באליצור עירוני נתניה בונים על אליפות

0
324
מאמן אליצור עירוני נתניה, אסף דותן

אסף דותן, מאמנה של אליצור עירוני נתניה, אדם אופטימי מטבעו. מבחינתו, השאלה אינה אם אליצור עירוני נתניה תשחק בעתיד הקרוב בליגת העל, אלא תוך כמה זמן יושלם המהלך להחזרת קבוצה נתנייתית למקומה הטבעי. בראיון לנתניה און ליין מדבר דותן על השנתיים האחרונות באליצור נתניה, השאיפות והמטרות שהציב לעצמו ולקבוצה.

ספר שלוש עובדות שאנשים לא יודעים עליך?
"לא יודעים עליי שאת דרכי בעולם הספורט התחלתי באתלטיקה ושחיה. בחיידק של הכדורסל נדבקתי קצת אחר-כך, אבל מהרגע שזה נדבק, לא הייתה דרך חזרה מבחינתי וטוב שכך. עובדה שנייה שאני נשוי ואב לארבעה ילדים – שני בנים ושתי בנות. עובדה שלישית… לא עולה לי עוד משהו כרגע, אולי בהמשך אני אזכר".

תרשה לי להתעכב על העובדה הראשונה. אם התחלת בשחייה ואתלטיקה, איך בעצם נחשפת לכדורסל?
"לכדורסל נחשפתי כשהייתי בכתה ו' אז הקימו את נבחרת בית הספר ואני הייתי חלק מהשחקנים בה. זו הנקודה בה נחשפתי והתאהבתי בכדורסל. מה גם, שבאותה שנה לקחנו את האליפות, אז בכלל התעורר בי הרעב הזה. אחר-כך כבר לקחתי את זה לכיוון מקצועי יותר. היה לי ברור שזה מה שאני רוצה לעשות והשקעתי את כל כולי. בין הקבוצות בהן שיחקתי הייתה מכבי תל אביב ממש בסוף הקריירה שלי, ויצא שבתקופה הכי גדולה שלה. מאמן הקבוצה אז היה פיני גרשון. הוא, שמאוד אהב את סגנון המשחק שלי, החליט להביא אותי לקבוצה. מלבד המחמאה התמזל מזלי ושיחקתי עם הגדולים ביותר של הכדורסל הישראלי באותה עת: ניקולאי ווייצ'יץ, אנטוני פרקר, שארס, שארפ. החבר'ה הטובים בקיצור".

מתי פרשת ממשחק פעיל?
"שנת 2007 הייתה השנה האחרונה שלי בליגת העל, אחריה שיחקתי עוד שנתיים בליגה הלאומית ותוך כדי עשיתי קורס מאמנים, כי ידעתי שזו התחנה הבאה שלי. התחום של האימון מאוד עניין אותי, במיוחד בשנים האחרונות שלי כשחקן פעיל. יש לי חיבור טוב עם ילדים, ידעתי שאני רוצה לאמן ילדים ונוער – למרות הקושי".

ספר לי קצת על הקט סלים? ומה בעצם תפקידך בכוח?
"אני משמש כמנהל המקצועי של שכבות הקט סל והילדים במחלקת הנוער. זה בעצם תפקידי בכוח. בנוסף להיותי עוזר המאמן של רובי בלינקו בנוער לאומית. אנחנו מאמינים שהכול מתחיל בגילאים הקטנים. בשל כך, מירב ההשקעה שלנו היא שם ובנוער. ברור לנו שההשקעה במחלקות הללו תניב לנו שחקנים איכותיים וטובים שיהיו העתיד של נתניה בכדורסל"

איך בעצם הגעת לנתניה?
"לנתניה הגעתי דרך רובי בלינקו, מנהל המחלקה, שקידם אותי מאוד. אני מאוד אוהב ומעריך אותו כאדם וכאיש מקצוע ובכלל חושב, שהחיבור בינינו עובד מצוין וזה ניכר בשטח. הרצון שלו ליצור את הקבוצה מחדש, מאפס, כמובן בתמיכתה של עיריית נתניה ובעזרתם של אנשי מחלקת הספורט מוטי שעיבי ותומר ברזילי שנותנים לנו את התנאים והשקט לעבוד. יש גם את שלומי קדוש, מנהל הקבוצה וגם שחקן בקבוצה, שבשנים האחרונות אפשר לומר שהחזיק את הקבוצה בליגה. הוא תורם מעצמו הרבה מעבר לכל שחקן. כל אלה הובילו אותי להסכים לאמן את הקבוצה. אני שמח על החלטה שלקחתי. תביני שהקבוצה הזו התפרקה, ואנחנו עסוקים בלבנות אותה מחדש".

מהן הציפיות של הקבוצה – השאיפות?
"כרגע אנחנו נמצאים בליגה א'. ממוקמים בראשות הטבלה. מן הסתם שיש בפנינו עוד המון עבודה – זה ברור לכולנו, אבל כפי שאת מצליחה להבין, אף אחד מהעוסקים בדבר לא נרתע מעבודה קשה. כולנו פה כדי להרים את הקבוצה למעלה ולהביא אותה למקום שהיא הייתה ואפילו יותר מכך. לגבי השאיפות שלי באופן אישי, בכל הקשור לקבוצה, זה כמובן להביא אותה לליגת העל – אבל כפייטרית אמיתית ולא כקבוצה שהתמזל מזלה והיא התברגה לליגה של הגדולים. מטבעי אני אדם ריאלי, ולכן אני אומר שוב: צפויה לנו עונה קשה ועבודה רבה עד שנגיע לנחלה. העלייה לליגת העל לא תקרה בסוף העונה הנוכחית, אבל מי יודע, אולי נצליח בעוד שתי עונות לעשות את זה בגדול ולעלות לליגת העל. אני אופטימי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן