שאול מימון פטריוט בנשמה

0
524
שאול מימון נבחרת ישראל מכבי נתניה
שאול מימון, משחק מהנשמה

החיים של שאול מימון, אחד משחקני העבר המוכרים והאהובים יותר שצמחו ושיחקו במכבי נתניה, סובבים סביב הכדורגל. כשפרש מכדורגל, הצטרף לליגת החופים – שם כיכב במדי מכבי "רימקס" נתניה. כיום, בגיל 45, עם התואר המחייב מאמן נבחרת הוותיקים של ישראל, בה הוא משמש גם כשחקן, הוא מודה שהוא מתרגש בכל משחק מחדש. את החודשים הקרובים הוא יקדיש לאימוני הנבחרת, זאת לקראת משחקי המכביה שיתקיימו השנה: "לשאת את סמל המדינה על דש החולצה מרגש אותי יותר מכל", אומר מימון בראיון לספורט נתניה און ליין – נתניה.

נדמה, שמשחקי המכבייה המתקיימים בישראל בכל ארבע שנים, מעוררים בך המון התרגשות?
"בוודאי. משחקי המכבייה, האולימפיאדה היהודית, היא עבורי הרבה יותר. מדובר בפטריוטיות, בישראליות ובספורט. לפגוש ספורטאים יהודים מכל רחבי העולם, שמגיעים לישראל כדי להתחרות, זה מרגש. לארח ולהכיר לספורטאים היהודים מרחבי העולם את הארץ שלנו, זה מרגש. אני משחק בנבחרת ישראל הוותיקה כבר 12 שנה, כולל מסעות לחו"ל עם הנבחרת וייצוג המדינה. לשאת את סמל המדינה על דש החולצה מרגש אותי יותר מכל. בעיקרון, אני מאמן את הוותיקים כארבע שנים. ישנן שתי נבחרות: אחת מעל גיל 35 ואילו השנייה מעל גיל 45. עכשיו, מן הסתם, בגלל שגדלתי בשנה, הפכתי למאמן של הוותיקים מעל 45, כשעדיין אני משחק פיזית ונהנה מכל רגע".

האם נבחרת ישראל הוותיקה ממומנת על-ידי ההתאחדות?
"עצוב לי לומר, אבל התשובה היא לא. בגלל זה צורף מאמן נוסף שיהיה מקובל על כולם. זו נבחרת שהיא תחת עמותה של מחוז תל אביב. הנסיעות לחו"ל ממומנות על ידי השחקנים. לפעמים, לשחקנים טובים, קשה להצטרף בגלל העלויות. בכל המקרים שחקן נבחרת שמצטרף למסע בחו"ל ומייצג את המדינה מפסיד פעמיים: גם משלם על כרטיס וגם מפסיד ימי עבודה. ברור שאנחנו לוקחים שחקנים שהם טובים ולא סתם, אבל יש מקרים ששחקנים שאנחנו היינו רוצים לא יכולים לצאת עקב העלויות".

למשחקי המכבייה צפויות להגיע נבחרות כדורגל מכל העולם. עד כמה ההכנות למשחקים אלה אינטנסיביות?
"האימונים הם מרובים ומותאמים לדרגת הקושי. כולנו ספורטאי עבר, עם אופי נחוש ורצון לנצח. בנובמבר, למשל, אמורה להגיע לארץ נבחרת אנגליה למחנה אימונים ואנחנו אמורים לשחק נגדה כחלק מהאימונים שלנו לקראת המכבייה".

האם נבחרת הוותיקים של ישראל נחשבת לחזקה מבין כלל הנבחרות שייקחו חלק במשחקי המכבייה בטווח הגילאים 45?
"אנחנו ממוקמים גבוה מאוד. בשנה שעברה הגענו לגמר והפסדנו בגמר. גם במכביה הקודמת הפסדנו בגמר. אז הייתי בגילאי 35 פלוס, אבל הנבחרת 45 פלוס לקחה את הגביע. כמובן שיש את נבחרות ברזיל, ארגנטינה, ארצות הברית, אנגליה ומקסיקו שנחשבות לנבחרות ברמה גבוה".

שיחקת כבר בכל המסגרות של הכדורגל (מקצועני, חופים, ותיקים ). איפה הכי נהנית?
"הלוואי והייתי יכול בגיל שלי לשחק עדיין במקצועני. הייתי עושה את זה בכיף, אבל אני נהנה בכל מקום שאני משחק כדורגל – זו האהבה הגדולה שלי ואני נהנה מעל רגע ובכל מסגרת".

אתה כבר מעל עשר שנים מאמן בליגת הוותיקים. האם אימון של קבוצה מקצועית לא מעניין אותך?
"ממש לא. אני מאמן בשביל הפאן. זה הכיף הגדול שלי. קיבלתי הצעות מזמן לבוא לאמן ילדים, אבל אני מעדיף להיות בשבת עם המשפחה. שנית, אני עדיין אוהב יותר לשחק מאשר לאמן".

אז מה לאחל לך לקראת השנה החדשה?
"קודם כל בריאות ואהבת חינם לכל ישראל. לי אאחל להמשיך לשחק, לאמן וליהנות כמה שיותר מכדורגל וגם לקחת את הגביע עם הנבחרת במכביה הקרובה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן