מכבי נתניה: ניר רוזן טל אומר שלום

1
371
ניר רוזן טל nir rozen tal מכבי נתניה
ניר רוזן טל. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

בשבוע שעבר, כאשר ניר רוזן טל הודיע כי בשל מעבר לחו"ל הוא נאלץ להיפרד מתפקידו כמנהל קשרי האוהדים של מכבי נתניה, רבים מחבריו, אוהדי הקבוצה, בירכו אותו לדרכו ולא חסכו במחמאות. גם הוא לא הסתיר את הקושי במהלך. בכל זאת, לניר, שתי אהבות גדולות: רעייתו מורן ומכבי נתניה.

כשישה חודשים שימש ניר רוזן טל בתפקיד מנהל קשרי האוהדים של מכבי נתניה, לפני כן עסק בשורה של תפקידים התנדבותיים בקבוצה אותה הוא אוהד מגיל שלוש. בריאיון למדור הספורט נתניה און ליין מדבר ניר רוזן טל על אהבותיו, על חלומותיו וגם על הסיכוי לראות אותו בחזרה, במועדון של היהלומים.

איך התחיל סיפור אהבה שלך למכבי נתניה ועד כמה הקבוצה זורמת לך בדם?
"סיפור האהבה שלי עם מכבי נתניה התחיל בגיל שלוש. אבא שלי נהג לקחת אותי למשחקי הבית של נתניה. בתור ילד אני זוכר את האווירה. זה היה משהו מטורף. כל כך נהניתי עד שמצאתי את עצמי, כילד, מבקש שיקליטו לי את התוכנית "משחק השבת". נהגתי לצפות באותו המשחק פעם אחר פעם – עד שקלטת הווידאו כבר הייתה נשחקת. אני עד היום זוכר תיאורים של שערים ממשחקים של סוף שנות השמונים ותחילת שנות ה-90'. כמובן, שמאותה תקופה אהבתי לקבוצה רק הלכה והתחזקה".

מה הכוונה הלכה והתחזקה?
"כנער נסעתי באופן עצמאי למשחקי חוץ – גם בתקופות שאבא שלי פחות היה נוסע למשחקים. גם בתור חייל וגם כאשר השתחררתי וטסתי לחו"ל, מכבי נתניה תמיד הייתה איתי ולא משנה איפה הייתי. עקבתי אחרי משחקים ותוצאות. הקבוצה היא חלק בלתי נפרד ממני והייתה הדבר הכי חשוב עבורי – עד שפגשתי את אשתי כמובן. כל דבר שקורה לקבוצה עד היום משפיע עליי באופן אישי – בעיקר על מצב הרוח. אני הייתי מהאוהדים שאוספים כסף, מכינים תפאורות ועושים רעש לפני המשחק וגם אחרי. הקבוצה מעל הכל".

לתפקידך כמנהל קשרי אוהדים נכנסת לפני כחצי שנה – לאחר שנקראת לדגל על-ידי אייל סגל. לא חששת?
"אייל סגל שלח לי הודעה ביום שקיבל את הבעלות על המועדון וביקש שנפגש. שנינו, קודם כל, אוהדי הקבוצה ורוצים אך ורק בטובתה. את הסלוגן של "בונים משהו חדש ביחד" הגיתי באחת הפגישות הראשונות שלנו. אמרתי אז ואני אומר גם היום, שלדעתי יש במועדון הרבה מאוד אנשים טובים עם רצון טוב לעשות כאן משהו. רצון להפוך את נתניה בחזרה למותג המוכר והכל כך אהוב שהאוהדים גאים בה. בשנה שעברה, לפני כניסתו של סגל, זה היה בדיוק להיפך. גם אני מודה, שכשהסתכלתי על המועדון שנה שעברה, אמרתי לעצמי לא פעם, שהמועדון הזה לא שלי – זאת לא מכבי נתניה שאני מכיר. הרגשתי אז, שאנשים זרים לקחו אותה ממני וכל מה שהיה לי כאוהד, לפני הכל בראש, היה להחזיר את הקבוצה לידיים טובות. להרגיש מחובר לקבוצה זה אומר, שזה לא משנה אם מנצחים או מפסידים, אם משחקים בליגה ראשונה או שנייה. זו תחושה".

נדמה שמכבי נתניה מודל 2016 היא קבוצה שמחה וקהילתית יותר. האם אלה היו חלק מהמטרות?
"בהחלט. המטרה הכי גדולה שהצבתי לעצמי בכניסתי לתפקיד הייתה להחזיר את השמחה, את הקהילתיות ואת האכפתיות של האוהדים והאנשים במועדון. זו בעיניי הייתה נקודת המפתח. אני בתפקיד הזה ראיתי שליחות. כל יום, מבוקר עד לילה, לענות לאוהדים, לשמש כאוזן קשבת ולהוות מעין צינור מידע מהימן המחבר בין האוהדים להנהלה – כל זאת אחרי שבמשך תקופה מאוד ארוכה היה ריחוק בין האוהדים לקבוצה ואני, כאוהד, יכול להגיד לך שכבר לא הרגשתי חלק. חלק מהמטרות היו לקרב את האוהדים חזרה ולהתייחס לכל אוהד כאל וי איי פי. זה היחס שאנחנו חושבים שמגיע לכל אוהד. זה תמיד היה צריך להיות ככה. אם עמדתי בהן אני חושב שכן, תגידי לי את, היום הקהל הרבה יותר קרוב לקבוצה, הכעס והמטען שהיה לאוהדים התפוגג מבלי קשר לתוצאות במשחקים ונראה שעלינו על דרך המלך".

משפט אחד שמסכם את התקופה שלך במכבי נתניה?
"אני חוזר על הסלוגן שלנו": 'מכבי נתניה בונים משהו חדש ביחד'".

מה היעד הבא שלך?
"היעד הבא שלי זה לוס אנג'לס וזו גם הסיבה שאני עוזב את התפקיד. מורן אשתי מנהלת להקת רוק ישראלית, שמגיעה בפעם השלישית לסיבוב הופעות שם -רק שהפעם אנחנו טסים יחד איתם והמטרה היא להצליח כמה שיותר בגדול שם. אני מקווה בשביל כולנו שאכן כך יהיה. אני אשמע הכי קלישאתי עכשיו, אבל מכבי נתניה תמיד איתי בלב. זה לא משנה איפה אהיה על הגלובוס. אמרתי למורן שלפני שאני אורז את התיק, אני לוקח איתי שני דברים: צעיף של מכבי נתניה ודגל ישראל".

יש סיכוי לראות אותך שוב בשורות המועדון?
"אני מאוד אשמח אם זה יקרה. אני לא עוזב עם טעם מר, בדיוק להיפך, אני בקשר טוב אם כולם ואני אמשיך לסייע בכל דבר שאוכל – גם מרחוק. בכיף ובאהבה גדולה. אני עוזב בעיצומו של תהליך מדהים שעוברת הקבוצה, אבל בטוח שימים טובים ויפים עוד לפנינו".

דבר אחד בטוח, ניר רוזן טל לא מתכוון לפספס אף משחק של מכבי נתניה. גם אם לא יהיה פיזית במגרש, הוא כבר ארגן שחבריו, אוהדי מכבי נתניה, ישלחו לו בזמן אמת קטעים מצולמים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן