מרכז העיר נתניה ידעך אם מדיניות הממשלה לא תשתנה

6
651
רפי זנזורי - ארגון הקבלנים והבונים נתניה
רפי זנזורי, יו"ר התאחדות הקבלנים והבונים - נתניה

התאחדות הקבלנים בוני הארץ קובעת: אם המדינה הייתה מטפלת בחסמים ובמגבלות שהיא משיתה על שוק הנדל"ן הישראלי, כל רוכש דירה היה חוסך כחצי מיליון שקל (493 אלף שקל) ממחירה של דירה ממוצעת בשווי 1.7 מיליון שקל.

הניתוח המיוחד, שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור האחרון בשוק הנדל"ן הישראלי, מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מחירי הדירות זינקו ב-48% מאז 2011 ועד היום, ואילו עלויות הבנייה עלו ב-51% בתקופה זו. ואולם, מכיוון שעלויות הביצוע מהוות רק 37% ממחיר דירה, הרי שעלייה זו הייתה אמורה לגרור עליית מחירים כוללת של 19% בלבד בתקופה זו.

כך, לטענת התאחדות הקבלנים בוני הארץ, יתרת הזינוק במחירי הדירות בעשור האחרון (29% נוספים) הייתה יכולה להימנע לו המדינה הייתה נוקטת צעדים "פשוטים" שהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מעלה על סדר היום כבר שנים. המשמעות בפועל, כך לטענת הקבלנים, היא חיסכון כספי עצום לרוכשי הדירות.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, התייחס לטיפול המקומי בעיר שלו בשוק הדיור והתחדשות עירונית במרכז העיר בפרט. לדבריו, "מרכז העיר זקוק לזריקת מרץ, זקוק לאוכלוסייה חדשה וחזקה כדי שיהיה אפשר להחיות אותו מחדש. חייבים לקדם את ההתחדשות העירונית בנתניה – ולא רק פינוי בינוי אלא גם תמ"א 38 – לטובת התושבים וגם לטובת העיר, כי אחרת מרכז נתניה ידעך ויגסוס".

עתידו של מרכז העיר בנתניה, כמו גם מרכזי ערים בכל רחבי הארץ, מעסיק את הרשויות המקומיות מזה 20 שנה. מדיניות הבינוי בערים הוגבלה במהלך השנים לקצב האישורים הניתנים על ידי גופי התכנון הארציים וכן מדיניות ממשלתית לא מעודכנת ביחס למצב הקיים בשטח. יוזמות שונות כדוגמת תמ"א 38 נתקעו בערים רבות בשל חוסר רווחיות, או מחסור בתשתיות – בדגש על תשתיות תחבורתיות. במהלך ארבע השנים האחרונות, בין השאר בעקבות מאבקים ציבוריים אותם הובילה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, וכן ניסיונות של משרדי הממשלה להתאים עצמם לדרישות ולפתרונות בשטח, חל שיפור מסוים. עם זאת, כך טוענים גורמים עירוניים, "כל עוד הרגולציה הקיימת בהיבט הכלל-ארצי לא תקצר הליכי בירוקרטיה עוד יותר, יהיה קשה להדביק הפער".

 

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

באיחור אופנתי: נתניה אומרת לא לאמנים יקרים

איגוד שופטי הכדורגל יכשיר נערים מנתניה כשופטים למען הקהילה

נתניה היפה: מורים ללא גבולות בנתניה: משנים את המציאות

6 תגובות

  1. מרכז העיר בנתניה דעך מזמן.
    מה שנשאר מלילות הבילוי של פעם זה זיכרון רחוק ותו לא.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן