סינגלוביץ: ניתן לשבור את ההגמוניה התל-אביבית

0
98
שי סינגלוביץ' צילום ניר אנשר
שי סינגלוביץ'. צילום ניר אנשר

שי סינגלוביץ', עוזר המאמן הנתנייתי של הפועל ירושלים בכדורסל, מאמין שהאדומים מירושלים מסוגלים לשבור את ההגמוניה התל-אביבית ולזכות באליפות המדינה

מאת חנן ליבוביץ' 

זכייתה של מכבי תל-אביב באליפות אירופה בכדורסל, החזירה את הענף, בחזרה, לקדמת הבמה בספורט הישראלי. המוני האוהדים שטסו למילאנו ועשרות האלפים אשר חגגו בכיכר רבין, הפכו למעשה את שנת 2014 לשנה בה הכדורסל הישראלי הפך, בחזרה, לשם דבר – הכל, כמובן, בזכות הזכייה השישית במספר.

שי סינגלוביץ' צילום ניר אנשר
שי סינגלוביץ' צילןם ניר אנשר

רגע לפני תחילת משחקי ההכרעה על אליפות המדינה בכדורסל, פנינו דווקא לשי סינגלוביץ', עוזר המאמן הנתנייתי של הפועל ירושלים בכדורסל, כדי לשמוע איך מתכוננים בבירה לעצור את הדהירה של מכבי תל-אביב לעבר הטריפל.

הראיון עם סינגלוביץ', נתנייתי בכל רמ"ח איבריו, התקיים במספרת "רונן סטייל" בעיר, שכבר מזמן הפכה לנקודת מפגש קבועה של ספורטאים ואוהדים.

עד כמה הפתיעו הניצחונות של מכבי תל אביב בפיינל פור, והחזרת גביע אירופה לתל אביב בפעם השישית בהיסטוריה?
"אני לא חושב שיש מישהו מבין פרשני הכדורסל, שחשב שיש לזה סיכוי השנה. אבל, אני יודע, שבמערכת משומנת כמו של מכבי תל אביב, תמיד מכוונים הכי גבוה. כמובן, ששחקני מכבי בניצוחו של דיוויד בלאט, הגיעו מוכנים וידעו בדיוק מה הם צריכים לעשות על-מנת לנצח את שתי הקבוצות המצוינות האלה. אין ספק, שבסיוע ובדחיפת האוהדים שהגיעו בהמוניהם לאיטליה, מכבי עשתה את הבלתי יאומן וחזרה לארץ עם גביע אירופה. על זה מגיע שאפו ענק".

מבחינה מקצועית, במה לטעמך נעוץ סוד ההצלחה של הקבוצה?
"קודם כל התמדה ואמונה בדרך של המאמן שלהם – למרות שהיו לא מעט עליות וירידות לאורך העונה. דיוויד בלאט המשיך להאמין בדרך שלו. הכי חשוב, לטעמי, שסגל שחקני מכבי ת"א הגיעו לפיק "שיא" בפיינל פור, עם יכולת שיא של השחקנים בגמר מול ריאל מדריד והאופי המיוחד שמקרים המועדון במשחקים באירופה. על אלה חברו להצלחה אחת גדולה וניצחון על הקבוצה הנחשבת לטובה באירופה".

בשלוש השנים האחרונות, קבוצות הנחשבות אנדר-דוג, זוכות בגביע אירופה. האם זה יותר טוב להגיע במצב כזה לדעתך?
"זה נכון שיש הבדלים, אפילו גדולים, בתקציבי הקבוצות. לראייה קבוצת אולימיפאקוס שזכתה בשנתיים האחרונות והייתה נחותה משאר הקבוצות בפרמטר הזה. אולם, בפיינל פור, לתלכיד והאופי של השחקנים יש משמעות גדולה. עובדה שזה הוכיח את עצמו בשלוש שנים האחרונות".

האם, להערכתך, מכבי תל-אביב תמשיך בסגל הנוכחי בעונה הבאה?
"אני מעריך שיעשו שינויים קטנים, כי איך אמר פעם מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט: המתכונת להצלחת קבוצה תלויה בארבעה פרמטרים עיקריים: כישרון, צוות אימון, חיבור בין השחקנים והמשכיות שהוא סוד ההצלחה של שימור קבוצה".

ענף הכדורסל המקצועני בנתניה נמצא בפרשת דרכים. לאן זה הולך לדעתך?
"אני חושב שזה בידיים של עיריית נתניה עכשיו. משכו את עניין בניית אולם הכדורסל יותר מדי שנים, וללכת לשחק באולם אחר, בעיר אחרת, יהרוס מאוד את יכולת הקהל להזדהות עם הקבוצה. חייבים שיהיה אולם כדורסל ראוי, כאן בנתניה, והמפתחות מצויים כרגע בידיה של ראש העיר".

איך משחזרים את ההישגים שאתה ואריק אלפסי עשיתם לפני שלוש שנים בתקציב נמוך יחסית?
"הגעה להצלחה רגעית לעולם לא צריכה להיות המטרה, השאיפה היא להצלחת המועדון כאסטרטגיה לטווח ארוך. בשביל דבר כזה צריך שיהיו את הכלים ואת התקציב המתאים כדי שזה יתממש – ההסתכלות לטווח הארוך".

איך זה לשמש כעוזר מאמן בקבוצה הנחשבת היום לקבוצה השנייה באיכותה במדינה?
"המערכת העומדת מאחורי הפועל ירושלים היא זו שהפכה את הקבוצה לקבוצה אירופית בכל קנה מידה – ממש עד הפרטים הקטנים. אין ספק, שזה כיף גדול להיות שייך למערכת כזאת. זו, אומנם, שנה ראשונה שהקבוצה נכנסה לתהליך עם ראייה לטווח ארוך ולא התמקדות בהצלחה רגעית. אולם, הכול נעשה בחשיבה ובחזון – משהו שמזכיר את התנהלות מועדון מכבי תל אביב".

עד כמה הישגה של מכבי תל-אביב עלול או עשוי להשפיע על מאבקי האליפות?
"אין ספק, שהזכייה בגביע אירופה לאליפות יוסיף דרייב אדיר לקבוצה. ייתכן, שתהיה מעין נפילת מתח מנטאלית קטנה – אולם דיוויד והצוות שלו לא יתנו לזה להשפיע מדי. מעניין, בטוח יהיה".

על-פי תאוריית האנדר דוג, יש לכם סיכוי לא רע. האם גם אתם בונים על-כך?
"ברור שמכבי תל אביב מגיעה כפבוריטית וכל קבוצה המשחקת מולה מגיעה קטנה. אין ספק גם, שזאת חוויה לנצח את מכבי תל אביב, אבל, גם אין-ספק שיהיה מאוד קשה לקחת למכבי את התואר, שנה שנייה ברציפות. אומנם, החוק הרוסי מצמצם קצת את פערי הרמות, אבל השנה הגמר הוא בשיטת שני משחקים בית וחוץ ולא במשחק אחד כמו בעונה הקודמת – כך שיהיה קשה יותר להפתיע".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן