טיפ: איך לבחור משקפי שמש בריאים וגם אופנתיים?

השמש הישראלית ממש לא בריאה לעיניים שלנו. מומחי אופטיקה קמחי ימים מסבירים איך משלבים בין משקפי שמש בריאים שהם גם יפים, מעוצבים וכמובן אופנתיים

7
1398
קמפיין משקפי שמש ממותגים של אופטיקה קמחי ימים. צילום: סטודיו דודו דיין
משקפי שמש. אופטיקה קמחי ימים. צילום סטודיו דודו דיין

השמש הישראלית ממש לא בריאה לעיניים שלנו. מומחי אופטיקה קמחי ימים מסבירים איך משלבים בין משקפי שמש בריאים שהם גם יפים, מעוצבים וכמובן אופנתיים

אין זה סוד, שלצד היתרונות הבריאותיים הרבים של קרני שמש, הן עלולות להיות מסוכנות מאוד. מעבר למחלת סרטן העור, קרינת שמש מסוכנת מאוד לעיניים. "זו הסיבה מדוע בישראל ההמלצה היא להרכיב משקפיים עם מסנני קרינת UV", קובעת האופטומטריסטית אירה סטלינסקי – אפנג'ר.

במיוחד עבור קוראי נתניה און ליין – ksn, ריכזו מומחי אופטיקה קמחי ימים טיפים מקצועיים. והפעם על הפרק: איך לבחור משקפי שמש בריאים (שגם יהיו יפים, מחמיאים ואופנתיים).

למה חשוב כל-כך בישראל להרכיב משקפי שמש בריאים ואיך זה קשור לעוצמת קרני (UV)?

אירה סטלינסקי – אפנג'ר: "קרינת שמש חזקה ולאורך זמן עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לעיניים. היות שאנחנו מדברים על עיניים, התוצאות עלולות להיות הרסניות ולהשפיע על איכות הראייה שלנו. במקרי קיצון אפילו לגרום לעיוורון חלקי או לצמיתות".

"נזקים אפשריים מחשיפה לאורך זמן לקרני שמש הם: כוויות שמש זמניות בעיניים, סרטן בעפעפיים ואפילו קטרקט. מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין התפתחות קטרקט לחשיפה ממושכת לקרני שמש. זאת, מעבר, להיבטים של גנטיקה. משקפי שמש נועדו, מבחינה בריאותית, לווסת את עוצמת האור. כמו כן, לסנן קרני שמש מזיקות (UV). בבחירת משקפיים שיתמודדו עם קרני שמש יש לשים לב לשני נושאים מרכזיים. עדשות המשקפיים האחראיות על איכות הראייה וצמצום הפגיעה בעין. החלק השני הוא בבחירת המסגרת, שזהו גם עניין של טעם ושל אופנה – אך גם עניין של נוחות".

בהיבט האופנתי, מהם הטיפים שלכן, שיש המכנים אתכן בתואר "הלוחשת למשקפיים", לבחירת משקפי שמש?

ימית קידר, אופטיקאית מוסמכת: "כאשר אנו בוחרים מסגרות למשקפי שמש, חשוב להקפיד על מספר כללים. אצלנו, בבוטיק קמחי ימים בנתניה,אנו מתאימות את המסגרות על-פי צורת הפנים של הלקוח או הלקוחה. לדוגמא: עבור פנים קטנות נתאים לגברים מסגרת עדינה וקטנה. לנשים עם שיער ארוך ופנים קטנות נתאים מסגרת עדינה. לנשים בעלות מבנה פנים עגול נתאים מסגרת במבנה "עיני חתול". אם שיערן קצר אז מסגרת עגולה וגדולה".

האם זה נכון שמסגרת לא מתאימה או כזו העשויה מחומרים זולים, עלולה לגרום לנזקים?

"מסגרת של משקפיים לכל מטרה חייבת להיות נוחה. כזו שאינה מפעילה לחץ על הרכות או על האף. חוסר נוחות יכול להתבטא, למשל בשימוש ארוך טווח, בכאבי ראש. איכות החומרים מהם עשויה המסגרת גם מהווים פרמטר משמעותי. מסגרת של משקפי שמש איתה נלך לים או לבריכה, צריכה להיות עשויה מחומרים איכותיים שאינם מחלידים. לחילופין מחומרים שאינם מושפעים, למשל, מזיעה מלוחה. למסגרות של משקפיים קיימים תווי תקן שונים. אצלנו, למשל, כל המסגרות הן של המותגים המובילים בעולם. כל המסגרות עומדות בתווי התקן הבינלאומיים המחמירים ביותר".

איך בוחרים עדשות של משקפי שמש? האם זה נכון שמשקפיים זולות עלולות לגרום נזק לעיניים?
האופטומטריסטית סיון בקשי עונה: "זול ולא מקצועי עולה ביוקר. השאלה החשובה ביותר לפני רכישת משקפי שמש היא: היכן אשתמש בהן? לאלה מאיתנו אשר נוהגים במשך שעות, אנו ממליצים על משקפיים עם עדשות בצבע טבעי. מבחינה בריאותית הצבע הטבעי בזמן נסיעה, מאפשר נוחות ראייה באור יום וגם לקראת שקיעה. לעומת זאת, כאשר אנו מדברים על משקפי שמש לבריכה ולים או לאלה העובדים שעות ארוכות בחוץ ללא צל, זה כבר סיפור אחר. להם, אנו ממליצות על משקפיים עם עדשות בעלות דרגת סינון גבוהה. אנו ממליצות, שהעדשות יכללו ציפוי אנטי ריפלקס אשר מגן על העין מפני קרני UV".
האם ניתן לשלב בין משקפיים לראיה לבין משקפי שמש?

"כן. משקפיים אלה נקראות משקפי שמש אופטיים. הכל מתחיל ומסתיים בבחירת העדשות עצמן. ככלל, אנו ממליצות לכל אחד ואחת לעבור בדיקת עיניים תקופתית. משקפיים בעלי עדשות אופטיות, ישמרו על העיניים. אנו מתאימות עדשות אופטיות עבור הלקוח באופן אישי. עדשות אלה כוללות צבע וכמובן מסנן קרינת UV. אנו ממליצות על משקפיים, עם עדשות פוטוכרומיות, לנהגים בשעות הצהריים המאוחרות ועד שקיעה. עדשות אלה הינן בעלות רמת כהות משתנה בהתאם לעוצמת האור".

אופטיקה קמחי ימים, סניף הדגל – עיר ימים, נתניה. לאתר הרשמי, בו ניתן להתרשם ולרכוש ישירות משקפי שמש וכן משקפי ראייה, ליחצו: האתר של אופטיקה קמחי ימים מוזמנים לבקר גם בעמוד האינסטגרם של הלוחשת למשקפיים: ליחצו כאן 

 

 

 

7 תגובות

  1. כלקוחה של אופטיקה קמחי ימים, הבנות שם בהחלט הלוחשות למשקפיים. אלופות אחת אחת. בכלל, הקולקציה של משקפי קרטייה לנשים מדהימה.

  2. אחלה שירות יש באופטיקה קמחי ימים. תוספת מצוינת מבחינת איכות ויוקרה למתחם פיאנו בעיר ימים נתניה.

  3. כנהג משאית שנמצא המון שעות ביום על הכביש, האם נכון לי להזמין משקפי שמש אופטיים? האם צריך לעבור בדיקת עיניים להתאמה מדוייקת? אשמח לתשובה.

  4. אני רואה מטושטש לרחוק ויש לי משקפי שמש רגילים. האם יש אפשרות להתאים להן עדשות אופטיות? נ.ב. מה הכתובת של החנות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן