אלופה: מדליית ארד לירדן ג'רבי

0
186
ירדן ג'רבי ומאמנה שנה הרשקו
שני הרשקו וירדן ג'רבי. צילום Cees De Haan

ירדן ג'רבי עשתה את זה וזכתה במדליית ארד במשחקים האולימפיים בריו 2016. אחרי יום מותח במיוחד הג'ודאית הישראלית הצליחה להיכנס לדפי ההיסטוריה של הספורט הישראלי – אחרי שניצחה את מיקו טאשירו היפנית בקרב על מדליית הארד.

ג'רבי פתחה טוב את המסע שלה לעבר המדליה והפתיעה את יריבתה הקובנית מרסיט אספינוסה באיפון מדהים שהעלה אותה לשלב רבע הגמר שם כאמור הפסידה לברזילאית מריאנה סילבה אחרי קרב קשה ומורט עצבים. ההפסד מול סילבה הגיע בניקוד זהב אחרי שלא נרשמו עונשים ולא היה ניקוד עד סוף הזמן החוקי של ההתמודדות. ג'רבי הייתה צריכה לקבל ניקוד בשני מקרים שונים במהלך ניקוד הזהב, אך אי-התערבות מצד השופטים פגעה בג'ודאית הישראלית שסבלה משיפוט "ביתי" מעורר מחלוקת.

ההפסד ברבע הגמר הוביל את ג'רבי ישירות לבית הניחומים – שם ציפו לה שני קרבות על מדליית הארד. הקרב הראשון בבית הניחומים הפגיש בין ג'רבי הישראלית ליאנג יונקסיה הסינית, ג'רבי הבריקה עם ווזארי מדהים שהעניק לה את הניצחון,השאיר אותה בתמונה וקירב אותה עוד צעד לעבר הפודיום. בקרב השני על המדליה הדהימה ג'רבי את מיקו טאשירו היפנית ובזכות ווזארי ויוקו זכתה במדליה הראשונה שלה במסגרת אולימפית ושל המשלחת הישראלית כולה באולימפיאדת ריו.

לנתניה און ליין אמרה ג'רבי: "אני מודה לכל מי שליווה וסייע לי. למאמן שלי שני הרשקו, ליחידה לספורט הישגי, לאיגוד הג'ודו, למשה פונטי שהאמין בי, להורים שלי שבטח לא ישנו חודש. לכולם. אני מקדישה את המדליה שלי לכל ישראל. אומרים שישראלים לא יכולים. זו ההוכחה שכן".

ירדן ג'רבי, תושבת נתניה, מתאמנת בג'ודו מגיל חמש עם מאמנה האישי ומאמן נבחרת הבנות בג'ודו שני הרשקו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן