נתניה חילקה 17 מלגות לאמנים בראשית דרכם

זו השנה ה-16 ברציפות בה עיריית נתניה מעניקה מלגות כספיות ליוצרים ואמנים תושבי נתניה. כמיטב המסורת המלגות חולקו במעמד יוזמי המהלך

0
396
בתמונה, אמנים בראשית דרכם, זוכי מלגות עיריית נתניה והיכל התרבות

זו השנה ה-16 ברציפות בה עיריית נתניה מעניקה מלגות כספיות ליוצרים ואמנים תושבי נתניה. כמיטב המסורת חולקו מלגות לאמנים בראשית דרכם.

בצל שגרת המלחמה וחרף האירועים הקשים המלווים אותנו בחודשים האחרונים – החליטה העירייה בשיתוף היכל התרבות העירוני להמשיך במסורת. גם השנה התקיים טקס צנוע בו חולקו מלגות שנתיות לאומנים בראשית דרכם בתחומי האמנות השונים. זאת, מתוך אמונה כי יצירה היא אות וסימן לתקומה ולהתחלות חדשות.

המלגות חולקו בתום תהליך שיפוטי של מספר שופטים ששפטו בכל קטגוריה. הם המליצו לוועדת המלגות שקיבלה את המלצות הועדה השופטת. המלגות  נועדו לאפשר לצעירים ולצעירות להמשיך ולהתמקצע, כל אחד בתחומו, ולהגשים את חלומו.

את הטקס הנחתה שולה שמידק, מי שליוותה שנים רבות את הלהקות הייצוגיות של היכל התרבות. "אנו נמצאים בימים של יגון וצער. כולנו משתתפים באבלן של המשפחות שאיבדו את יקיריהם ונמשיך לשמור אותן בלבבנו. לפצועים אנו מאחלים רפואה שלמה, מתפללים לשובם של החטופים הרבים ומיד. כולנו מקווים לצמוח מהאבל והאובדן לנקודת התחלה חדשה שתרפא ותבנה את ארצנו האהובה מחדש.

בני אפרים מנכ"ל עמותת היכל התרבות, הסביר: "למרות המצב לא רצינו לוותר על טקס המלגות "לעידוד אומנים בראשית דרכם". אבקש להודות לחברי הוועדה השופטת, לחברי ועדת המלגות ולרכזת הועדה, הילה מלקי. תודה לעירייה שמתקצבת בכל שנה (זו השנה ה – 16 ) תקציב למטרה נעלה זו. בכך, כולנו נרתמים למשימה להצמיח דור חדש שייתן את הטון בשנים הבאות בכל תחומי התרבות בעיר ובארץ".

ההחלטה על חלוקת מלגות לאמנים בתחילת דרכם התקבלה, כאמור, לפני 16 שנה. יוזם המהלך באותה עת, חבר המועצה אדיר בנימיני, הציע זאת לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. ראש העירייה הנחתה, בנימיני לקח על עצמו יחד עם מנכ"ל היכל התרבות בני אפרים לקדם. מאז, הפך הקטס למסורת.

ואלה שמות מקבלי המלגות:

אומנות פלסטית – יצירה ופיסול

שיק בלה. אמנית פיסול וציור. יוצרת מיצגי אומנות מחומרים מיוחדים כגון: אבן, ברזל ועץ. זאת, בדגש על שמירת איכות הסביבה.

תיאטרון

עידו גולן. שחקן, בוגר "ניסן נתיב". כותב ומביים הצגות כגון "שלום ולא להתראות" "שולחן לשניים". כיום עובד על מחזה מקורי "סוליקו בייבי". עידו מתנדב עם בני נוער בסיכון ואף מביא אותם לקדמת הבמה.

רן דואני. שחקן בוגר "ניסן נתיב", זכה בקרן שרת. השתתף בהצגות מקור ובפרויקטים מצולמים ומלמד בחטיבות בתי הספר – שיעורי תיאטרון ואימפרוביזציה.

ספרות

סיוון דנציג, שנה שנייה בשירות לאומי. הקימה פרויקט "חיים את הפרשה" – כתיבה על פי פרשת השבוע וחיבורה להיום. המלגה תסייע לה בהגשמת חלומה להוציא ספר עם כל הסיפורים מתוך הפרויקט.

אביב תורג'מן. אימא, כותבת, שחקנית ויוצרת תוכן. מחברת א.נשים למילים, לאותנטיות ולצבע הייחודי שלהם. כותבת ספרי העצמה לילדים. המלגה תסייע לה להוציא את ספרה השני בסדרה.

קולי

אור יהודה אהרון,  מאז שחרורו מהצבא עוסק במוזיקה  ומפיק קליפים לשירים. לאחרונה עובד על אלבום מקורי. המלגה תסייע לו להוציא את האלבום לאור.

נתנאל גם זו לטובה. לומד בקונסרבטוריון העירוני שנים רבות פסנתר ופיתוח קול. בגיל 6 כבר הצטרף למקהלת ניצן. כיום לומד מוסיקה בבית הספר "מור מטרו ווסט" ברעננה.

מורן בוחבוט. תלמידת תיכון תמר אריאל, לומדת פיתוח קול. רוצה להמשיך ולהתמקצע בתחום וללמוד גיטרה חשמלית.

מנחם שוקרון. אמן יוצר, תלמיד ישיבה לקראת סיום תואר ראשון בחינוך. מופיע בקהילות יהודיות, שר ומנגן בכלי מיתר. הוציא כבר שלושה סינגלים.

שחר יוסף אזולאי. עוסק במוזיקה זה עשור. זמר במקהלת ניצן ובהרכב הקאמרי. מתכוון ללמוד שירת מחזות בבית הספר למשחק "בית צבי".

שירן בן טוב. מוסיקאית, בוגרת מכללת "אמונה" בירושלים. שרה ומנגנת על גיטרה ופסנתר. הופיעה ברסיטלים ברחבי הארץ וכותבת מילים ולחנים.

מנדפרו אייטייגב. כותב ומלחין, בוגר "מנשר לאמנות" בתל אביב. פעיל במיזם חברתי "שירת הגלריה" המוקדש לאומני "ספוקן וורד". המלגה תסייע לו להמשיך ולהוציא לאור את שיריו.

כלי נגינה

דויד נעים,  תלמיד הקונסרבטוריון מזה 8 שנים. מנגן על קרן יער ומשתתף בהופעות מטעם התזמורת הייצוגית של נתניה.

עמרם גרין, תלמיד ישיבה בצאנז. קלידן וזמר. שואף להתקדם בתחום, להפיץ את המוזיקה שלו ולרכוש ציוד חדש.

מחול

אורי ברר, רוקדת מכיתה א בלהקות הייצוגיות של העיר. התנדבה להיות מדריכה צעירה בלהקות. השנה הגישה ריקוד לתחרות הכוריאוגרף הצעיר, שיהווה חלק מפסטיבל כרמיאל.

מישל פוטינצב, רקדנית מחוננת. מישל עוסקת גם בהתעמלות אומנותית וזוכה בפרסים ברחבי הארץ. כיום בלהקת הנעורים הייצוגית. למישל עוד שני אחים שרוקדים בלהקות הייצוגיות של ה"חבצלות".

לינוי מידן, רקדנית הלהקות הייצוגיות "חבצלות" אשר שבה לאחרונה לרקוד ומבקשת לכבוש את הבמות בתחום המחול.