מתכון לחורף: עוגת תבלינים רכה ועסיסית

5
1412
עוגת תבלינים - מתכון לעוגת תבלינים
מתכון לעוגת תבלינים - מושלמת לחורף

עוגת תבלינים היא עוגה עם תחושה של חורף אמיתי  באוויר – כאשר הטמפרטורות צונחות. החלטתי להגיש לכם מתכון עונתי ונפלא לעוגת תבלינים רכה ועסיסית – מושלמת לצד הקפה או התה. היא עשירה בתבלינים כמו קינמון, מוסקט, הל, ציפורן וגם פלפל שחור – כאלה שיחממו לכם את הבטן.

בחורף אני אופה המון, במיוחד עבור הניחוחות המתפשטים בבית. אווירה חורפית היא גם הזדמנות לשבת יחד  כל המשפחה ולהתפנק על עוגה טעימה ומפנקת וכוס תה. אז  אם קר לכם?  זה   בדיוק   הזמן להכין  עוגת תבלינים משגעת וקלה  להכנה. המתכון כולל מרציפן, אבל ממש לא חובה לשלב מרציפן למי שלא  אוהב. אפשר פשוט להכין בלי המילוי – היא טעימה בטירוף גם ככה.

עוגת תבלינים חורפית/ מתכון לעוגת תבלינים (עם או בלי מרציפן)

מרכיבים:

50 גרם חמאה מומסת

300 גרם קמח

100  גרם סוכר

כפית אבקת סודה לשתייה

כפית קינמון – טחון

רבע  כפית אגוז  מוסקט – טחון

כפית שטוחה הל – טחון

כפית שטוחה של מלח

כוס רסק תפוחים (לא לוותר על  זה, כי זה מה שיעניק לעוגה מלבד טעם נוסף גם את העסיסיות והלחות הנדרשת)

חצי כוס  שמן

300 גרם מרציפן מוכן (לא חובה)

4 ביצים

שלבי הכנה:

בקערה גדולה מאחדים את הקמח, הסוכר, סודה לשתייה, קינמון, הל, מלח ואגוז  מוסקט. מוסיפים את השמן, את רסק התפוחים, הביצים והחמאה המומסת. מערבבים – רק עד לקבלת מסה אחידה.

מעבירים מחצית מהכמות לתבנית אינגליש קייק,מרדדים את המרציפן לעובי שלושה ס"מ. מניחים מעל המסה  בתבנית וכעת יוצקים את שארית המסה של העוגה. מי שלא מעוניין להשתמש במרציפן פשוט שימזוג את כל המסה. מי שרוצה ליצור שני צבעים, שיוביף לחצי מסה גם כף אחת של אבקת קקאו.

מכניסים לתנור בחום של 160 מעלות ואופים למשך כשעה – עד שהעוגה שחומה. לחילופין, וזו המלצה אישית שלי ולטעמי גם הכי מדויקת שיש כי בכל זאת לכל תנור טמפרטורה ודרך חימום משלו: לבדוק עם קיסם. הניחוחות שיציפו את המטבח שלכם כלולים במתכון… תיהנו.

נתניה מבשלת מתכונים – המלצות נוספות עבור מתכונים שווים במיוחד:

עוגת טארט תפוחים – פינוק אמיתי לסופ”ש

עוגת גבינה קלאסית

 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן