עוגת טורט רכה וגבוהה במיוחד

35
5344
עוגת טורט גבוהה וקלה להכנה. צילום סער אהרוני

כמה מילים על עוגת טורט רכה וגבוהה: רבים מדי חושבים, שהכנת עוגה בחושה (טורט) לא מחייבת יותר מדי עבודה. מספיק שלוקחים קערה, זורקים פנימה ביצים, קמח, שמן, מערבבים ומכניסים לתנור. נכון, יש כאלה שהשיטה הזו מצליחה להם – אבל – לרבים אחרים זה לא ממש מצליח. ואיך אני יודע? כי אלה המשפטים שכותבים לי רבים או אלה שעוצרים אותי ברחוב ושואלים מה הם עשו לא נכון… למה יצאה להם סוג של יציקת בטון, מדוע העוגה לא נחתכת ואיזו פדיחה נרשמה עם האורחים שכמעט נחנקו מעוגת החנק…

עוגת טורט, או עוגת ספוג, שהירושלמים הוותיקים נוהגים לכנות אותה "הלחם של ספרד", היא עוגה שעל-פי מיטב המסורת הקולינרית היהודית נהוג היה להכינה בערב שבת, בשביל כוס התה עם הנענע או השיבה בצהריים המאוחרות של שבת.

המתכון לעוגת טורט גבוהה, כזו שמלאה בחשיבות עצמית, יכול לשמש אתכם גם כבסיס לעוגת יום הולדת. בין שכבה לשכבה אפשר, בשקט, למרוח קרם או קצפת וכמובן גם להניח פירות חתוכים.

עוגת טורט גבוהה/ מתכון לעוגת טורט רכה וגבוהה במיוחד

מרכיבים:

8 ביצים

1.5 כוסות קמח

1.5 כוסות סוכר

שקית אבקת אפייה

2 שקיות אבקת סוכר וניל

חצי כוס שמן

מיץ תפוזים

משמש או אפרסק מקופסת שימורים (לא חובה)

אופן ההכנה:

נחמם בשלב ראשון את התנור לחום של 200 מעלות ואז נפנה להכנת העוגה.

מפרידים את הביצים. את החלמונים מניחים בקערה קטנה ואילו את החלבונים (הלבן) מניחים בקערת הקצפה.

לקערת החלמונים (הצהוב) מוסיפים את השמן, אבקת האפייה וכן את שקיות סוכר הווניל. באמצעות מקצפת ידנית מערבבים היטב עד קבלת תערובת אחידה.

את החלבונים מקציפים ומוסיפים בהדרגה את הסוכר עד לקבלת קצפת לבנה וקשיחה יחסית.

מוסיפים את תערובת החלמונים לקצף הביצים ומערבבים בתנועות קיפוליות עדינות. מוסיפים את הקמח בהדרגה – גם כן בתנועות קיפוליות עדינות עד לקבלת תערובת אחידה.

זוכרים שחיממנו את טמפרטורת התנור ל-200 מעלות, אז עכשיו נוריד ל-170 מעלות ובמקביל נשמן תבנית עגולה, נעביר את התערובת לתבנית ונכניס מיד לתנור. הסיבה להכנסה המיידית היא, שבמידה ולא נעשה את זה, חומרי ההתפחה במסה יתחילו לעבוד באוויר המטבח ונקבל מעין רשת גלוטן כמו בבצק רגיל. את זה, אנחנו לא רוצים בעוגה זו.

זמן האפייה עומד על, 40-30 דקות. בודקים אם העוגה מוכנה באמצעות קיסם. נכבה את התנור ונשאיר את העוגה במשך כרבע שעה נוספת. לאחר כרבע שעה תוציאו את העוגה, חיתכו עם סכין מסור ארוכה את העוגה לשתיים או שלוש שכבות. עם מברשת הברישו בנדיבות את השכבות עם מיץ התפוזים.

בעניין הקרמים או המילויים, תנו לדמיונכם ולטעמכם לקבוע. אפשר, למשל, לפרוס דק-דק את חתיכות המישמש או האפרסק המשומר, להקפיץ דקותיים על מחבת לצורכי קירמול ולהניח כקישוט. אפשר קרם שוקולד איכותי או קצפת מתוקה ומשובחת. אישית, אני אוהב להשתמש בקרם לוטוס או פטיסייר – אבל זה אני. אשמח אם תספרו לי מה אתם אוהבים לשים בין השכבות. שיהיה בתיאבון.

למתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם:

לילות ביירות (ליאלי ביירות) – קינוח מושלם

עוגת טירמיסו בקלי קלות

מדוביק – עוגת דבש מושלמת

35 תגובות

  1. תודה רבה,
    פעם ראשונה שעוגת טורט מצליחה לי.
    לכל מי שמתלבט מומלץ בחום.
    עשיתי בתבנית 24 וקצת נשפך החוצה אז עדיף בתבנית 26.
    עוגה מעולה

      • לאחר חיתוך העוגה לשכבות, מברישים עם מברשת את מיץ התפוזים כדי שהעוגה לא תהיה יבשה. אני משתמש בכוס מיץ תפוזים כי אני אוהב את העוגה רטובה יחסית.

  2. סער, אתה בלי ספק איש מיוחד, עוקבת אחרייך ואחרי העשייה שלך והמתכונים המעולים מלאים באהבה ותשוקה למקצוע ולבני אדם. שתצליח בכל מעשה ידייך!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן