גלריה על הצוק מציגה: מדור אל Door

חגיגה תרבותית ציפתה לבאי התערוכה הקבוצתית "מדור אל Door" שנפתחה בגלריה על הצוק בנתניה. הכניסה לתערוכה, שמעוררת עניין, ללא עלות

0
502
חגיגה תרבותית ציפתה לבאי התערוכה הקבוצתית
תערוכה מקורית בגלריה על הצוק - נתניה

חגיגה תרבותית ציפתה לבאי התערוכה הקבוצתית "מדור אל Door" שנפתחה בגלריה על הצוק בנתניה. הכניסה לתערוכה, שמעוררת עניין, ללא עלות.

את התערוכה הקבוצתית בה משתתפים עשרה אמנים, אצרה רותי שגיא. התערוכה מציגה דיון אישי של כל אחד מהאמנים במושגים "דור" ו"בין דורי". מכאן גם שם התערוכה: מדור אל Door. באמצעות חפצים משפחתיים ואישיים הקשורים למרחב מעגלי המתחיל בבית ההורים, מתרחב לשכונת הילדות ועד לעשיה האמנותית שלהם כיום, חושפים האמנים את הסיפור האישי.

בהיערכות לקראת התערוכה התבקשו האמנים להתייחס לשני מושגים. המושג דור מתייחס לקבוצת אנשים השייכים לשכבת גיל, זמן או תרבות מסוימת. ואילו Door  – הדלת – מסמלת מעברים ממקום למקום, מזמן לזמן. באותה עת, היא גם מקום עצמאי ונבדל. מקום שהוא סף. במקום זה עומדים האמנים הנזכרים באירוע בעברם ומציגים את עולמם החברתי והאישי מן העבר והעכשווי – תוך כדי שימוש במגוון חומרים ומדיות שונות. בין השאר: פיסול, ציור, קולאג' ומדיה דיגיטלית. חתך הגילאים של האמנים שנבחרו להציג בגלריית הצוק בנתניה מאפשר להתבונן דרך עיניים של שניים ושלושה דורות במשפחה.

האמנים המשתתפים:

נעמי טנהאוזר – רקוויאם לתשעה צריפים, שיר שבדרון – פינת ישיבה, מרגו גראן – 'כף במקום סכין'.

עתליה שחר – PRIVET COLLECTION, רוזה בן אריה – זיכרונות מרחפים, יעל מינקוף – פיסות נייר כמשיכות המכחול.

גדי ברנדס – על הסף, לירון אוחיון – המקננת, רענן חרל"פ – משחקי רחוב, לימור דן חנגלי – תמונת מחזור

בני אפרים, מנכ"ל היכל התרבות, הרחיב על התערוכה. "בצל אתגרי הקורונה שעדיין מלווים אותנו ומתוך רצון להמשיך ולחזק את עולם התרבות ואת השיגרה הברוכה אליה התגעגענו, שמחתי לפתוח את התערוכה "מדור לדור" בגלריה העירונית שלנו… התערוכות המתקיימות בנתניה דרך קבע, מהוות חלק בלתי נפרד מהעוגן התרבותי של העיר נתניה".

בתוך כך היכל התרבות העירוני ועיריית נתניה נערכים לקראת פסטיווקאלי 2022, פסטיבל הזמר העברי המושך אליו אלפים מכל רחבי הארץ.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן