באיחור אופנתי: נתניה אומרת לא לאמנים יקרים

3
145
יום העצמאות במרכז נתניה. צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית נתניה

נתניה מצטרפת רשמית להגבלת תקציב האמנים באירועים המוניים. בכך , כך נמסר בהודעה רשמית, מאמצת עיריית נתניה את המלצת הוועדה הציבורית לגיבוש כללי אתיקה לתקצוב אמנים במסגרת אירועים המוניים ברשויות המקומיות. ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, הנחתה את הצוות המקצועי ליישם את המלצת הוועדה הציבורית לגיבוש כללי אתיקה לתקצוב אמנים במסגרת אירועים המוניים ברשויות המקומיות.

בהתאם לכך ולקראת הופעות לחגיגות יום העצמאות ואירועי הקיץ הקרבים, אומצו ההמלצות על-ידי עמותת היכל התרבות האמונה על האירועים בעיר נתניה, לפיהם, תתבצע התקשרות ישירה עם האמן או עם מייצגו הבלעדי וייקבע רף לשכר האמן לסכום של עד 70 אלף שקלים בתוספת מע"מ. כמו כן, בהתאם לחוק, הבמה המרכזית בעיר באירועי יום העצמאות תונגש במלואה.

גורמים בעיריית נתניה מסרו, כי "ההחלטה לא הגיעה בוואקום, אלא היו מספר גורמים שהשפיעו על קבלתה. מחאת הרשויות שהחלה לפני למעלה משנה – בה קבעו ראשי עיר הגבלות משל עצמם, הקיצוץ בתקציב העירייה לאירועים עוד בשנת 2019 וכעת בשנת 2020, כשבפועל הוחל שילוב אמנים מקומיים ואמנים במחירים סבירים יחסית וכמובן החלטת הוועדה הציבורית".

פיירברג-איכר מסרה בתגובה, כי "החלטתי לאמץ את החלטות הוועדה הציבורית לגיבוש כללי האתיקה בנושא תקצוב האמנים ברשויות המקומיות, בנתניה אמון הצוות המקצועי והאיכותי בעמותת היכל התרבות על האירועים והמופעים, אין לי ספק שהצוות המקצועי ימשיך לקיים אירועים איכותיים ומהנים עבור תושבי נתניה ואורחיה גם בהמשך".

המשנה לראש העיר, אהרון אורגד, הממונה על האירועים בעיר, מסר כי "תעריפי המופעים של האמנים בישראל, שהגיעו למאות אלפי שקלים למופע אחד, יצאו לחלוטין מפרופורציות בשנים האחרונות, ולכן הנחיות משרד הפנים הן טובות ונכונות ויסייעו לרשויות המקומיות ליישר קו עם תעריפים שפויים יותר. עם כניסתי לתפקיד, שיגרתי לשר הפנים מכתב ובו בקשה לאמץ את מסקנות הוועדה שהוא מינה ואשר בחנה את הנושא ואני שמח שהוא אימץ את מסקנות הוועדה והוציא את ההנחיות המעודכנות".

מנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים, מסר בתגובה כי  "היכל התרבות האחראי על האירועים בעיר נתניה מאמץ את החלטת הוועדה וימשיך להעניק לתושבי העיר תרבות איכותית ומגוונת".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

איגוד שופטי הכדורגל יכשיר נערים מנתניה כשופטים למען הקהילה

מורים ללא גבולות בנתניה: משנים את המציאות

מס הכנסה פשט על 103 עסקים באזור נתניה

 

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן