כל הסיבות למה דיאטות נכשלות? ומה כדאי לעשות…

3
476
נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה, ליווי דיאטות
צילום באדיבות נועה פרומן

על השאלה מדוע דיאטות נכשלות ישנן אין ספור תשובות. מסתבר, שגם כל המחקרים שבוצעו בנושא קובעים, כי שמעל 95% מאלה המנסים לרזות נכשלים בטווח הבינוני וכל מה שהשילו מעצמם חוזר עם ריבית. נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה, מסבירה למה זה קורה לנו ומה צריך לעשות כדי שנצליח.

"במשך מאות שנים לימדו את כולנו, שמשמעותה של דיאטה היא לאכול פחות כדי לרדת במשקל", אומרת נועה וממשיכה: "במשך שנים תכנתנו אותנו, שירידה במשקל זו המטרה החשובה ביותר, וכולנו הדחקנו שפירוש המילה "דיאטה" ביוונית משמעותה אורח חיים. אנחנו אומנם הדחקנו, אבל הגוף שלנו לא! כל המחקרים מוכיחים, שמעל 95% מאלה המנסים לרזות נכשלים בטווח הבינוני וכל מה שהשילו מעצמם חוזר עם ריבית".

למה דיאטות נכשלות לאורך זמן ועד כמה ספירת קלוריות באמת חשובה?

"ישנן ארבע סיבות מרכזיות מדוע דיאטות נכשלות לאורך זמן. הסיבה הראשונה היא בגלל שהגוף שלנו הוא מכונה חכמה. אם נמעיט בקלוריות, הגוף שלנו יתרגל במהירות למצב ויאט את חילוף החומרים כדי להגן על עצמו מפני שינוי. התוצאה לאורך זמן: חוסר איזון ואז הגוף יאותת לנו. הסיבה השנייה נעוצה במספר הפעמים שאנו אוכלים ביום. הגוף שלנו מפרק את אבות המזון בקצב משתנה. אם לא נאכל מאוזן ובחלוקה יומית נכונה, הגוף לא ינצל נכון את המזון שאכלנו. התוצאה לאורך זמן: חוסר איזון".

ציינת שתי סיבות מדוע דיאטות נכשלות, אולם ישנן עוד שתי סיבות חשובות לא פחות. סיבות ההקשורות להיבט הפסיכולוגי וליישום דיאטה ללא שינוי אורח חיים. נכון? 

"אכן כן, הסיבה השלישית היא, שדיאטות למיניהן, ללא התאמה לשינוי אורח חיים בליווי מקצועי המתאים את התזונה לאדם, מסתכמות בסופו של דבר אצל מעל 95% המנסות לרזות, בפרט הכי פחות חשוב בדיאטה: ספירת קלוריות. הסיבה הרביעית היא ההשפעה הפסיכולוגית: מעטים הם האנשים המסוגלים לשנות בעצמם הרגלים תזונתיים של שנים ארוכות ללא תמיכה ומעקב יומי".

מה הכי נכון לאלה המעוניינים בדיאטה כדי שיצליחו בה?

"ישנן אין ספור דיאטות שרובן המכריע כלליות ולא אישיות המותאמות לצורכי הגוף שלכן. ההצעה הראשונה היא לא להתייחס לדיאטה כדיאטה. אלא, כשינוי אורח חיים תזונתי במטרה לנהל אורח חיים בריא. זאת, באמצעות ליווי אישי ומקצועי בתהליכים השונים. חובה להבין, שדיאטה אינה מילת קסם ובוודאי לא הרעבת הגוף – אלא הענקת המרכיבים הדרושים לגוף לתפקוד תקין הרבה יותר. כתוצאה מההליך הבונוס הוא ירידה במשקל.

מה עדיף? דיאטה מותאמת אישית או קבוצות תמיכה להורדה במשקל?

"דיאטה אישית או התאמת דיאטה לאדם, נחשבת למדויקת יותר ומותאמת לצרכי הגוף. כל אישה, בוודאי מגיל 40 ומעלה, חייבת לעצמה לפחות פעם אחת פגישת ייעוץ תזונתי מקצועי. כמובן, שללא מעקב יומי ותמיכה מקצועית יתקשה המטופל לשנות אורח חיים לאורך זמן. יתרונן של קבוצות התמיכה להפחתה במשקל או אורח חיים בריא, נובעת בתחושת 'הביחד' וביכולת להטמיע לאט לאט ובשלבים שינוי באורח חיים, לכן אני ממליצה על שתיהן במקביל".

** נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה והנחיית קבוצות הרזיה. לנועה פרומן קליניקה בעיר חדרה וכן בעיר הרצליה. נועה פרומן מנהלת קבוצות הרזיה בערים הרצליה, נתניה וכן קיבוץ מעיין צבי (צמוד לזיכרון יעקב). לאתר של נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה. לפרטים: 044-4-666-016

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין: 

נוער נתניה: גז המזגנים out – גז הקצפת in

טראפלס טחינה ושקדים – מתכון אנרגטי ללא גלוטן

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן