מנתניה להיי-טק במהירות האור

מחזור ראשון של Qualitest הסתיים בנתניה; 44 צעירים וחיילים משוחררים סיימו השבוע (שני) קורס בו הוכשרו והוסמכו כבודקי תוכנה

0
363
קורס בודקי תוכנה מטעם עיריית נתניה הסתיים בהצלחה. צילום באדיבות עיריית נתניה

44 צעירים וחיילים משוחררים סיימו השבוע (שני) קורס בן ארבעה חודשים. הצעירים הוכשרו והוסמכו כ"בודקי תוכנה". את תעודות ההסמכה קיבלו הבוגרים הנרגשים מראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל חברת קווליטסט ישראל ומזרח אירופה שי ליברמן, ומסמנכ"ל בכיר בחברה, אביגדור ברכיה.

מדובר במחזור הראשון של קורס בודקי תוכנה של חברת "Qualitest" בנתניה שהסתיים בהצלחה. כ-65% מבוגרי הקורס נקלטו לעבודה בשוק ההייטק. זאת הודות לשת"פ של עיריית נתניה-מרכז צעירים הגג וחברת "Qualitest".

מעיריית נתניה מסרו, כי בימים אלה, תחל קבוצת הצעירים את צעדיה הראשונים בעולם ההייטק הישראלי.

הפרויקט הייחודי נולד לפני כחצי שנה במטרה לסייע בהכשרות מקצועיות לצעירים שמעוניינים להשתלב בענף ההייטק . חברת קווליטסט, חברה למרכז הצעירים "הגג" של עיריית נתניה. בהמשך איתרה מועמדים מתאימים להכשרה ייעודית לתפקיד בודק תוכנה בהייטק – תפקיד בעל ביקוש רב בתחום. לאחר מבחני קבלה וראיונות אישיים נבחרו מקרב מאות מועמדים 44 סטודנטים, שהחלו את לימודיהם.

הקבוצה הנבחרת החלה ללמוד ב"גג" בקורס מזורז בן 382 שעות אקדמיות. העבירו את הקורס מרצים מוסמכים מטעם החברה. בסיום הקורס קיבלו תעודת בודק/ת תוכנה.

עוד מסרו, כי בתעודה זו פותחת למשתתפים דלת לעולם בודקי התוכנה בחברות הייטק. הקורס מסובסד על-ידי עיריית נתניה והחברה בשיעור של 80%. הלימודים התקיימו בשני מסלולי ערב, על מנת להתאים את הקורס גם לאנשים עובדים שמבקשים לשפר. בנוסף לשנות את מסלול הקריירה מבלי לפגוע ביכולתם להתפרנס בתקופת הלימודים. המעטפת המקצועית בקורס בנוסף למעטפת הארגונית והצוותית המכילה והמלווה של מרכז הצעירים "הגג" מהווה את התשתית להצלחה.

בעקבות הצלחת הקורס הראשון, ייצא קול קורא לאתר מועמדים מתאימים למחזור הבא.

ממשיכים לטפח את דור העתיד

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה: "בזמנים בהם חברות היי-טק משוועות לעובדים מוכשרים וצעירים איכותיים שלנו שמתקשים כלכלית עקב השלכות הקורונה על מהלך חייהם. אני רואה חשיבות רבה בקידום הכשרה שיש בצדה תעסוקה איכותית באזורי התעסוקה שלנו. נמשיך להיות עם היד על הדופק ולטפח את הצעירים שלנו-דור העתיד".

סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל-סיידון: "כממונה על הנוער והצעירים, אני רואה חשיבות רבה בסיוע לצעירי העיר ברכישת השכלה ומציאת מקומות עבודה טובים. החיבור עם חברת Qualitest יצר תהליך שלם. תהליך שהחל באיתור צעירים מתאימים לקורס בודקי QA שהעירייה סבסדה באופן משמעותי. הדובדבן שבקצפת הוא מציאת מקומות עבודה לכל הצעירים שלקחו חלק בקורס. זהו פרויקט שהוא בגדר שליחות של ממש".

מנהלת אגף נוער וצעירים, מאריתו קבדה: "אנו נמצאים בעידן משתנה המביא לפתחם של צעירים אתגרים לא פשוטים. הגג, הבית לצעירים של עיריית נתניה, ימשיך לקדם מיזמים איכותיים ולחבור לשותפים ידידים על מנת לתת מענים לצעירים בכלל תחומי החיים".

מנכ"ל Qualitest ישראל ומזרח-אירופה, שי ליברמן: "חברת קווליטסט פועלת בשנתיים האחרונות כדי לצמצם את הפגיעה בשוק התעסוקה שנולדה כתוצאה מהופעת וריאנטים של מגיפת הקורונה. זאת באמצעות הכשרות ייעודיות והשמות בהייטק. הצלחת הקורס ואחוזי ההשמה הגבוהים של בוגריו מוכיחים שהכשרות מקצועיות שמונהגות על-ידי הרשויות המקומיות ובתמיכה ממשלתית רחבה הן מפתח חיוני להחזרת המשק הישראלי לאיתנו ולהתמודדות עם משבר התעסוקה בהייטק. ישנם אלפי מוחות נפלאים בנתניה, בשדרות, בכרמיאל, פתח תקווה, בפריפריה ובמרכז, שרק מחכים שניתן להם את ההזדמנות. עלינו חברות ההייטק החובה להרחיב את המגוון האנושי. אני מבקש להודות לראש העיר, על השותפות האמיצה. על יכולתה הבלתי נדלית להפוך חזון למציאות עבור תושבי עירה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן