מכה תרבותית: מועדון ההופעות ברלה סוגר את שעריו

מועדון ההופעות ברלה, שבין מקימיו תושבי נתניה, נחשב למעוז תרבות המוזיקה הישראלית במהלך 13 השנים האחרונות. הקורונה לצד קושי בהארכת השכירות, אילצו את בעלי המועדון להרים ידיים.

1
1357
מועדון ההופעות ברלה, שבין מקימיו תושבי נתניה, נחשב למעוז תרבות המוזיקה הישראלית באזור נתניה, חדרה, עמק חפר ומנשה במהלך 13 השנים האחרונות
בכל חודש עשרות הופעות. מועדון ברלה. צילום יח"צ ברלה
מכה נוספת לתרבות הישראלית. מועדון ההופעות ברלה בקיבוץ להבות חביבה ייסגר. המועדון, שפעל במשך 13 שנים ואירח מעל 200 אמנים, זמרים ויוצרים ישראליים, הודיע על סגירת שעריו. בין השאר, בשל אי חידוש חוזה השכירות מול הקיבוץ מעבר לשנה נוספת, ואי יכולת מימון העתקת מערך המוזיקה והציוד למקום חדש.

מועדון ברלה הוקם באפריל 2007 בחדר האוכל לשעבר של הקיבוץ. המועדון הוקם בשאיפה "להביא את הריכוז והמיטב התרבותי התל אביבי למושבי עמק חפר והמועצה האזורית מנשה. בין מקימי מועדון ברלה בעבר תושבי נתניה. ביניהם, הזמר יוני רועה. בנוסף להופעות הרגילות קיים המועדון אירועי צדקה ללא מטרות רווח – כשהמפורסם ביניהם היה למען בית חולים לניאדו בנתניה. כחלק מעידוד צריכת התרבות הישראלית חילק המועדון במשך שנים ארוכות כרטיסי כניסה במתנה לחיילים ולתלמידי פנימיות.

בעלי המועדון, דודי גודר וגרשון קדמוני, כתבו בהודעתם: “מועדון ברלה נושם את נשימותיו האחרונות. אנחנו סוגרים – כבר לא מתנגן לו השיר הנפלא של אריק איינשטיין יותר. אנחנו סוגרים כיוון שהקיבוץ לא מוכן להאריך את הסכם השכירות איתנו מעבר לשנה וקצת שנותר בשל צרכיו הדמוגרפים”.

בין מקימי מועדון ברלה בעבר תושבי נתניה. ביניהם, הזמר יוני רועה. במהלך 13 השנים האחרונות הובילו את המועדון המצליח דודי גודר וגרשון קדמוני.

בהתייחסם להיבט הכלכלי במעבר למיקום אחר, הדגישו השניים את תקופת הקורונה והסגרים. "אנו לא מסוגלים לפתוח ולהקים המערכות המורכבות מחדש בעסק כה דורשני , אחרי שנה וחצי של סגירה מאולצת ללא אופק כלכלי מסחרי ארוך טווח. ניסינו, רצינו, התאמצנו, לא הצלחנו. רצינו להודות לכם קהל אהוב ויקר על 13 שנים מופלאות שהענקתם לנו בהצבעה ברגליכם. על האווירה הנינוחה שהענקתם למועדון. על הווייב המיוחד שיצקתם למעוננו”.

“רצינו להודות לאומנים המופלאים שהסכימו ואהבו להגיע למועדון הקטן שלנו רק בשל הקהל המדהים שלנו. רצינו להודות על רגעים שמימיים חד פעמיים. למשל, כאשר שלמה ארצי נעתר לבקשת 40 אלף חותמים מהאזור והופיע בפני הקהל בערב בלתי נשכח. בכך, נתן למועדון הקטן הכשר בד”צ אומני ישראל. רצינו לקוד קידת תודה עמוקה לעשרות האמנים (ספרנו מעל 210 ). לנגנים, טכנאי סאונד, תאורה ובמה. קידה על שכיבדתם. על שריגשתם, חייכתם את המקום והקהל האוהד שלנו ושלכם”.
“אין מספיק ג’יגה במחשב למנות את כולם. רצינו לבקש סליחה אמיתית מדרור, שיר, יניב , דוד, ליאור, אור, אלמוג ולנה. סליחה על שלא הצלחנו להמשיך לתת לכם מקום עבודה ופרנסה מכובד. מקום עבודה בטוח, איתן ואוהב עוד חמש שנים. סליחה ומחילה! אוהבים דומעים ומודים מעומק ליבנו”. את ההודעה סיימו בעלי ברלה, דודי גודר וגרשון קדמוני, בקריאה לציבור להעלות תמונות וזיכרונות לרשת.  
כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

תגובה 1

  1. באמת מכה קשה! כאוהד ה"ברל'ה" אני חיכיתי ולא הבנתי מדוע לא פותחים מחדש את המועדון ועכשיו עלינו להסתגל למצב הלא טבעי באזורינו. ללא ספק הברל'ה הייתה פנינה של תרבות ישראלית שכבר חסרה לנו ואני מודה לדודי וגרשון, לגלעד המנהל המיתולוגי ולכל אנשי הצוות שעשו מהברל'ה בית שני לי ולעוד הרבה אנשים מהאיזור שלנו!!!
    אתם כבר חסרים לי!!!
    תודה רבה על כל כך הרבה שנים של כיף ואהבה.
    ראובן קומפה- שולחן 100

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן