איגוד שופטי הכדורגל יכשיר נערים מנתניה כשופטים למען הקהילה

1
338
איגוד שופטי הכדורגל בנתניה
איגוד שופטי הכדורגל יכשיר נערים בנתניה לשמש כשופטים - כחלק מפרויקט למען הקהילה

איגוד שופטי הכדורגל יזם תכנית חדשה בשיתוף משרד החינוך במסגרתה תלמידים בכיתה י'- י"א יעברו קורס הכשרה כשופטי כדורגל, ישמשו כמנהיגים צעירים לקידום יוזמות מקומיות בעירם.

הדבר, כך נמסר, ייחשב להם כחלק מהתכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית אותה מפעיל המשרד ומוגדרת כתנאי סף לקבלת תעודת הבגרות. שריקת הפתיחה של התכנית הייחודית התקיימה ביום שלישי האחרון בעיר נתניה יוזמת אגף הספורט ותחום התנדבות נוער במינהל החינוך.

את המהלך יזמו  מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר ויו"ר איגוד שופטי הכדורגל רונית תירוש אשר כיהנה בעבר כמנכ"לית משרד החינוך וחיברה בין שני הגופים. מי שמונה לעמוד בראש הפרויקט הוא השופט הבינ"ל לשעבר, אלון יפת.

במסגרת המיזם החדש, מחלקות הספורט ברשויות המקומיות ורכזי ההתנדבות ירכזו את הנושא ויאספו בני נוער שמעוניינים להכשיר עצמם כשופטים. אלה יעברו ראיון אישי שיבחן את מידת התאמתם לפרויקט ולאחריו ישתתפו בקורס של כ-30 שעות של לימוד חוקת הכדורגל והערכים הנלווים אשר יונחה על ידי בכירי שופטי הכדורגל בישראל.

עם סיום הקורס ומבחני הכושר, יוסמכו הצעירים כשופטי כדורגל לכל דבר וישובצו לניהול משחקים באזור מגוריהם. במקביל לכך, המטרה המוצהרת של הפרויקט היא להכשיר את אותם בני נוער גם כמנהיגים צעירים בקהילה אשר יוכלו להוביל יוזמות מקומיות, טורנירי ספורט וקידום של נושאים כמו מלחמה באלימות בספורט או חינוך למניעת גזענות.

כאמור, אירוע ההשקה לפרויקט התקיים בנתניה-במועדון הנוער  העירוני "הקומה הראשונה", במעמד סגנית ומ"מ ראש העיר, עו"ד שירי חגואל-סיידון, יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש, השופט הבינלאומי אורי פפיר, השופט הבינלאומי לירן ליאני והשופט הבינלאומי לשעבר ומנהל הפרויקט אלון יפת.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מסרה כי "נתניה גאה להיות החלוצה בפרויקט הכשרת נערים כשופטי כדורגל ולשלב זאת עם ערכי ההתנדבות והתרומה לקהילה שבפרויקט מעורבות חברתית המתקיים בבתי הספר בעיר".

ואילו רונית תירוש, יו"ר איגוד השופטים, אמרה כי "הערכים עליהם מוכשרים שופטי הכדורגל ועל פיהם פועלים, מתכתבים עם מטרות חברתיות חשובות כמו מאבק באלימות או בגזענות. לצד זה אנחנו רואים לאורך השנים את המעורבות החברתית הגבוהה של שופטי כדורגל, הן בתרומה בשירות משמעותי בצה"ל והן בהשתלבות בלימודים אקדמיים המובילים למקצועות נדרשים. מתוך כך היה זה טבעי לחבר בין ההכשרה של השופטים לבין פרויקט המעורבות החברתית של משרד החינוך".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

כרית האצבע של בן 10 נקטעה בבית ספר בנתניה

מורים ללא גבולות בנתניה: משנים את המציאות

פלנתניה 2020: שבוע החלל הישראלי לכל המשפחה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן