נהגת הואשמה בגרימת מוות ברשלנות ונדונה ל-10 חודשי מאסר

0
249
עו
מייצג עו"ד יצחק אבישר. צילום נתניה און ליין-ksn

בית המשפט המחוזי מרכז – לוד, דחה את ערעורה של נהגת תושבת נתניה, אשר הורשעה בגרימת מוות ברשלנות ונדונה לעשרה חודשי מאסר בפועל, אולם נענה לבקשת פרקליטה, עו"ד יצחק אבישר, לדחות את ביצוע העונש בחצי שנה.

המקרה אירע לפני מספר שנים, כאשר צעיר וצעירה יצאו ממסיבה שהתקיימה באזור התעשיה הישן בנתניה. כל אחד מהם פנה לרכבו. אל הצעירה הצטרף צעיר, אשר ביקש טרמפ. על פי כתב האישום, במהלך הנסיעה נהגו השניים נסעו השניים לשד' בן צבי מכיוון צפון לדרום. רכביהם נסעו בסמוך מאד זה לזה והם הקדימו זה את זה במהירות שעולה על המותר. שני הרכבים הגיעו לעקומה בכביש כאשר נהג הרכב השני סטה לעבר רכבה של הנהגת ופגע בדופן שמאל של רכבה.

כתוצאה מכך איבדה הנהגת שליטה ופגעה בעוצמה בעמוד חשמל, חצתה את אי התנועה ועברה לנציב הנסיעה הנגדי. הנהגת חצתה נתיב נוסף בעת שהרכב עלה באש. הרכב נעצר בשולי נתיב הנסיעה. כתוצאה מהתאונה נפגע הטרמפיסט בראשו והובהל לבית חולים לניאדו, שם נפטר עוד באותו יום. נהג הרכב השני המשיך מעט בנסיעה, עצר במרחק, החנה את רכבו והלך למקום התאונה. הנהגת ובן זוגה שהיה איתה ברכב נפצעו.

פרקליטה של הנהגת, עו"ד יצחק אבישר מסר למערכת נתניה און ליין נתניה און ליין, כי לאחר דיונים שארכו כשנתיים הצליח להוכיח שאחריותה של הנהגת פחותה מאחריותו של הנהג הנוסף. עו"ד אבישר ביקש מבית המשפט להקטין את העונש הצפוי בחוק ולגזור על הנהגת עבודות שירות.

בית המשפט קיבל חלקית את טענתו של עו"ד אבישר ובעקבות תסקיר מבחן נדונה הנהגת לעשרה חודשי מאסר בפועל. בנוסף גזר בית המשפט על הנהגת 15 שנים שלילת רישיון. הנהג השני נדון ל-15 חודשי מאסר בפועל ו-15 שנות שלילת רישיון.

עו"ד אבישר הגיש בשם הנהגת ערעור על העונש לבית המשפט המחוזי וכן הגיש בקשה לדחות את ביצוע גזר הדין בחצי שנה על מנת שהנהגת תוכל להיערך לכך ובכדי לשקול צעדים עתידיים.

בית המשפט קיבל חלקית את הערעור, כאשר דחה את ביצוע גזר הדין בחצי שנה, אולם באותו מעמד ייעץ בית המשפט לנהגת למשוך את עתירתה. הנהגת נענתה לבקשת בית המשפט, אשר דחה את הערעור.

עו"ד אבישר מסר לנתניה און ליין, כי "מרשתי הואשמה על פי כתב האישום במוות ברשלנות. לאחר דיונים של כשנתיים בבית המשפט הוכחתי שמרשתי פחות אשמה בתאונה ולכן יש להקטין לה את העונש הצפוי בחוק משלוש שנים לעבודות שירות. המדינה הבינה האשמתה של מרשתי נמוכה, לאחר תסקיר של עובדת סוציאלית ולאחר שבחנה את נסיבות חייה. ההלכה והפסיקה האחרונה של בית המשפט העליון קובעת מאסר בפועל למינימום 12 חודשים ומרשתי קיבלה עשרה חודשים, אולם בית המשפט דחה את ביצוע העונש בכדי שנשקול את צעדינו העתידיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן