מס הכנסה פשט על 103 עסקים באזור נתניה

5
314
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

מס הכנסה נתניה מגביר פעילות: במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים שנערך בנתניה וערים נוספות באזור, הגיעו מבקרים למסעדה בנתניה שם עלה כי קניית ביקורת סמויה שנעשתה במקום לא נרשמה בספרים. עוד עלה במהלך תצפית במקום, כי חמישה תשלומים נוספים לא נרשמו גם הם כנדרש. כשנשאל על כך עובד המקום, ענה: "אני לא יודע להדפיס בקופה".

במסגרת המבצע, שבוצע על-ידי נציגי מס הכנסה נתניה – רשות המסים, הגיעו המבקרים גם לגן ילדים בקדימה-צורן, שם עלה כי מספר תשלומים שניתנו כבר בתחילת חודש שעבר בסך 70,700 ₪, לא נרשמו בספרים. בעלת המקום הסבירה: "לא הספקנו עדיין להוציא קבלות וחשבונית". בביקורת אחרת, בחנות למכירת פירות וירקות בטייבה, מצאו המבקרים כי תשלומים בסך 1,200 ₪ לא נרשמו כנדרש. בדיקה מעמיקה יותר גילתה כי בעל המקום הודיע על סגירת העסק בסוף שנת 2010, והוא כלל אינו מנהל ספרים. עובד המקום הסביר כי אינו מקבל תלוש משכורת מסודר, אלא מקבל תשלום יומי במזומן והציע: "תשאלו את בעל הבית".

במבצע זה נמצא כי מתוך 103 בתי עסק שנבדקו, רק 6 בתי עסק לא רשמו הכנסות כחוק. כמו כן, בנוסף לביקורות ניהול הספרים, נערכו ביום המבצע גם 68 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומנים ונמצאו 5 הפרות. לקראת המבצע אותרו בתי עסק בהם נמצאו ליקויים בעבר אשר קיבלו אזהרה, נערכו פעולות מיפוי וסריקה לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ונערכו קניות ביקורת סמויות שנבדקו ביום המבצע. הביקורות שנערכו התרכזו בערים נתניה, תל מונד ,משמר השרון , אזור תעשייה עמק חפר, כפר יונה, קדימה צורן, טייבה וקלנסואה.

מבצע הביקורות נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און-ליין:

זעזוע: נשלח לטירונות מאומצת חרף נכותו והפך לסיעודי

כל הסיבות למה דיאטות נכשלות? ומה כדאי לעשות…

נוער נתניה: גז המזגנים out – גז הקצפת in

5 תגובות

  1. יש שיטה להדוף/לדחות את הביקורת.
    מודיעים לפקידי המס שהם יוכלו לערוך בחקורת רק עם נוכחות של מנהל/רואה החשבון של העסק.
    את זה לא מספרים לכם !!
    תטלפנו אליו והוא יקבע איתם מתי הוא יכול להגיע לעסק.
    אסור להם לעשות ביקורת באם תאמרו זאת.
    אצל חבר שלי הגיעו ב 18,30 לביקורת. הוא אמר להם שהוא צריך ללכת לצלם חתונה. הם סרבו ללכת. הוא אמר להם שינעל אותם בחנות עד שיחזור המאירוע. ניבהלו והלכו.
    מניסיון של בעל עסק בעבר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן