אלפים ציינו את שבוע החלל הישראלי במרכז פלנתניה

0
235
שבוע החלל הישראלי - פלנתניה, נתניה. צילום רן אליהו

הצלחה לאירועי שבוע החלל הישראלי, שיתקיימו במרכז המדע, התרבות והחלל פלנתניה – נתניה, אשר נבחר לארח זו השנה השנייה, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ועיריית נתניה.

יריית הפתיחה לאירועים התקיימה ביום שישי לפני כשבוע עם אירוע בסימן "בחלל כולנו שווים", אירוע מיוחד לילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם ובמעמד שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אוקוניס, מנכ"ל משרד המדע, רן בר, סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, מנהל סוכנות החלל, אבי בלסברגר, אנשי הסוכנות ומשרד המדע, אנשי הוריזון – קהילת מחנכי החלל ועוד.

במהלך שבוע שעבר, בימים ראשון ורביעי אחר הצהרים, ביקרו במרכז פלנתניה, אלפי מבקרים שהגיעו מקרוב ומרחוק, משפחות ויחידים בגילאים השונים, שרצו לשמוע עוד ועוד על החלל ונהנו מפעילות ייחודית – למדו על המקצועות העתידיים, האתגרים בחלל, האוכל בתחנת החלל, האימונים הדרושים לאסטרונאוטים וצפו בסרט על פעילות סוכנות החלל.

לכבוד שבוע החלל נבנה במיוחד "כפר על הירח", המבקרים נהנו ממסלול חוויתי, למדו על המשימות הקרובות בחלל להגיע לירח, הרגישו שהם אסטרונאוטים כאשר נחתו על הירח במשקפי מציאות מדומה, קיבלו הצצה ליום- יום של אסטרונאוטים בעתיד ואיך יהיו החיים על הירח. עוד שמעו המבקרים על העזרים בהם ישתמשו כדי להפיק מים וחשמל ואת צרכיהם הבסיסים וגם איך יעבדו על הירח וכיצד תיוצר חקלאות בחלל.

בפלנטריום הדיגיטלי המבקרים טסו אל הירח ומאדים, בחדרי הסדנאות וברחבי המתחם התקיימו מפגשים עם מדעני ומדעניות העתיד. דגם בגודל מקורי של החללית "בראשית" space.il  הוצב בכניסה למתחם. ולקינוח התקיימה תצפית טלסקופים.

פעילות נוספת שהתקיימה הייתה ביקורו של האסטרונאוט האמריקאי אריק בו שטס פעמיים לחלל, במהלך הביקור העביר הרצאה מלאת השראה ממנה נהנו כ- 200 מבקרים.

מנהלת פלנתניה, שלי גרינברג, מסרה למערכת נתניה אונליין, כי "מתחם הפלנתניה מממש את חזונו להנגיש את המדע והחלל לכולם ולהביא מבקרים לחוויה של "מעל ומעבר" בכל ביקור מחדש".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

ריגלר נתניה מציג מהפיכת קריאה: ספרים בסמארטפונים

מרכז העיר נתניה ידעך אם מדיניות הממשלה לא תשתנה

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן