נתניה חוזרת לשגרת לימודים מלאה – הפרטים והימים

1
342
בתמונה: כיתה ריקה
צילום fotolia

הלימודים במערכת החינוך בנתניה יתחדשו בהדרגה על פי המתווה החינוכי החדש, החל מיום ראשון השבוע ויפעלו במתכונתם המלאה ביום שלישי, 19.5.2020 – זאת בהמשך להחלטת מליאת ראשי הרשויות השייכים לפורום ה- 15, בשיתוף ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה, טובה דולב וצוותה, הממונה על החינוך, עקיבא יצחקי, מפקחי משרד החינוך ויו"ר וועד ההורים, איציק וקנין.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, בירכה על החלטת הממשלה, המתווה שנבחר והחלטות פורום 15 הערים הגדולות – בהן חברה גם העיר נתניה.

מעיריית נתניה נמסר, כי החזרה המלאה ללימודים, במה שמכונה שגרת קורונה, חייבה ומחייבת היערכות מיוחדת וייחודית, שכללה וכוללת חיטוי כלל מבני החינוך, התאמה ותיאום של מערכי שיעור, הכשרת צוותי החינוך וסגל המורים בתקנות שימור מרחק חברתי ועוד. עיריית נתניה, כך מתברר, נערכה מבעוד מועד לאפשרות זו, ולכן החזרה לשגרת קורונה צפויה להיות יחסית חלקה – כאשר צוותי החינוך, בהם סגל המנהלים והמנהלות וכמובן המחנכות והמחנכים בכיתות, ישתמשו, בין השאר, בקבוצות ואטס הורים, כדי לעדכן בהסדרים החדשים.

להלן הפרטים:

החינוך המיוחד – החל מיום ראשון 
יפעל ביום ראשון עד השעה 14.00 והחל מיום שני – יפעל כיום לימודים מלא.

גני הילדים:
ימשיכו ללמוד בימי ראשון ושני בקבוצות למידה (קפסולות) וביום שלישי יחזרו ללמוד במתכונת מלאה (ללא פיצול לקבוצות).

כיתות א' – ג':
ימשיכו ללמוד בימים ראשון ושני במערכת הנוכחית על פי החלוקה לקבוצות וביום שלישי יחזרו ללמוד במתכונת מלאה, ללא פיצול לקבוצות.

כיתות ד' – י':
יחזרו לפעילות לימודית מלאה החל מיום שלישי.

כיתות יא' – יב':

ימשיכו ללמוד ביום ראשון ושני כפי שהיה עד כה ויחזרו למתכונת מלאה ביום שלישי. הכניסה בבוקר לבתי הספר תהיה מדורגת, כדי למנוע התקהלות.

הצהרונים בגנים:
יחזרו לפעילות ביום שלישי במקביל לפתיחת גני הילדים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. מעיריית נתניה נמסר, כי בעניין זה יש לעקוב אחרי הפרסומים של המרכז הקהילתי המפעיל את הצהרונים באזור המגורים.

צהרונים בבתי הספר:
צהרוני בתי הספר החלו לפעול השבוע, והם צפויים לחזור למתווה הרגיל שלהם החל מיום שלישי. מעיריית נתניה נמסר, כי בעניין זה יש לעקוב אחרי הפרסומים של המרכז הקהילתי או הזכיינים הפרטיים המפעילים את הצהרונים בבתי הספר

מערך ההסעות:
ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית עד לחידושו המלא, בכפוף לאישורי משרד הבריאות ויישום ההנחיות שתידרשנה – בשאיפה להחזיר בהדרגה את ההסעות החל מיום שלישי.

במסגרת ההנחיות נדרשים התלמידים להגיע לבתי הספר עם מסכה, אלכוג'ל, חבילת מגבונים חד-פעמית ומפית אישית לזמן הארוחה. כמו כן, חובה להצטייד מדי בוקר בטופס הצהרת בריאות חתום על ידי ההורים.

הצוותים החינוכיים ייערכו עם תגבור של אמצעי חיטוי בכיתות ובמרחבים המשותפים. כמו כן, כאמור, יערכו הסברה ושיח על חשיבות השמירה על היגיינה וניקיון.

הורים מתבקשים שלא להיכנס למוסדות החינוך (גנים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, תיכון). בגילאים הצעירים חל איסור על התקהלות ליד השער וחובה לשמור על מרחק של שני מטרים בכניסה למוסד החינוכי, וכן בין הורה להורה – כל זאת בהלימה להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך.

בימים הראשונים, כך נמסר, צוותי החינוך יעסקו וינחו את התלמידים בהתנהלות נכונה בשגרה החדשה (שגרת קורונה) ויושם דגש על שיח רגשי.

בעיריית נתניה חזרו על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי משרד הבריאות, החזרה לשגרה מותנית בהמשך השמירה על כללי ריחוק חברתי והיגיינה – כאשר המדד למתן הקלות נוספות או להיפך יהיה תלוי בקשר ישיר לאחוז התחלואה הקשה באזור המדובר.

לכתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

פרויקט פינוי בינוי שני במרכז העיר נתניה יצא לדרך

כביש 561 – עוקף אבן יהודה ומזרח נתניה יוצא לדרך

לחמא בעג’ין (ספיחה) – פיצה בשרית פאר המטבח הטורקי

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן