הלקרוס כובש את נתניה; הכי מהיר שיש

6
157

עד לפני שנה וחצי הכירו מעטי מעט את משחק ה-לקרוס  (lacrosse). יהודים מאמריקה שעשו עלייה החליטו, שהגיעה העת שגם בארץ הקודש יכירו את אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בארה"ב. בינתיים, הם הצליחו לתקוע יתד גם בנתניה. נתניה און ליין – ksn, ששמע על המשחק ועל הקבוצה המתאמנת ומתחרה, הגיע, צפה והתאהב.

 מורן ששון (26), רכזת הענף בנתניה, מאמינה שזה רק עניין של זמן עד שמשחק ה-לקרוס יכבוש את כל המדינה. עד שזה יקרה, היא מסבירה לי על חוקי המשחק, מספר השחקנים בקבוצה, כמה סניפים וקבוצות פועלות בארץ ואיך, בכלל, עשה המשחק עלייה לארץ.

 מי יזם את הבאתו של ה- לקרוס לארץ?

"סקוט ניס הוא אמריקאי שהגיע לביקור בישראל לפני כמה שנים במסגרת פרויקט תגלית. הוא התאהב בארץ הקודש, אך הרגיש שמבחינתו משהו חסר. ניס, שהיה מעורב ופעיל מאוד בענף ה- לקרוס בארצות הברית, הגה את הרעיון לפתח בארץ את הענף שהוא מאוד פופולארי בארה"ב. כיום, ישנם תורמים אמריקאים רבים שמשקיעים בענף זה בישראל – מתוך אמונה גדולה בו".

 מהם עקרונות משחק ה-לקרוס? למה המשחק דומה?

"ה-לקרוס, בגדול, הוא משחק קבוצתי בו משחקים עשרה שחקנים ושוער עומד בשער. המשחק עצמו מזכיר בקצת את משחק הכדורגל. המטרה של הקבוצה היא להבקיע גול. השוני בין ה-לקרוס לכדורגל הוא, שבלקרוס ישנו המקל איתו מניעים את הכדור, מבצעים מהלכים ומבקיעים. אפשר לראות גם המון דמיון בין ה-לקרוס לענף הוקי קרח, שזה די דומה – רק שבמקום מגרש החלקה, את ה-לקרוס משחקים במגרש עם דשא, כמעט בגודל של מגרש כדורגל.

 מי קהל היעד של ענף ה-לקרוס פה בארץ? מהם הקריטריונים לקבלה?

"המשחק מתאים לכל הגילאים ואין פרמטרים ספציפיים לקבלה. לקרוס מבוסס על קואורדינציה, טכניקה, טקטיקה ואסטרטגיה בשילוב מהירות. כיום, השחקנים הם תלמידי חטיבות הביניים ותלמידי תיכון. אין לי ספק, שבעתיד תיפתחנה קבוצות נוספות לגילאים נוספים. אנחנו עובדים עכשיו על פתיחת קבוצת בנות לנתניה. מדובר במשחק כיפי. בתור מי שמלווה את השחקנים בנתניה, בכל אימון, אני יכולה להגיד שהם נהנים מכל רגע. מדובר במשחק מאתגר המחייב עבודת צוות מלאה".

 כמה סניפים פעילים בארץ והיכן מתקיימים האימונים?

"הסניף הראשון הוקם באשקלון לפני כשנה וחצי. כיום באשקלון כבר פועלת קבוצת בנות, חוץ מאשקלון, ישנם סניפים גם בתל אביב יפו, ברמלה והחל מספטמבר האחרון יש סניף לנתניה. בכל עיר יש רכז – כאשר האימונים של הקבוצה הנתנייתית מתקיימים במתחם בית ספר אורט ליבוביץ'".

 מי בעצם המאמנים פה בארץ?

"בגלל שהמשחק בארץ בחיתוליו, המאמנים בארץ, הם מאמנים אמריקאים שעשו עליה. הם, עצמם,  שחקנים פעילים ומרכיבים את סגל נבחרת ישראל. בקיץ האחרון הגיעה הנבחרת למקום שביעי מתוך שלושים ושמונה מדינות שהשתתפו באליפות עולם, שזה בהחלט הישג חסר תקדים לנבחרת צעירה כל-כך".

 איך את הגעת לתחום הזה?

"כמו כל דבר טוב, די במקרה. שימשתי כמדריכה של תוכנית "מסע" במשך כשנתיים, במסגרת התוכנית התנדבתי בתוכנית המשלבת את כדורסלני ברק נתניה שהעבירו שיעורי כדורסל לילדים קטנים במועדוניות ומתנ"סים. את הפרויקט ריכז דיוויד לאסדיי. הוא זה שקישר אותי והכיר לי את ה-לקרוס. ענף הספורט ממש קסם לי, ובשנה שעברה, במקביל להדרכתי בתוכנית "מסע", סייעתי ככל יכולתי לפיתוח הענף בישראל. כשנפתח הסניף בנתניה, נבחרתי לשמש כרכזת התחום בעיר".

 את גם משחקת לקרוס או שאת יותר משקיפה מהצד ומנהלת את העניינים?

"אני בעצמי גם משחקת. כמו שציינתי קודם, המשחק הזה הוא משחק מאוד מהנה ומאתגר. הוא דורש ריכוז ועבודה משותפת של כלל חברי הקבוצה, כשהמטרה המשותפת היא, כמובן, להבקיע גול. כמי שאוהבת תחומים שונים ומגוונים של ספורט, החלטתי לנסות את ה-לקרוס  מתוך סקרנות, והיום אני פשוט אוהבת את זה לא פחות מענפי הספורט האחרים בהם אני עוסקת, אולי אפילו קצת יותר".

 כמה שחקנים פעילים מונה הסניף בנתניה?

"היום יש לי קרוב ל-40 שחקנים והיד, כמובן, עוד נטויה, אנחנו בארגון עמלים כרגע, כפי שציינתי, על פתיחת קבוצת בנות כמו זו שנפתחה לאחרונה באשקלון וקבוצות נוספות לגילאים נוספים. כל הרעיון הוא באמת לפתח את ענף ה-לקרוס פה בארץ, להתפתח ולגדול. יש לנו תיאבון גדול וכל העוסקים במלאכה חדורי מוטיבציה ומלאי רצון לקדם את הענף. חומר הגלם האנושי פה בארץ הוא מדהים – כך שמבחינתנו השמים הם הגבול".

 איזה מסר חשוב לך להעביר לקהל הקוראים שקורא את הכתבה?

"חשוב לי מאוד להבהיר, כי ענף הספורט הזה מתאים לכל אחד ואחת. אין עניין של רזה, שמן, גבוה או נמוך. הענף הזה באמת פתוח לקבל את כולם. העקרונות עליהם מתבסס המשחק הם, בעיקר, מהירות, קואורדינציה וטכניקה שאת כל אלה לומדים באימונים עצמם מהבסיס – כך שמי שמתעניין בתחום ורוצה לקבל יותר פרטים מוזמן למצוא אותנו בדף הפייסבוק ולהצטרף אלינו".

 

6 תגובות

  1. וואו איזה יופי נשמע מעניין ועושה חשק לשמוע עוד, אני מדבר על מורן אבל גם הלקרוס נשמע טוב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן