ג'יו ג'יטסו ברזילאי: עידן ספיר זכה בתואר אלוף העולם

3
667
עידן ספיר - נתניה - ג'יו גי'טסו ברזילאי
עידן ספיר, אליפות העולם בג'יוגי'טסו ברזילאי

את הג'יו ג'יטסו הברזילאי גילה עידן ספיר, תושב נתניה בן 17, רק לפני ארבע שנים כאשר החליט שמיצה את אימוני קרב המגע, בהם אין תחרויות, והוא רוצה ספורט הישגי דומה. מי שיהפוך למאמנו של עידן ספיר בג'יו ג'יטסו, אמיר בוארון, הציע לו להגיע לשיעור ניסיון בסטודיו שלו MMA Israel Netanya והשאר היסטוריה.

בראיון לעיתון נתניה און ליין, שעות ספורות לאחר שנחת בישראל עם מדליית זהב בה זכה באליפות העולם שהתקיימה באתונה, מדבר עידן ספיר על האהבה לענף, ההתרגשות מהזכייה והחלום לייצג את ישראל באולימפיאדה – אם ענף הג'יו ג'יטסו יוכר בעתיד כספורט אולימפי.

את הג'יו ג'יטסו גילית בגיל יחסית מאוחר לאחר שלמדת במשך שנים קרב מגע. מה גרם לך לשנות כיוון?
"כילד למדתי קרב מגע. ההורים דחפו אותי לזה, בעיקר אבא, ממקום של ללמוד הגנה עצמית. אהבתי את זה מאוד, אבל מיציתי את הקרב מגע שהבנתי שזה לא ספורט הישגי ותחרותי. זה בער בי. התחלתי לברר והגעתי לסטודיו של מי שהיום הוא המאמן שלי, אמיר בוארון. האמת שבהתחלה התנסיתי ב- MMA עם מדריך שהוא לא אמיר. אחר כך, בשיחה שהייתה לי איתו, הוא הציע לי להגיע לשיעור ניסיון בג'יו ג'יטסו ברזילאי. מהר מאוד הבנתי שזה המקום שלי ונכנסתי לעניינים די מהר".

מה זאת אומרת נכנסתי לעניינים מהר? על איזה גיל אנחנו מדברים?
"לג'יו ג'יטסו אצל אמיר הגעתי לפני כארבע שנים. זה נחשב במושגים של ספורטאי תחרותי כזמן קצר יחסית. המזל שלי שהשתלבתי ולמדתי את הענף מספיק טוב, כי אחרי חודש בלבד כבר התחלתי להתחרות".

כספורטאי תחרותי כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן?
"אני מתאמן שישה ימים בשבוע. למעשה, כל יום חוץ מיום שבת שזו המנוחה לגוף, אבל זה לא מתחיל ונגמר באימוני ג'יו ג'יטסו. אני גם עושה בנוסף אימוני כוח, אימוני כושר הכוללים ריצה – הכל בשילוב של תפריט קפדני מותאם לצרכים".

אתה תלמיד תיכון. איך זה מסתדר עם שגרת אימונים יומית במדינה בה אין תכנית לימודים לספורטאים מצטיינים והכל תלוי ברצון של הנהלת בית הספר?
"אני לומד בכיתה טכנולוגיות שאפשר להגדיר אותה גם כיתת מצטיינים – כך שהעומס ניכר ומורגש – אבל מדובר בתכנון נכון של זמן. למזלי, גם מנהלת התיכון ובכלל כל הצוות המקצועי באלדד מכירים אותי ויודעים את המורכבות סביב הפן הלימודי שלי. כולם, ללא יוצא מן הכלל, נרתמים לעזור לי – בין אם להשלים לי חומרים בזמן שאני לא נוכח בשיעורים, באמצעות דחיית עבודות ומבחנים ושיעורים פרטניים. בקיצור, סגל מורי בית הספר אלדד מדהים – בלעדי הסיוע שלהם, לא היה סיכוי שאצליח".

מה דעתך על הספורט התחרותי בארץ. בניגוד למה שקורה בחו"ל, בארץ אין כמעט הכרה וספורטאי תחרותי, לרוב, לא יכול להתקיים רק מהיותו ספורטאי
"אני מבין את מה שאת אומרת וזה נכון. לצערי, יש לנו כמדינה עוד דרך ארוכה עד שנדביק את הפערים בכל הקשור להערכה, לקידום ולהוקרת ספורטאים. ההשקעה של המדינה, לטעמי, צריכה להיות בשלבים המוקדמים ולא אחרי שמגיעים להישגים בינלאומיים. זה אמנם עוד מוקדם לי לחשוב על זה, כי אני בכל זאת רק בן 17, אבל כן חשוב לי לסיים לימודים כמו שצריך, להתגייס בעתיד ולבנות את עצמי במקביל".

זכית השבוע באליפות העולם עד גיל 18 שהתקיימה באתונה. איך זה מרגיש?
"זכיתי בשנה שעברה באליפות אירופה והיו עוד זכיות בדרך, אבל אליפות עולם זו פעם ראשונה, ואני מאמין ומקווה שלא בפעם האחרונה. זה מרגיש הכי טוב בעולם, עד כדי כך, שאני אפילו לא יודע להסביר או לתאר את ההרגשה. זה הכל ביחד: התרגשות, סיפוק אדיר, גאווה, כבוד ושחרור".

מה הכוונה לשחרור?
"כן, אני התכוננתי לתחרות הזו כמעט שנה. מלבד האינטנסיביות, יש את הבעירה הזו בגוף לנצח. זה יוצר מתח, לחץ וחששות. בריאים כמובן. ברגע שזכיתי בתואר אלוף עולם, זה אומר שעשיתי את הדברים נכון ושהגעתי למקום הכי גבוה".

מה המטרה עכשיו?
כמובן שלשמור על התואר שזה לפעמים יותר קשה. שנה הבאה אני כבר עובר למגרש של הגדולים. של הבוגרים וזה סיפור אחר לגמרי. אצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להגיע לתואר המקביל אצל הבוגרים"..

מהי השאיפה שלך? מה אתה מקווה שיקרה לך באופן אישי ובכלל מה אתה מקווה שיקרה עם הספורט התחרותי אישי בארץ?
"באופן אישי השאיפה והחלום הכי גדול שלי זה לזכות במדליה אולימפית. מה אני מקווה שיקרה מבחינת הספורט הישראלי? שנזכה באמת להכרה אמיתית, שיקדמו וידחפו קדימה ספורטאים מבטיחים ושכמה שיותר נציגים ישראלים יקשטו פודיומים ברחבי העולם".

החלום שלך הוא מדליה אולימפית, אבל אתה נמצא בענף שהוא לא ספורט אולימפי. איך זה מסתדר?
"אני בטוח שענף הג'יו ג'יטסו הברזילאי יהפוך לענף ספורט אולימפי ולא עוד הרבה זמן. עד שזה יקרה, אני דואג להיות הכי טוב שאפשר".

כתבות  העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין – נתניה:

שלו חזוט – סגן אלוף העולם בג'יו ג'יטסו – ראיון

מדליית זהב לגילעד רוקח באליפות העולם לנוער בקראטה מסורתי

אישום: פרץ לבית וביצע מעשה מגונה בנערה

אהבתם את הראיון עם עידן ספיר? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס שעוד קוראים ייהנו…

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן