רשימת הקניות לשנת הלימודים בבית הספר

0
118

בעוד שאל גן הילדים אנו שולחים אותם עם תיק קטן למען הטקסיות, הרי שאל יום הלימודים בבית הספר אנו כבר שולחים אותם עם תיק מלא בציוד החיוני להצלחת יום הלימודים שלהם.

אל בית הספר מגיעים הילדים עם ילקוטים גדולים המכילים חומר לימודי, בעזרתו הם לומדים את החומר הנלמד בכיתה וגם משננים אותו בשיעורי הבית בשעות שלאחר הלימודים. מאחר ובית הספר הינו מסגרת מעט שונה מהמסגרות החינוכיות אליהן שלחנו את ילדנו קודם לכן, חשוב שתכירו את השילוש הקדוש של ציוד בתי הספר: ספרי לימוד, ציוד נלווה ותלבושת אחידה.

 

ספרי הלימוד

אחד הדברים החשובים ביותר, עליו מונחת אחריות רבה ובמידה מסוימת הצלחתם של ילדנו על ספסל הלימודים הוא קניית ספרי הלימוד. עבודתה של המורה בכיתה רבה והיא זו המתווה את החומר הנלמד ומעשירה את הידע של התלמידים, אך לצד הלימוד המסור שלה, גם על ילדנו מוטלת אחריות אשר באה לידי ביטוי בהכנת שיעורי הבית.

על מנת להכין את שיעורי הבית ולעודד למידה ועבודה עצמית, על הילדים לעבוד בצמוד לחוברות העבודה וספרי הלימוד ועל כן רכישתם גם בתחילת השנה וגם במהלך השנה הינה חיונית. למרות קניית מרבית החומר הלימודי עוד בימי החופש הגדול, לאורך השנה מתבקשים התלמידים לרכוש עזרי לימוד נוספים אשר יסייעו להם בהליך הלמידה.

 

ציוד משלים

לצד ספרי הלימוד וחוברות העבודה, חשוב לא פחות לצייד את התלמידים גם בציוד המשלים לרבות מחברות, קלמר עם כלי כתיבה ועזרים נוספים כדוגמת מחוגה וסרגלים לשיעורי החשבון. על מנת להפיק את המיטב מחוויית הלימוד של הילדים כדאי להיות קשובים להם ולהפוך את רכישת הציוד לחוויה מהנה, בה ניתן להם לבחור את הציוד החביב עליהם. המון פעמים הם ידרשו במחברות וציוד ממותגים הנושאים את כוכבי השעה שלהם.

את הציוד מומלץ לקנות במרוכז בתחילת השנה וכך לחסוך עלויות נוספות. דוגמא לכך היא המחברות, אשר קנייה מרוכזת שלהן תעלה לכם פחות מאשר תרכשו מחברת בנפרד בכל פעם מחדש. ניתן לרכוש במקומות שונים בעיר נתניה את הציוד הנדרש.

 

תלבושת אחידה

עד לא מזמן בתי הספר אפשרו לתלמידים להגיע אל יום הלימודים לבושים כרצונם, אך כעת שונתה המגמה וישנה דרישה להגיע לבושים בתלבושת אחידה. התלבושת האחידה למעשה הופכת את כלל התלמידים לשווים וכך מטשטש הפער בין מצבם הכלכלי של התלמידים ואף תלמיד לא חש נחיתות או עליונות כלפי תלמיד אחר. התלבושת האחידה כוללת לרוב רק חולצה, כך שהמכנס הנבחר עדיין נותר בחזקת בחירתם של התלמידים.

בנתניה לדוגמה, מקפידים על נוהל התלבושת האחידה, כך שניתן למצוא ברחבי העיר בחנויות השונות חולצות לבית ספר בנתניה אשר ממותגות בסמל בית הספר וכך תורמות גם לתחושות השייכות ולגאווה בית ספרית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן