מכבי נתניה והמסע לגביע המדינה: החלום ושברו

0
552
גמר גביע המדינה 2019. שחקני מכבי נתניה מקווים
גמר גביע המדינה 2019. שחקני מכבי נתניה מקווים. צילום ניר אנשר

מעל 15,000 אוהדי מכבי נתניה שהגיעו, יחד עם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר, כדי לעודד את היהלומים של אייל סגל, לחיפה – קיוו, ייחלו ופיללו לסוף טוב יותר למסעה המופלא של קבוצתם. מזה 41 שנה מחכים האוהדים לכך, שקפטן הקבוצה יניף את גביע המדינה. גם אז, ממש כמו ביום רביעי, מצאה עצמה מכבי נתניה, שעשתה עונה מופלאה, מתמודדת על גביע המדינה, במשחק הגמר אותו פתח כמיטב המסורת נשיא המדינה רובי ריבלין, מול קבוצת בני יהודה תל-אביב.

שתי הקבוצות, מצד אחד הצהובים ומנגד הכתומים, נחשבות לשתי הקבוצות עם משחק נשמה קבוצתי. לשתי הקבוצות הגיע המעמד – הבעיה היא שאף אחד לא זוכר מי היה סגנו של בר-כוכבה, וגם כאן היה ברור לכולם שבעוד שנים ארוכות יזכרו רק את הזוכה.

מכבי נתניה הייתה עדיפה במחצית הראשונה. שערו של גיא מלמד כבר בדקה הרביעית, שער אדיר בבעיטה מדויקת, מילא בהמון תקווה את הצהובים מנתניה. אלא שהמחצית השנייה הייתה פחות זוהרת, וחניכיהם של הצמד דראפיץ' וברדה הצליחו לשמור על היתרון עד הדקה ה-83 – אז השווה דור ג'אן את התוצאה. נתניה ניסתה להבקיע גם בהארכה, אך חוסר מזל הוביל את הצהובים לקרב פנדלים מורט עצבים ודמעות שהסתיים בתוצאה 5:4 לטובת הכתומים.

קשה היה לראות את כאבו של בעלי הקבוצה, אייל סגל, שהיה בן שש כשצפה במשחק גמר הגביע (גם אז מול בני יהודה) לפני כ-41 שנה. המאמן סלובודן דראפץ' היה עסוק לאחר המשחק לעודד את שחקניו הצעירים. בריאיון שהעניק לתקשורת בתום המשחק, הוא הודה, לא רק בחוסר המזל, אלא בהתמודדות מול קבוצה עדיפה יותר.

"המשחק לא התפתח כמו שרצינו שיתפתח", אמר דראפיץ' והדגיש: "היו הרבה פציעות שגרמו לי לבצע חילופים. היו רגעים, שהרגשתי כמו בטיפול רפואי אחד גדול. זה היה משחק של לב ונשמה, המשחק היה קשה לצפייה. ההתקדמות של השחקנים הצעירים שלנו, במהלך כל העונה, הייתה בצורה בלתי רגילה. עצוב לכולנו מאוד שלא לקחנו, אבל, קבוצה יותר טובה ניצחה".

לכתבות נוספות: 

הילדים מכורים לניידים? האם עיריית נתניה תצליח לפתור מכת מדינה?!

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן