עמותת אמני נתניה מציגה: החלל שבפנים

כאשר חן ליאופולד קיבלה על עצמה לפני שנה לאצור תערוכה בנושא "החלל שבפנים", היא לא ידעה שיגיע אסון השבעה לאוקטובר וכל הנושא יקבל משמעות אחרת. 

0
1267
יצירה מתוך התערוכה התערוכה
יצירה מתוך התערוכה התערוכה "החלל שבפנים". אוצרת חן ליאופלד.

כאשר חן ליאופולד קיבלה על עצמה לפני שנה לאצור תערוכה בנושא "החלל שבפנים", היא לא ידעה שיגיע אסון השבעה לאוקטובר וכל הנושא יקבל משמעות אחרת.

השבוע התקיימה תערוכת אומנים בשיתוף היכל התרבות ועמותת אמני נתניה. נושא התערוכה היה "החלל שבפנים". נושא התערוכה נבחר על-ידי האוצרת חן ליאופולד לפני שנה. אולם, אז הגיע אסון השבעה באוקטובר והנושא קיבל משמעות אחרת.

בתערוכה מציגים אומנים שונים מסגנונות שונות. אחת האמניות בקבוצה היא נורה ואסה ספשי. נורה, עולה חדשה שעלתה מנורבגיה, מתפרנסת מאמנותיה משנת 1996. כחלק מהתערוכה שהתקיימה השבוע, נורה ציירה ארבע יצירות המתקשרות ישירות – גם לאירועי השבעה לאוקטובר.

נורה שהינה עולה חדשה, משתתפת בפרויקט של אגף הקליטה ומשרד העלייה והקליטה "אומנים עולים". התוכנית עוזרת לקדם עולים חדשים וגם ותיקים בכל תחומי התרבות.

אגף הקליטה מקדם את העולים החדשים, בכך שנותן להם פלטפורמות שונות לבטא את יכולותיהם. הוא גם מעניק להם סדנאות, הכשרות והרצאות בכל התחומים. זאת,  על מנת שהם יצברו יותר ידע וניסיון.

אחת התמונות של נורה, "red sea", נבחרה להשתתף במיצג נודד, שכרגע מתקיים בסידני אוסטרליה. שם המיצג הוא "standing with Israel AU displays – Never again". מיצג המחזק את ההסברה הישראלית על אירועי ה- 7.10.

האמנים: שהציגו יצירותיהם בתערוכה הם: אלה זק, פאול סימו, חיה רוזיק, אולי ברמסון, אריק שניידר, יוסף קפליאן, נורה ואסה ספשי.