אבן יהודה: חויבו לבנות ממד"ים ויאלצו לפצות את שכניהם

1
67

שופטת בית משפט השלום בנתניה, יעל קלוגמן, קבעה השבוע, כי על דיירי בניין באבן יהודה לפצות את שכניהם בסכום של כ-115 אלף שקלים, לאחר שהתחייבו בהסכם לא לבצע תוספות בנייה בתמורה להקמת מרפסות.

הבניין, בן שלוש קומות, נבנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת. בשנת 1995 לקראת רישום הבית כבית משותף, חתמו דיירי הדירה בקומה העליונה הסכם עם דיירי הקומה התחתונה, על פיו דיירי הקומות התחתונות הסכימו לאפשר לדיירים בקומה העליונה להקים מרפסת ובתמורה לכך הם התחייבו שלא לבצע כל בנייה נוספת. עוד סוכם, כי בניית המרפסת מהווה מיצוי סופי ומלא של אחוזי הבנייה המגיעים לדיירי הבית בקומה העליונה.

בתחילת שנות ה-2000 שיתפו בעלי הדירות פעולה ופעלו להכשרת הבניין. האישור הותנה בבניית ממד"ים בדירות הבניין. בנוסף קיבלו בעלי הדירות התחתונות אישור להקים יחידת דיור נוספת. בשנת 2009, כשהסתיימה בניית הממד"ים הגישו בעלי הדירות בקומה התחתונה תביעה נגד דיירי הקומה העליונה ודרשו פיצוי בסך 550 אלף שקלים.

הדיירים התובעים טענו, כי דיירי הקומה העליונה פיצלו את דירתם לשניים ובנו דירה נוספת בגג. כמו כן טענו, כי דיירי הקומה העליונה הפרו את ההסכם שנחתם, שלא לבצע תוספות בנייה, שכן הם עשו כבר שימוש בזכויות הבנייה שלהם. דיירי הקומה העליונה הכחישו שפיצלו את דירתם והכחישו שבנו דירה נוספת על הגג. לטענתם בעקבות השינוי התכנוני ואישורי הבנייה, דיירי הקומות התחתונות זכו להטבות בנייה משמעותיות, בין השאר ביחידת דיור נוספת.

השופטת קלוגמן קיבלה בחלקה את התביעה וקבעה, כי התובעים לא הוכיחו את טענתם העובדתית, כי הנתבעים בנו דירת מגורים בחלל הגג. עוד קבעה השופטת קלוגמן, כי "מביקורי בדירת הנתבעים, לא התרשמתי שהדירה מחולקת או מפוצלת. אין בה מחיצות-הפרדה פנימיות ואין הפרדה בין החדר, שבו נמצא המטבחון, לבין יתר חלקי הדירה; לא הוצגו חדר שירותים וחדר אמבטיה נפרדים; דלת הכניסה הנפרדת, מחדר המדרגות, נאטמה כאמור בקיר גבס, כך שיש רק דלת כניסה אחת לדירה". גם הועדה המקומית לתכנון ולבנייה "שרונים" שלחה מפקחים, שלא מצאו שהדירה פוצלה.

מנגד דחתה השופטת את טענת דיירי הקומה העליונה, שתכנית הבנייה שינתה את ההסכם. "קיבלתי בחלקה את התביעה לתשלום עבור שימוש בזכויות בנייה שהוקנו לתובעים ולתשלום עבור יסודות בנייה ועמודים, שהנתבעים השתמשו בהם" קבעה השופטת וחייבה את בעלי הדירה העליונה לשלם לדיירי הקומה התחתונה כ-115 אלף שקלים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן