נתניה: מאיצים המהלכים להקמת מערכות סולאריות על גגות מוסדות

יו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה, סגן ראה"ע אדיר בנימיני, מאשר כי הוועדה אישרה את תוכנית העבודה השנתית, הכוללת הגברת פיקוח והאצת הליכים.

0
300
חבר המועצה, סגן ראש העיר עו
עו"ד אדיר בנימיני. צילום סטודיו ליאורית

יו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה, סגן ראה"ע אדיר בנימיני, מאשר כי הוועדה אישרה את תוכנית העבודה השנתית, הכוללת הגברת פיקוח והאצת הליכים.

שורה ארוכה של החלטות התקבלו בדיון הוועדה העירונית לאיכות הסביבה נתניה. הוועדה, בראשותו של סגן ראש עיריית נתניה עו"ד אדיר בנימיני, אישרה ת תוכנית העבודה השנתית של הוועדה. הוועדה בעלת סמכויות אקטיביות, והיא מפקחת ומקדמת פרויקטים.

במסגרת התוכנית השנתית ישתתפו חברי הוועדה בחודשים הקרובים בסיורים באתרים בעיר. בהם, אתר הקמת שוברי הגלים, אתר שיקום הפסולת, המעבר האקולוגי התת קרקעי בין שלולית החורף לשמורת האירוסים.

גולת הכותרת היא "תכנית המאיץ". התוכנית, שתיכנס לתוקף עם אישורה במועצת העיר, מתמקדת ביישום הפרויקט הסולארי העירוני. במקביל, בהגדלת מאגר המתנדבים ונאמני הסביבה.

נתניה הייתה מהערים הראשונות בישראל, שהחלה בהתקנת מערכות סולאריות על גגות מוסדות חינוך ומבני ציבור לפני עשור. כעת, תגביר העירייה את קצב ההתקנה. על-פי הערכות, יותקנו קרוב לארבע מאות מערכות סולאריות על מבני ציבור נוספים בסופו של הליך.

בנימיני: מטרתי השנייה הייתה להפוך את הוועדה העירונית לאיכות הסביבה לפרקטית. ועדה המקבלת החלטות מעשיות. לא עוד ועדה העוסקת בדיונים עקרים לטעמי, ושאינם מובילים לשום מקום"

המערכת הסולארית מייצרת אנרגיה ירוקה מקליטת קרני השמש. בכך, מאפשרת הפקת אנרגיית חשמל תוך שמירה על איכות הסביבה והפחתת זיהום אוויר. היא מביאה לחיסכון כלכלי משמעותי. את הפרויקט בנתניה מבצעות החברות "וולטה סולאר" וכן "EDF". את החברות מלווים גורמי מקצוע מטעם העירייה והאגף לאיכות הסביבה.

יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, עו"ד אדיר בנימיני, אישר את הפרטים. למערכת נתניה און ליין – ksn אמר: "שמתי לעצמי מטרה: לאשר את תכנית העבודה. כפי שהחוק מחייב אותנו. את זאת עשיתי, עם מינויי לתפקיד. מטרתי השנייה הייתה להפוך את הוועדה לפרקטית, המקבלת החלטות מעשיות. לא עוד ועדה העוסקת בדיונים עקרים לטעמי, ושאינם מובילים לשום מקום".

הרכב הוועדה החדשה כולל, מלבד את היו"ר בנימיני, גם את סגנית ראה"ע עו"ד שירי חגואל וכן את חברי המועצה אמיה טגה וד"ר גרש פישמן. את עיריית נתניה מייצגת בוועדה מנהלת האגף לאיכות הסביבה עירית גולן אנג'לקו. נציגי הציבור בוועדה הם מאור דאיה ואיבונה קורן. בישיבה עצמה השתתפתה בנוסף ליזי אורון, סמנכ"לית תפעול ותעשיות, העומדת בראש המינהל האחראי על איכות סביבה.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן