מכבי נתניה: רונן גבאי הולך עם הלב

0
262
רונן גבאי ורוני לוי. מאחורי קווי מכבי נתניה. צילום ניר אנשר

הוא עזב את קבוצת הבוגרים של יפו באמצע העונה כדי לשמש יד ימינו של רוני לוי ולהרים את מכבי נתניה מהקרשים. רונן גבאי בשיחה עם הרבה רגש.

את העונה האחרונה החל רונן גבאי בבית"ר טוברוק כמאמן הנוער הטוב בישראל והמשיך לרגע כמאמנה של קבוצת הבוגרים מכבי קביליו יפו. הוא, עצמו, לא ידע לצפות את השתלשלות האירועים שהובילה אותו למכבי נתניה, שהייתה באותם ימים עם רגל וחצי בליגה הלאומית. גבאי, ששיחק וגדל בנתניה, מודה בראיון לספורט נתניה און ליין – ksn, כי נתניה בשבילו זה הרבה מעבר לקבוצה, וכי התחברותו לרוני לוי שהגיע גם כן על-תקן "טיפול נמרץ" לקבוצה הייתה הדבר הכי נכון לעשות.

מה גרם לך לקבל החלטה מהסוג הזה, אחרי שכבר היית חתום כמאמן על קבוצה?

"ישנן שתי סיבות עיקריות: האחת היא לעבוד עם רוני לוי שבעיני הוא המאמן הכי טוב בליגה, יותר נכון הכי טוב בארץ, והסיבה השנייה היא הקבוצה עצמה. גם אני כמו רוני גדלנו במכבי נתניה. כל חיי הייתי חלק מהקבוצה, ומבחינתי זו הייתה סגירת מעגל לחזור ולסייע למועדון שכל כך יקר לנו".

אם היית יכול להחזיר את הגלגל אחורה, היית עושה דברים אחרת אולי מבחינת יפו? אתה מתחרט על הצעד שעשית?

"חלילה, מה פתאום. בדיוק להיפך. הגענו לקבוצה שהייתה במצב נורא וברוך השם, לפחות מבחינה מקצועית, הדברים הסתדרו. דאגנו להרים את הקבוצה מהקרשים ולעשות סדר בכל הבלגן שהיה כשהגענו. כמו שציינתי קודם, כל חיי גדלתי במועדון והייתי לוקח את אותה החלטה פעם נוספת. אני שמח מאוד על הצעד שעשיתי, מהתוצאה הסופית וכן גם מהעובדה שיש לי חלק בזה".

עכשיו, רוני לוי חתם במכבי חיפה. האם אתה עובר איתו או שכאן דרכיכם מתפצלות – לפחות בשלב זה?

"שום דבר עוד לא סגור. נכון, רוני חתם בחיפה, אבל זה לא אומר שאני ממשיך איתו. אני עוד צריך לשבת עם הנהלת מכבי נתניה. יש עוד כמה דברים שאני בוחן. בענף הכדורגל אי-אפשר לתכנן לטווח ארוך. אפילו יום קדימה, לפעמים, זה הרבה. ישנה סבירות שאמשיך עם רוני לוי, אך כמו שאמרתי, ישנה סבירות שאמשיך בנתניה. אין לי תשובה חד-משמעית בקשר לזה. אני מאמין שבימים הקרובים התמונה תתבהר".

עזוב מציאות, דבר על רצונות. איפה היית רוצה להיות בעונה הבאה?

"הייתי רוצה להיות מאמן בברצלונה, אבל כנראה שזה לא יסתדר. כמו שאמרתי, בימים הקרובים התמונה תתבהר. הלב שלי תמיד יהיה שייך לנתניה – בין אם אמשיך כאן ובין אם לא".

אחרי קריירה מפוארת כמאמן קבוצות נוער בבית"ר טוברוק, עשה רונן גבאי טבילת אש בקבוצת הבוגרים של יפו וכמובן כעוזר של רוני לוי בעונה הנוכחית.

יש סיכוי שתחזור לאמן קבוצת נוער או שאת הפרק הזה חתמת מבחינתך?

"תראי, אין ספק שהיום אני מכוון לקבוצות הבוגרים. עשיתי את השינוי הזה ואני רוצה להאמין ולקוות שהמגמה תמשך. להגיד שחתמתי את הפרק הזה, אי-אפשר לדעת, הרי דברים משתנים כל הזמן ואין לדעת מה ילד יום. מבחינת מה שאני רוצה, זה כמובן להמשיך ולהתפתח בקבוצות הבוגרים".

נחזור למכבי נתניה. מה לדעתך מצפה לקבוצה בעונה הבאה, הרי זה לא סוד שכיום נתניה די באוויר נטולת בעלים ועם בור תקציבי…

"המצב לא טוב בכלל בנתניה. יש המון בעיות בקבוצה ואני סומך מאוד על האנשים שמכבי נתניה יקרה להם כמו עו"ד רועי דניאל וקובי בלדב שידעו לעשות את מה שצריך כדי להציל את הקבוצה ולהחזיר אותה לתלם. אני, בכל ליבי, מאמין שלא רחוק הוא היום, בו הבלגן בקבוצה יגיע לקיצו ודברים יראו אחרת".

הזכרת את קובי בלדב, כזכור לי אחרי מחאת האוהדים מול ביתו, הוא הבטיח שכף רגלו לא תדרוך במכבי נתניה, אז הוא מסייע או לא

"קובי בלדב חי את מכבי נתניה ולא יעזור בית דין. נכון שמחאתם של האוהדים כלפיו לא הייתה במקום, והוא נפגע מכך עד עמקי נשמתו, אך אין מה לעשות, קובי בלדב תמיד עזר למכבי נתניה, תמיד עוזר ויעזור תמיד. הקבוצה הזו באמת יקרה לליבו, כמו שהיא יקרה לי וכמו שהיא יקרה לרוני. כולנו עשינו צעדים שהתפרשו כלא הגיוניים, אך הדבר היחיד שאני יכול להגיד בנידון, לפחות על עצמי: השארתי את ההיגיון בצד והלכתי עם הרגש".

מה אוכל לאחל לך להמשך?

"רק בריאות, כל השאר יבוא לבד"

עדיין לא הצטרפתם ועשיתם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן