אלפים מתלמידי נתניה צפו בהצגה "הילד עם הנקודות"

לקבל כל אחד כפי שהוא, זהו המסר המרכזי בהצגה "הילד עם הנקודות" של תיאטרון גושן ותיאטרון ארצי לנוער - בו צפו כ-3,000 תלמידים ותלמידות מנתניה.

0
593
לקבל כל אחד כפי שהוא, זהו המסר המרכזי בהצגה
הילד עם הנקודות. תיאטרון גושן ותיאטרון ארצי לנוער. נתניה

לקבל כל אחד כפי שהוא, זהו המסר המרכזי בהצגה "הילד עם הנקודות" של תיאטרון גושן ותיאטרון ארצי לנוער.

"בפעם הבאה שתראו מישהו או מישהי שנראים אחרת, תחייכו אליהם. אל תצחקו עליהם, זה מעליב.. ".  במילים אלה חותם ארז גאון את ההצגה 'הילד עם הנקודות'  ולא משאיר עין יבשה אחת בקהל.

כ 3000 תלמידים מכיתות  ה'-ו' בנתניה  צפו בחודש האחרון  בהצגה "הילד עם הנקודות". בהצגה מעמידים במרכז הסיפור את נושא החריגות ומתן מקום לייחודיותו של כל אחת ואחד בחברה.

ההצגה "הילד עם הנקודות" בה צפו אלפי תלמידים בנתניה, מתבססת על סיפור אמיתי

ההצגה, קופרודוקציה של תיאטרון גושן ותיאטרון ארצי לנוער, מספרת את סיפורו של ארז גאון. ארז, בנם של רותי ויואב ואח קטן לנועה ואסף, נולד עם תסמונת נדירה. תסמונת המתבטאת בשומות חיצוניות ונראות לעין. כאלה, שצומחות בתוך גופו ומקשות עליו מוטורית וקוגניטיבית

שבע שנים אחרי שחשפה את סיפורו של בנה ארז בפוסט בפייסבוק, רותי גאון יצרה את  הצגת הילדים בהשראתו. "הקסם של ההצגה שהיא באמת מבוססת על הסיפור של ארז, אבל זה יכול להיות כל אחד מאיתנו", היא אמרה.

על החשיבות שבחשיפת התלמידים להצגה, מספרת חדוה כהן,  מנהלת סל תרבות יישובי בעיריית נתניה.

"במוסדות החינוך ישנם  תלמידים בעלי יכולות מגוונות וצרכים שונים. יש חשיבות רבה בהעלאת המודעות  להכלה של כולם ולהשתלבותם  בהם. ההצגה עלתה לראשונה בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים בחג הפסח. מארגני הפסטיבל העניקו להצגה את פרס המחזה, פרס השחקנית, פרס המוזיקה וציון לשבח על הבימוי".

בהצגה נוספת, "שחקי אותה נועה" של תיאטרון השעה הישראלי, צפו 2500  מתלמידי כיתות ה'-ו' בנתניה. ההצגה עסקה בסוגיית ההסללה המגדרית. ההצגה מגוללת את סיפורה של נועה, נערה שרוצה לשחק במועדון הכדורגל הארצי. מהר מאוד היא מגלה, שמסרבים לאפשר לה להתמודד כי "המגרש הוא לא מקום לבנות".

"גם כאן" אומרת כהן: "ילדים שאולי מרגישים קצת אחרת ברצונותיהם, התחברו לזה. הרי  לכל ילד יש דבר שמבדל אותו מאחרים ויש לראות זאת כחוזקה  ולא כנושא ללעג.  ההצגה מעודדת  בין היתר לא לוותר על חלומות".

לעוד כתבות על סל תרבות ארצי בנתניה