סל התרבות היישובי: 14,000 תלמידי נתניה ייחשפו למחול

סל התרבות היישובי של עיריית נתניה יתמקד השנה בעולם המחול הישראלי. מעל 100 הופעות יתקיימו בהן יצפו מעל 14,000 מתלמידי ותלמידות נתניה.

0
705
סל התרבות היישובי - נתניה 2023. להקת מיומנה. צילום אודי דביר
להקת מיומנה. צילום אודי דביר

כ-121 מופעי מחול של מיטב להקות המחול הישראליות – יהוו חלק מרכזי בתוכניות סל התרבות היישובי בנתניה. כך מאשרת חדווה כהן, מנהלת סל תרבות יישובי. השנה, כך הוסיפו במינהל חינוך וחברה, עיקר ההתמקדות היא בתחום המחול.

"הצפייה במופעי המחול", ציינה כהן, "מזמנת לתלמידים חוויה עשירה, רגשית ורב ממדית. חוויה המתקיימת במרחב  החזותי השמיעתי והפיזי. תחום המחול בארץ הוא מהמובילים בעולם. היצע סל תרבות ארצי משקף את האיכות הגבוהה של העשייה בתחום בארץ. הן של הלהקות המובילות והן של היוצרים העצמאיים. ההיצע פונה לטווח גילאים רחב ומקיף את כל הסגנונות. החל מבלט קלאסי דרך מחול מודרני-עכשווי ועד אתני, ג'אז, היפ הופ וריקודי רחוב".

לצד המופעים המסוגננים והווירטואוזים, התוכנית  מציעה מפגשים עם רקדנים ויוצרים. המפגשים כוללים שיחה, הדגמות ושיתוף קהל. מפגשים אלה מאפשרים חוויה אינטימית ומשמעותית, המתייחסת ליחסי יוצר רקדן, תהליכי היצירה, טכניקות ויחוד הסגנון  המחולי.

במסגרת זו תקיים עיריית נתניה יום  אמנויות מיוחד לחטיבות העליונות. היום המיוחד יכלול את מופע המחול "משחק הסטריאוטיפים" של קבוצת המחול של יסמין גודר, בשילוב הרכב כלי הקשה טרמולו במופע – ספוקן וורד לנוער.

בנתניה יופיעו במהלך השנה, בין השאר, תיאטרון אורנה פורת במחזה "היפה והחיה". המופע משלב קטעי מחול של להקת פרסקו. כמו כן תופיע קבוצת דינה תלם – יוצרת עצמאית מנתניה ועוד.

תחום המחול זוכה בשלוש השנים האחרונות לעדנה מחודשת, הרבה בזכות הרשתות החברתיות. אחת מהתופעות החברתיות שהתעצמו בתקופות הסגרים בקורונה, הן סרטוני ריקוד טרנדי. סרטונים בהם מבצעים ילדים, בני נוער וכמובן גם קהל בוגר, קטעי ריקוד עם צעדים קבועים, לצד מוזיקה.