אברהם (רמי) נוסבאום נחקר באזהרה במשרדי להב 433. בהודעה צוין, כי "נוסבאום נחקר בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שוחד בתפקידו כנושא משרה בחברה בקשר עם פרויקטים שלה וחברות קשורות שלה". בהודעה שנייה שפרסמה חברת אשדר מקבוצת אשטרום נמסר, כי  "להערכת החברה, בהתנהלותו של נוסבאום או של החברה, לא נפל כל רבב ודופי וכי לאחר בירור העובדות יתברר כי שמו שורבב לפרשה בשוגג". על-פי הערכות גורמים שונים, מדובר בתת-פרשה הנחקרת כחלק מפרשת השחיתות והשוחד לכאורה, בה הסתבכה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, אשר מכחישה כל מעורבות בכל אחת מהטענות והחשדות לכאורה המיוחסים שלה.

ראש עיריית נתניה נעצרה בתחילת חודש ספטמבר 2016 בתום חקירה סמויה שנמשכה למעלה משנה – אותה מנהלות היחידה הארצית לחקירות הונאה, להב 433 ורשויות המס. יחד עם פיירברג – איכר נעצרו שורה של קבלנים, עורכי דין ובני משפחתה, בהם בנה עו"ד צפריר פיירברג – איכר ובעלה לשעבר אלי פיירברג, וכן סגן ראש העירייה לשעבר, חבר המועצה הרב שמעון שר. על-פי החשדות לכאורה, פעלו החשודים לקבלת שוחד מקבלנים ומיזמים בתמורה לקידום פרויקטים. בין הפרויקטים שנחקרו, פרויקט בית הדירות קוראל.

פיירברג-איכר שוחררה בתום ימי המעצר למעצר בית, ובחודש נובמבר חזרה רשמית לבנייני העירייה במספר הגבלות המונעים ממנה לשוחח עם כמה בעלי תפקידים בעירייה. פיירברג-איכר, שעל פי חוק אסור לה בשלב זה לדבר על הפרשה, ציינה באותה עת, באמירה כללית, כי "אני משוכנעת שרשויות החוק ייווכחו לדעת שאותה עלילה שניסו או בעצם הצליחו להעליל נגדי, אין בה דבר ולא דבק בי שום רבב. התנהלתי במשך כל שנותיי בעירייה, שהן יותר מ-40 שנה, על פי החוק, בצורה ערכית. אין לי פירור שלא מדווח לרשויות המס בישראל. אני משוכנעת שזה ייגמר ללא כתב אישום".

עדכון: עם פרסום הכתבה הודיעה המשטרה, כי בנוסף ליו"ר חברת אשטרום, רמי נוסבאום, נחקרו באזהרה עוד שלושה בכירים בחברות הציבוריות בחשד, לכאורה, למתן שוחד. כמו כן נחקרו עוד ארבעה נושאי משרה נוספים בחברות פרטיות.

הבכירים שנחקרו – עמירם פרץ – מנכ"ל ובעלי חברת בוני התיכון הנדסה, שמואל אנצ'ל – מנכ"ל לשעבר של חברת הדלק הישראלית מקבוצת דלק ויונה פוגל – מנכ"ל פז חברת נפט.

מהמשטרה נמסר, כי "כלל הנחקרים שוחררו בערבות עצמית ובתנאים: עיכוב יציאה מהארץ למשך 3 חודשים, הרחקה מעיריית נתניה למשך 15 ימים ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה".

עוד נמסר, כי "בשל העובדה כי מדובר בחברות הציבוריות הנסחרות בבורסה, משטרת ישראל מעדכנת כנדרש את הרשות לניירות ערך".

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

ניסו להבריח 2.4 קילוגרם חשיש במזוודה ונלכדו

חשד: התחזה לבנה של ראש עיריית נתניה וגייס כספים

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן