למה דיאטות נכשלות? ומה צריך לעשות כדי להצליח

במשך מאות שנים לימדו את כולנו, שמשמעותה של דיאטה היא לאכול פחות כדי לרדת במשקל. נועה פרומן מסבירה למה דיאטות נכשלות ומה לעשות כדי שנצליח.

6
210
נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה, ליווי דיאטות
צילום באדיבות נועה פרומן

במשך מאות שנים לימדו את כולנו, שמשמעותה של דיאטה היא לאכול פחות כדי לרדת במשקל. במשך שנים תכנתנו אותנו, שירידה במשקל זו המטרה החשובה ביותר, וכולנו הדחקנו שפירוש המילה "דיאטה" ביוונית משמעותה אורח חיים. אנחנו אומנם הדחקנו, אבל הגוף שלנו לא! "כל המחקרים מוכיחים, שמעל 95% מאלה המנסים לרזות נכשלים בטווח הבינוני וכל מה שהשילו מעצמם חוזר עם ריבית", קובעת נועה פרומן, מומחית להליכי הרזיה וכן מנחת קבוצות הרזיה מוסמכת.

נועה פרומן, אם לארבעה, מוכרת מאוד באזור נתניה. לנועה שלוש קבוצות הרזיה פעילות בערים הרצליה, זיכרון יעקב וכן חדרה – שם גם ממוקמת הקליניקה שלה.

למה דיאטות נכשלות לאורך זמן ועד כמה ספירת קלוריות באמת חשובה?

"ישנן ארבע סיבות מרכזיות מדוע דיאטות נכשלות לאורך זמן. הסיבה הראשונה היא בגלל שהגוף שלנו הוא מכונה חכמה! אם נמעיט בקלוריות, הגוף שלנו יתרגל במהירות למצב ויאט את חילוף החומרים כדי להגן על עצמו מפני שינוי. התוצאה לאורך זמן: חוסר איזון ואז הגוף יאותת לנו. הסיבה השנייה נעוצה במספר הפעמים שאנו אוכלים ביום. הגוף שלנו מפרק את אבות המזון בקצב משתנה. אם לא נאכל מאוזן ובחלוקה יומית נכונה, הגוף לא ינצל נכון את המזון שאכלנו. התוצאה לאורך זמן: חוסר איזון. הסיבה השלישית היא, שדיאטות למיניהן, ללא התאמה לשינוי אורח חיים בליווי מקצועי המתאים את התזונה לאדם, מסתכמות בסופו של דבר אצל מעל 95% המנסות לרזות, בפרט הכי פחות חשוב בדיאטה: ספירת קלוריות. הסיבה הרביעית היא ההשפעה הפסיכולוגית: מעטים הם האנשים המסוגלים לשנות בעצמם הרגלים תזונתיים של שנים ארוכות ללא תמיכה ומעקב יומי".

מה הכי נכון לאלה המעוניינים בדיאטה כדי שיצליחו בה?
"ישנן אין ספור דיאטות שרובן המכריע כלליות ולא אישיות המותאמות לצרכי הגוף שלכן. ההצעה הראשונה היא לא להתייחס לדיאטה כדיאטה, אלא כשינוי אורח חיים תזונתי במטרה לנהל אורח חיים בריא – זאת באמצעות ליווי אישי ומקצועי בתהליכים השונים. חובה להבין, שדיאטה אינה מילת קסם ובוודאי לא הרעבת הגוף – אלא הענקת המרכיבים הדרושים לגוף לתפקוד תקין הרבה יותר. כתוצאה מההליך הבונוס הוא ירידה במשקל.

מהם היתרונות של דיאטת ניקוי, של דיאטה מותאמת אישית או של קבוצות תמיכה להורדה במשקל?
"דיאטת ניקוי, כזו הנמשכת 28 ימים, תורמת לאיזון הגוף ומסייעת לכל המערכות הפנימיות לשקם עצמן. כבונוס, על הדרך, גם מפחיתים במשקל. דיאטה אישית או התאמת דיאטה לאדם, נחשבת למדויקת יותר ומותאמת לצרכי הגוף. כל אישה, בוודאי מגיל 40 ומעלה, חייבת לעצמה לפחות פעם אחת פגישת ייעוץ תזונתי מקצועי. כמובן, שללא מעקב יומי ותמיכה מקצועית יתקשה המטופל לשנות אורח חיים לאורך זמן. יתרונן של קבוצות התמיכה להפחתה במשקל או אורח חיים בריא, נובעת בתחושת 'הביחד'. בכך, היכולת להטמיע לאט לאט ובשלבים שינוי באורח חיים".

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לפנות ישירות לנועה פרומן בטלפון: 044-4-666-016 או לבקר בדף הפייסבוק של נועה פרומן

6 תגובות

  1. נועה פרומן את מדהימה ומדויקת. נהניתי לקרוא את הכתבה והזדהיתי עם כל החלק של למה דיאטות נכשלות. משתפת אותך שניסיתי אישית מיליון דיאטות ובכל פעם העליתי הכל בחזרה. כנראה שהדרך שאת מציעה דיאטה מותאמת אישית עם ליווי קבוצתי רגשי ומקצועי היא היחידה שעובדת לאורך זמן.

    • נועה פרומן מדהימה. מקצוענית אמיתית!!! ייעוץ תזונתי והתאמת תזונה אישית זה רק חצי מסוד הקסם שלה. החצי השני זה השימוש בהמון טכניקות כמו דמיון מודרך מה שהופך את תהליך ההרזיה מעוד דיאטה לממש אורח חיים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן