נתניה: 6 הרוגים בתאונות דרכים בחצי שנה

0
262
תאונות דרכים בנתניה, תאונת דרכים בנתניה
תמונת ארכיון. צילום דוברות איחוד הצלה

החציון הראשון של שנת 2017 הוא הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – בחציון הראשון של שנת 2017 (חודשים ינואר-יוני), נהרגו בתאונות דרכים 198 בני אדם – יותר מהרוג אחד ביום. מדובר על עלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 181 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי מחציון הראשון של השנה נפגעו בתאונות דרכים 11,784 בני אדם – כ- 65 בני אדם ביום, מתוכם 983 באורח קשה.

בנתניה החציון הראשון של שנת 2016 אף הוא הקטלני ביותר בחמש השנים האחרונות, כאשר בחודשים ינואר עד יוני 2017 נפגעו בנתניה מתאונות דרכים 170 אנשים – 6 נהרגו, 15 נפצעו קשה ו-149 נפצעו קל. בשנת 2016 כולה נפגעו בנתניה מתאונות דרכים 203 אנשים, מתוכם הרוג אחד ו-23 פצועים קשה. בשנת 2015 נפגעו 217 מהם 3 הרוגים ו-9 פצועים קשה. בשנת 2014 נפגעו 203 מהם 2 הרוגים ו-9 פצועים קשה ובשנת 2013 נפגעו בתאונות דרכים בנתניה 191 מהם 4 נהרגו ו-7 נפצעו קשה.

מתוך נתוני עמותת אור ירוק, נראה כי החציון הראשון של שנת 2017 לא עשה חסד גם עם כפר יונה, אשר אירעו בה 4 תאונות דרכים והרוג אחד, זאת לעונת החמש השנים הקודמות בה לא נהרג איש בכפר יונה בתאונות דרכים.

באבן יהודה נפצעו קשה 2 אנשים ב-2 תאונות דרכים שאירוע במחצית הראשונה של השנה. ביישוב בני ציון אירעו 5 תאונות דרכים – הרוג אחד, פצוע קשה אחד ו-3 פצועים קל. בקדימה-צורן נפצעו 4 אנשים באורח קל ב-4 תאונות דרכים באירוע בששת החודשים הראשונים של השנה ובתל מונד נפצעו 7 באורח קל ב-7 תאונות דרכים – נתון המעיד על עליה בתאונות הדרכים ביישוב, כאשר בחמש השנים הקודמות אירעו פחות תאונות דרכים.

עוד עולה מנתוני הסקר המתייחסים לחודשים ינואר עד יוני שנה זו, כי התל אביבים נפגעים הכי הרבה בתאונות דרכים 873 נפגעים 5 נהרגו. אחרי תל אביב, ירושלים רשמה 715 נפגעים – 5 נהרגו, חיפה 378 נפגעים – 9 נהרגו, באר שבע 257 נפגעים – 3 הרוגים, פתח תקווה 251 נפגעים – 3 הרוגים, חולון 230 נפגעים – הרוג אחד, אשדוד 204 נפגעים – 5 נהרגו, ראשון לציון 186 נפגעים – הרוג אחד ובנתניה, אמור, נפגעו בתאונות דרכים 170 מתוכם 6 נהרגו.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "זו השנה החמישית ברציפות שבה המדינה נכשלת בטיפול בצמצום הקטל בכבישים. בכל מדינה מתוקנת מישהו היה נותן דין וחשבון על כישלון כזה, אבל במשרד התחבורה בורחים מאחריות. הגיע הזמן שהמדינה תקצה את התקציבים להגברת אכיפה, טיפול במוקדי סיכון והרתעה נכונה, בכדי לעצור את המחדל הזה ולהציל את חייהם של עשרות בני אדם בשנה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן