אזור נתניה: ניסו להערים על מע"מ ונתפסו

1
122
fotolia - צילום אילוסטרציה

עובדי משרד מע"מ נתניה שמו ידם בשבוע האחרון על שני זוגות מאזור נתניה, שניסו להערים עליהם ולהתחמק מתשלום מסים בסך כולל של מאות אלפי שקלים. כשהתעלול שלהם נחשף, הם כמובן נדרשו לשלם את חובותיהם. במקביל למקרים אלה, הוחלט להוציא צו עיכוב יציאה לסרבן מס מטירה, המתחמק מתשלום מסים כבר תקופה ארוכה.

במשך מספר חודשים ניסו עובדי מע"מ לדרוש מבעלת חברה לייצור רכיבים אלקטרוניים מנתניה להסדיר את חובות החברה בהיקף של מאות אלפי שקלים, הנובעים מאי-הגשת דוחות. בעלת החברה, שטענה שאין לה כסף והבטיחה כי תסדיר את חובותיה, אולם היא בחרה לסלק אותם, כך לטענת מע"מ נתניה, בדרך ערמומית.
בסוף חודש יולי הגיעה מנהלת החברה למשרדי מע"מ והודיעה על סגירת החברה. באורח פלא, נפתחה למחרת במע"מ חברה חדשה, אף היא לייצור רכיבים אלקטרוניים והבעלים? – לא אחר מבעלה של בעלת החברה שנסגרה.

לתמונה הוכנסה היחידה לפירוקים ולגבייה קשה ברשות המסים, שתפעל לגביית החובות מהחברה החדשה תוך שימוש בסעיף 106 לחוק מע"מ, המאפשר במקרים מעין אלה, בהם עולה כי מדובר באותה חברה ממש והרישום החדש נועד, לכאורה, למטרות הברחת נכסים ואי תשלום חובות מס, לגבות את חובות החברה הישנה מהחברה החדשה.

במקרה בו מעורב זוג נוסף מנתניה, צברה בעלת עסק חובות בסך של כ-100,000 ₪, היא הגיעה להסדיר את חובה באמצעות פריסת תשלומים. לאחר שנפרעו מספר החמאות, החלו החמאות לחזור. כשההחמאות נותרו ללא כיסוי, לכאורה ללא קשר, הגיע הבעל ופתח תיק על שמו.  בחקירתו הודה הבעל, כי גם החובות של רעייתו, הם למעשה שלו. במקרה זה, ביצעו עובדי הגבייה עיקולים על נכסי המקרקעין של החברה.

זילפה גלינדוס, המנהלת החדשה של משרד מע"מ נתניה, ציינה שאין בכוונת הרשות להרפות גם במקרים של סרבני מס כבדים, המתחמקים חודשים ולעתים אף שנים מפעולות הגבייה והאכיפה, ולפעמים בדרכים ערמומיות, "שהרי התחמקות שלהם מתשלום המסים המתחייבים לפי החוק סודקת את העיקרון של השוויון בנטל המס".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן