מערכת החינוך בנתניה ציינה את יום הזכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל

יום הזיכרון לווה במגוון פעילויות, טקסים ומעגלי שיח בכל בתי הספר בעיר. שיח על מהות הדמוקרטיה, סובלנות והכלת דעות החושבים אחרת

0
246
בתמונה: יום הזיכרון ליצחק רבין ז
מעגלי שיח בנתניה על מהות הדמוקרטיה. יום הזיכרון לרצח יצחק רבין ז"ל. צילום עצמי - באדיבות עיריית נתניה

יום הזיכרון לווה במגוון פעילויות, טקסים ומעגלי שיח בכל בתי הספר בעיר. שיח על מהות הדמוקרטיה, סובלנות והכלת דעות החושבים אחרת

מערכת החינוך בנתניה ציינה ביום ראשון השבוע את יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. רצח שהפך לאחת מנקודות השבר הקשות בחברה הישראלית.

בבתי הספר היסודיים וגם בתיכוניים, הקדישו התלמידים והצוותים החינוכיים את שעות החינוך והאזרחות למפגשי שיח על מהות הדמוקרטיה. השיח עסק בזכות להביע דיעה שונה ובסובלנות. אחת הנקודות עליה התמקדו בשיח היא האלימות לכל צורותיה. כמו גם השלכותיה על החברה הישראלית.

בבתי ספר נוספים בחרו לקיים טקס זכרון ולשוחח על יצחק רבין ז"ל. על האדם והמנהיג, לבקר בחדר נושא שהוקם במלאת 27 שנה לרצח.

בתיכוניים, קיימו שיח של חילוניים-דתיים בנושא סובלנות. במקביל, לימוד משותף שנועד לחדד את ההבנה כי יש לדעת להכיל את האחר. כחלק מההליכים בחרו חלק מבתי הספר לארח תלמידים ממגזרים שונים. זאת, כדי לחדד את הנקודה שדמוקרטיה היא מגוון דעות ויש לשמור עליה ועל ערכיה.

אתי דהן, ראש מנהל החינוך, ציינה כי "אנו מציינים 27 שנים להירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, יצחק רבין. שלושה כדורים שרצחו בן לילה את הדמוקרטיה על ידי יגאל עמיר… שלושה כדורים שפילחו ושיסעו את החברה הישראלית. כדורים, שהותירו בידינו, אנשי החינוך, את המחויבות והאחריות לאחות את הקרעים"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן