סטיקי באנס במילוי קרם פקאן עם רוטב טופי

סטיקי באנס (Sticky Buns), או בעברית "לחמניות דביקות", הן ממש לא בקטגוריית לחמניות. הן מתוקות, מושחתות ומלאות בקרם פקאן. בקיצור, מתכון שמרים לוהט. 

4
5569
סטיקי באנס (Sticky Buns), או בעברית
סטיקי באנס עם קרם פקאן. חוויה אמיתית

סטיקי באנס (Sticky Buns), או בעברית "לחמניות דביקות", הן ממש לא בקטגוריית לחמניות. הן מתוקות, מושחתות ומלאות בקרם פקאן. בקיצור, מתכון שמרים לוהט. 

שושני שמרים, לחמניות דביקות אם מתרגמים את השם האנגלי לחוויה הזו הנקראת סטיקי באנס  (Sticky Buns). האמת, ממש לא משנה איך קוראים להן – אבל – עם קרם פקאן מיוחד – הן פשוט קינוח מושחת.

מתכון להכנת שושני שמרים סטיקי באנס במילוי קרם פקאן עם רוטב טופי

לבצק שמרים:
300 גרם קמח שמרים
3 כפות סוכר
50 גרם חמאה
100 מ"ל חלב
קורט מלח
2 ביצים גודל M
עוד חלמון  נוסף

להכנת מילוי קרם פקאן:
100 גרם גרם חמאה רכה
70 גרם סוכר חום בהיר
70 גרם סוכר לבן
קורט מלח כף קינמון
100  גרם פקאנים

לרוטב טופי:

2 כפות סוכר
2 כפות סוכר חום
קורט מלח
100גרם חמאה
150  מ"ל שמנת מתוקה

שלבי הכנה:

מתחילים עם בצק שמרים. במיקסר מאחדים את חומרי הבצק חוץ מהחמאה והמלח. מעבדים 10 דקות עד לקבלת בצק אחיד. כעת מוסיפים את החמאה והמלח וממשיכים לעבד כמה דקות. מכסים ומשאירים במקום חמים לשעה מנוחה. בינתיים מכינים את הקרם ואת המילוי

טוחנים את הפקאנים דק דק, ממש עד לרמה של כמעט אבקה. מאחדים את כל מרכיבי הקרם עד שהמסה הופכת אחידה. מכניסים למקרר עד השימוש.

בינתיים מכינים את הרוטב. מעבירים למחבת גדולה את כל מרכיבי הרוטב. מבשלים על אש בינונית עד שהרוטב מבעבע. מנמיכים את האש ומבשלים לחמש דקות נוספות – תוך ערבוב. מורידים מהאש ומשאירים בצד עד השימוש.

נחזור לבצק. מרדדים לעובי דק, מורחים את קרם הפקאן ומגלגלים תוך כדי הידוק הגליל. אני ממליץ לעטוף את הגליל ולהכניס למקרר לחצי שעה של התייצבות. לאחר חצי שעה של מנוחה במקרר, חותכים את הבצק לשבלולים בגודל אחיד.

במקביל, משמנים ממש טוב תבנית אפייה עם חמאה (אל תחסכו בחמאה). יוצקים את רוטב הטופי על התבנית ומפזרים מעל חופן פקאנים קצוצים. אפשר להשתמש בפקאן סיני קצוץ (מתוק כזה). מצננים כחמש דקות.

מסדרים את שבלולי השמרים במרווח קטן. עוטפים את התבנית ומתפיחים לשעה וחצי במקום חמים או לילה במקרר. לאחר משך ההתפחה הדרוש, מכניסים לתנור שחומם מראש על -180 מעלות לחמישים דקות. פותחים את התנור, ממתינים עוד חמש דקות ומוציאים בזהירות, כי הרוטב למטה רותח. הופכים את התבנית על תבנית חדשה או על מגש לעוגה

מתכוני נתניה און ליין אשר שברו את הרשת: 

עוגיות עבאדי ביתיות מקמח כוסמין שלא תפסיקו לנשנש
עוגיות באצ’י די דמה – מתכון לעוגיות רומנטיות

4 תגובות

  1. וואהההה להתעלףףףףף . נראה טעים בטירוףףף. סער אחד האופים המוצלחים עם מתכונים פשוטים ותוצאות מדהימות ברמות גבוהות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן