פסק בוררות: מאמן נוער נתניה יוסי טוויל לא הפר הסכם עם טוברוק

0
214
צילום fotolia

מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק נתניה הפסיד בבוררות בגין תביעה שהוגשה נגד יוסי טוויל בתואנה, כי הפר הסכם; מועדון הכדורגל דרש 50 אלף שקלים; טוויל הוכיח, כי לא הייתה כוונה לממש עמו את ההסכם.

עו"ד בנימין טמיר, אשר שימש בורר בתביעה שהגיש מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק נגד המאמן יוסי טוויל, דחה את התביעה ואף השית על טוברוק הוצאות משפט ושכר טרחה.

הפרשה החלה בחודש מאי 2015, בעת שנחתם הסכם בין מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק לבין מאמן מחלקת הנוער במכבי נתניה, יוסי טוויל, אודות העסקתו כמאמן "קבוצת ילידי 99". בהסכם שנחתם בין הצדדים נקבע, כי "במידה ואחד הצדדים יפר הסכם זה, הוא יפצה את הצד השני ב-50 אלף שקלים". באותה עת, יש לציין, מצבה הפיננסי של מכבי נתניה כלל לא היה ברור – גם לא עתידה – וניתן אישור למספר מאמנים בכירים, על דעת ההנהלה באותה עת, לקיים מו"מ.

זמן מה לאחר מכן התגלעה מחלוקת בין הצדדים וטוויל חתם על הסכם עם מכבי נתניה, לטענתו, מנכ"ל מועדון טוברוק שלח לו מסרון לפיו "איחר את הרכבת" וכי המועדון לוקח "מישהו אחר".

בהמשך הגיש מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק תביעה נגד יוסי טוויל בדרישה שישלם את פיצוי בסך 50 אלף שקלים, עליו סוכם בהסכם, במידה ואחד הצדדים יפר את ההסכם. בכתב התביעה טענו נציגי בית"ר טוברוק, כאמור, כי טוויל הפר את ההסכם.

במסגרת בוררות שהתקיימה, הוסמך עו"ד בנימין טמיר, לשמש כבורר. עו"ד טמיר דחה את התביעה של בית"ר טוברוק וקבע, כי טוויל לא הפר את ההסכם ומכאן שאינו חייב בתשלום פיצוי כלשהו.

עוד קבע, עו"ד טמיר, כי "טענת התובע שמדובר בהסכם מחייב ובר הפרה, אינה עומדת בקנה אחד עם רצונו לכנותו "כסודי ביותר" ובמילים אחרות, למנוע דבר קיומו מגורמים אחרים. אף העובדה שהתובע כרת בה בעת הסכם להעסקתו של יוסי בן שטרית כמאמן "קבוצת ילידי 99" מחזקת את מסקנתי, כי מסמך ההסכם נותר על "רצפת המו"מ" ולא השתכלל להסכם מחייב".

עוד טמיר הטיל על מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דינו של טוויל, בסך 2000 שקלים ושכר טרחת הבורר בסך 7200 שקלים.

פרקליטו של טוויל, עו"ד רועי דניאל, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי ״אני שמח שגרסתנו התקבלה במלואה. כשההליך היה בחיתוליו, הצעתי לבית״ר טוברוק למשוך את התביעה ולחסוך את הוצאותיה, מאחר והאמנתי שמרשי פעל ללא דופי בהתנהלותו מול טוברוק, ובתביעתם אין ממש".

עוד הוסיף עו"ד דניאל, כי "יוסי טוויל מאמן מוכשר ומוערך, שעכשיו יוכל לפנות את זמנו לטיפוח שחקנים במכבי נתניה. אני מאחל גם לטוברוק הצלחה ופונה לשני המועדונים היקרים לשלב כוחות ושהיריבות תהיה ספורטיבית בלבד מבלי להלחם בטריבונלים משפטיים״.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן