אחרי עשור: אליצור נתניה חוזרת לליגת העל

אליצור נתניה השלימה פול האוס, כשניצחה 0:3 בסדרת חצי הגמר את עירוני נהריה. סיפורה של קבוצה, שעושה (שוב) היסטוריה.

0
252
אליצור נתניה בכדורסל חוגגת החזרה לליגת העל. צילום א. בנימיני
אליצור "בריגה" נתניה חוגגת החזרה לליגת העל בכדורסל. צילום א.ב.
אליצור נתניה השלימה פול האוס, כשניצחה 0:3 בסדרת חצי הגמר את עירוני נהריה. סיפורה של קבוצה, שעושה (שוב) היסטוריה.
אם לא יקרה עיכוב בירוקרטי, אליצור "בריגה" נתניה תשחק בעונה הבאה בליגת העל. זאת לאחר עשר שנים של אין ספור קשיים ואין ספור סיבות שמנעו ממנה את מקומה הטבעי.
ביום חמישי ניצחו החניכים של רובן נייברגר בתוצאה 72:67 את עירוני נהריה. בכך, השלימו הנתנייתים ניצחון בסדרת חצי הגמר 3:0. אלא, שאליה וקוץ בה: ההחלטה על עלייתה כפופה להחלטה משותפת של מנהלת הספורט ואיגוד הכדורסל. הרקע לכך: מחלוקת בין האיגוד למנהל בנושא הקפאת הירידות העונה.
המשחק עצמו היה בברבעים הראשונים צמוד. נהריה עלתה ליתרון 10:4, אלא שאמרי שביט ועומר פולג קיזזו והרבע נגמר בתוצאה 16:11. המהך הגיע בדקות האחרונות של הרבע השני. נתניה ירדה למחצית עם יתרון נקודה: 25-26.
ברבע השלישי בלטו השלשות של יניר בנימין ואריאל אייזק. שינוי טקטי והרכב נמוך של נהריה הובילו למשחק צמוד שהסתיים ברבע השלישי ביתרון לנהריה: 51:53.

ברבע הרביעי נתניה שמה רגל על הגז. ארבע דקות לסיום נתניה רושמת מהפך ובוריס בוגוסלבסקי יורה שלשה מהפינה ומעלה את נתניה ליתרון 60:62. בדקות הסיום נתניה מנצלת טעויות של נהריה ומסיימת את המשחק בניצחון 67:72.

פרשת האצטדיון ודרך היסורים של אליצור נתניה

אליצור נתניה, או בשמה הקודם ברק נתניה, ירדה בשנת 2014 אל ליגת המשנה. זאת לאחר שבעלי הקבוצה באותה עת, צבי ליבר, זעם על התנהלות עיריית נתניה באותה עת ואי עמידה בהתחייבות העירייה להקים היכל כדורסל ראוי. הקבוצה עמדה בפני פירוק, אלא שאז העירייה לקחה על עצמה את ניהול הקבוצה. הקבוצה במשך מספר שנים נאלצה להתמודד מהליגה הנמוכה ביותר ולטפס חזרה אל הליגה הלאומית.

בעונת 2020 – 2021 עלתה הקבוצה רשמית לליגת העל. אולם, פעם נוספת, בשל אי בנייתו של היכל ספורט העומד בתנאים הנדרשים, לצד קשיים כלכליים, הקבוצה נאלצה לוותר.

כעת, שוב עומדת הקבוצה בפני חזרה לליגת העל. הפעם, לקבוצה יהיה היכל כדורסל חדש ותקני, שצפוי להיות מוכן עד לפתיחת העונה. אלא, שכאמור, ההחלטה אם תעלה נתונה בידי האיגוד והמנהלת ובהחלטה אם תתקבל, להקפיא את ירידת הקבוצות העונה.

בעקבות הניצחון והעליה הצפויה אמר סגן ראש עיריית נתניה, אדיר בנימיני, כי "אין ספק, שזהו רגע משמח למועדון, לקהל האוהדים ולעיר נתניה. בעונה הבאה נתראה בארנה החדשה הצמודה לאצטדיון נתניה. זו תהיה הזדמנות פז לחשוף את הקבוצה לקהל אוהדים צעיר וחדש".