פרשת ציפורי המיינה: גוברת הקריאה להדברתן

1
414
ציפור מיינה - נתניה
ציפור מיינה. צילום fotolia

פרשת הציפורים התוקפות ממשיכה להעסיק את תושבי נתניה בכלל ואת תושבי שכונת קריית השרון בפרט. במהלך השבוע האחרון נושא ציפורי המיינה ההודית עלה (שוב) לכותרות בשורה של כתבות ברמה המקומית, בהן בעיתון נתניה און ליין וברדיו 90, וכן ברמה הארצית – בטלוויזיה.

מזה שלוש שנים שתושבי שכונת קריית השרון סובלים מציפור המיינה, המקננת בעיקר באזור שלמים בשכונה. בחודשים האחרונים החלו להתקבל דיווחים מכל רחבי העיר נתניה, בעיקר מצפון העיר, על ציפור המיינה. מדובר בציפור פולשת, החיה בקרבת בני אדם, ואשר פוגעת באופן משמעותי ושיטתי במרקם האקולוגי הקיים – תוך חיסול והברחת ציפורים מקומיות המזוהות עם ארץ ישראל. הציפור המיינה, הפועלת וחיה בקבוצות גדולות, נחשבת לחכמה במיוחד וכן לאלימה במקרים בהן היא חשה מאוימת. ואכן, במהלך החודש האחרון התקבלו עשרות דיווחים על מקרים בהן תקפה הציפור בני אדם באמצעות ניקור הקרקפת.

לטענת עו"ד אדיר בנימיני, חבר המועצה הממונה על הגנת הסביבה, לא רק שהוא תומך בפתרון האקולוגי המוצע, הכולל לכידה והמתה הומניטרית של הציפור המדוברת, אלא שפתרון מסוג זה מונח על שולחן עיריית נתניה תקופה ארוכה.

"הגם שמדובר במהלך שעלול אולי, להביא לביקורת ולמחאות מצד שוחרי בעלי חיים, מדובר במהלך מוצדק ומתחייב, שבה להגן על הזנים המקומיים כנגד הפלישה של הציפור הנחשבת לאחד ממאה הפולשים המסוכנים בעולם", ציין לנתניה און ליין עו"ד בנימיני.

לדברי עו"ד בנימיני: מהלך דומה נערך בערבה הדרומית לצורך מיגור "העורב ההודי" שגרם לנזקים אקולוגיים קשים ביותר. "התוצאות כבר נכרות בשטח ומעידות על צמצום משמעותי ביותר של האוכלוסייה שלו", סיכם.

עו"ד בנימיני, העלה והביע את דעתו בנושא כבר לפני למעלה מחודש בפני הגורמים הרלוונטיים בעירייה, אשר דוגלים, בעת הזאת, בגישה, שהנושא צריך להיות מטופל בדרג הארצי, באמצעות משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים – כאשר – לדבריו – האקולוגית העירונית המליצה על פתרונות דומים.

"המצב שנוצר הוא בלתי נסבל, ואנו, כרשות מקומית, חייבים לתת את הדעת על-כך. לדאבוני, הניסיון מלמד כי הרשויות בדרג הארצי מאחרות לפעול, ועל כן אנו צריכים לנקוט בפעולות עכשיו. ברור לי שעלולים לקום מחאות מצד גורמים כאלה ואחרים, אבל אי-אפשר להתעלם מכך שכאן קיימת הצדקה ברורה למהלך מבחינה אקולוגית. כמעט כל אדם הורג במהלך חייו בעלי חיים הפולשים לתוך הטריטוריה שלו, ואין בכך כל חדש, בוודאי לא במקרה הזה – כאשר הציפורים תוקפות בני אדם ומסלקות זנים מקומיים של בעלי חיים לצורך הרחבת שטח המחיה שלהן".

לכתבה בנושא דיווחים מכל רחבי העיר נתניה על ציפורי מיינה הפוצעות תושבים הקליקו

תגובה 1

  1. מאז שהגיע מיינות אין ירגזי,פרוש,אדום חזה, שחרור, מתי פעם אחרונה ראיתם דוכיפת? חוחית? צופית?

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן