עוגיות מאצ'ה (אבקת תה ירוק יפני) – טעים ובריא

2
839
עוגיות מאצ'ה - מתכון לעוגיות מאצ'ה תה ירוק יפני - נתניה מבשלת
עוגיות מאצ'ה תה ירוק - מדהים כמה שזה טעים. צילום bigphoto

כמו כל טרנד בעולם האוכל, גם לאבקת תה ירוק יפני (המאצ'ה) לקח כמה שנים טובות לביצוע עלייה לישראל ולתקוע יתד. עוגיות מאצ'ה, אם לא הבנתם מהקדימון, יהפכו תוך זמן קצר לעוגיות הכי טרנדיות בעולם הקולינריה. הקדמה לכך הייתה במקרה, כשצעדתי לעבר ביתי בנתניה, ואחת העוקבות אחר המתכונים שלי במדור "נתניה מבשלת – מתכונים", ביקשה שאפרסם מתכון לעוגיות מאצ'ה (תה ירוק יפני).

היות שלא היכרתי, אז כהרגלי בקודש התחלתי לחקור. אבקת מאצ'ה היא אבקת תה ירוק, העשויה מעלים שלמים המיובשים בהליך מסורתי ומורכב – הליך שמטרתו לשמר את הערכים התזונתיים של העלים ואת הארומה הייחודית כל-כך. הליך זה, כך על-פי הספרות המקצועית בענייני קולינריה ויפן, הוא זה שהופך את המאצ'ה לכל-כך ייחודי. אומנם היפנים משתמשים באבקה בכל מצב צבירה אפשרי, אבל אני בחרתי לנסות את השילוב בעוגיות (בכל זאת, קונדיטור זה קונדיטור).

עוגיות מאצ'ה (תה ירוק יפני) / מתכון לעוגיות מאצ'ה תה ירוק

מרכיבים:

2 כפות אבקת מאצ'ה

כוס אבקת סוכר

150 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

280 גרם קמח

מיץ טרי מלימון סחוט אחד

גרידה של אותו לימון

כפית אבקת אפיה

4  חלמונים מביצה גודל  M

שלבי הכנה:

נשלב לקערת המיקסר את החמאה ונקציף עד לריכוך. נוסיף את אבקת הסוכר וכן אבקת מאצ'ה. נעבד עד לקבלת מסה אחידה. נשלב במזיגה איטית את מיץ הלימון ואת גרידת הלימון. נמשיך באיחוד חומרים עד לקבלת מסה אחידה.

נוסיף את החלמונים, את הקמח ואת אבקת האפייה. נעבד במיקסר עד לקבלת בצק אחיד. נעביר למשטח העבודה. נרדד מעט, נכסה בניילון נצמד ונכניס למקרר למנוחה של שעה.

לאחר שעת מנוחה נוציא מהמקרר את הבצק. הפעם נרדד את הבצק לעובי דק. נקרוץ צורות עגולות באמצעות כוס (האמת, שזה לא משנה איזה צורה נחליט לקרוץ). כדי לקבל מרקם של טעם נוסף, מומלץ לצפות כל עוגיה בסוכר (ממש לא חובה, אני פשוט מכור למתוק).

נניח את העוגיות על מגש אפיה עם נייר אפייה. נכניס את המגש לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות למשך רבע שעה עד 20 דקות (תלוי בסוג התנור). מוציאים מהתנור, מצננים בטמפרטורת החדר ו… בתיאבון!

מתכונים מובילים נוספים:

מתכון לעוגת טורט רכה וגבוהה במיוחד

מתכון לעוגת גבינה קלאסית

מאכלי עדות: מתכון לעריסה – החמין הטריפוליטאי

2 תגובות

  1. מצד שני, לא כל מה שאת לא אוכלת הוא רעל.
    ותודה גדולה לסער המדהים, אתה אלוף!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן