תלמידי אורט ליבוביץ לא יצאו למסע ישראלי

3
342
קריאה להחלפת רן ארז. תלמידי אורט ליבוביץ' מוחים

שעות ספורות לפני צאתם ל"מסע ישראלי" קיבלו תלמידי כיתות י"א באורט ליבוביץ בנתניה הודעה על דחיית הטיול; ברשת אורט זועמים על ההחלטה של רן ארז לבטל את מסע ישראלי; תלמידי כיתות י"א יצאו להפגנה נגד ההחלטה

ההכנות למסע הישראלי הושלמו, תלמידי כיתות י"א באורט ליבוביץ ציפו ארוזים ונרגשים ליציאה למסע בן שישה ימים המלמד על הארץ וערכיה, אולם, כשעתיים לפני היציאה למסע, הועברה להם הודעה שהמסע נדחה. התלמידים ההמומים והמאוכזבים לא הבינו מדוע בוטל המסע בהתראה כל-כך קצרה. זמן קצר לאחר מכן התברר, כי ארגון המורים הארצי ובראשו, רן ארז, לא נתנו אישור ליציאת המורים למסע, זאת על רקע מאבק הארגון בנושא האבטחה בטיולים מאורגנים וכן הגנה על המורים מחשיפה לתביעות. ביטול המסע הישראלי, היווה המשך ישיר לביטול או דחיית הטיול של תלמידי כיתות ח' בבית ספר "שרת".

בפוסט זועם וכועס כתבה אחת התלמידות ברשת הפייסבוק, ביום ראשון: "השעה 21:00, מקבלת הודעה בווטסאפ הכיתתי שהמסע הישראלי נדחה ב-24 שעות וגם זה לא בטוח שיצא לפועל, זאת לאחר שארגון המורים אסר על המורים בבית הספר לצאת הלילה למסע, והם עושים את כל המאמצים כרגע כדי שנצא מחר למסע הזה. מסע של החיים שלי, למסע שישנה משהו בי, כמו שכל מי שעבר כבר את המסע הזה אומר. אני לא כועסת ולא באה בטענות אל המורים שלי, שהרי הם לא אשמים בכל, אך החוצפה של הארגון הזה לבטל טיול של שבוע כמה שעות לפני היציאה לטיול, היא חוצפה שלא מהעולם הזה. לא מבינה את ההתנהלות הזו, לא מבינה את הנהלים האלה ואת האיסורים. יותר מהכל – אני לא מבינה למה תמיד אני והחברים שלי נפגעים מכל העניין, כל פעם מחדש, טיול אחר טיול".

גורם ברשת אורט מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "ארגון המורים מנהל מאבק איתנים על גב התלמידים. הייתה עתירה שלאחריה הוחלט שבתי הספר שמקבלים את שכרם מהרשויות כן יכולים לצאת לטיולים, אבל זה לא היה תקף לגבי הרשתות ובהם רשת אורט. קמה צעקה והוחלט כן להוציא את התלמידים לטיולים. עכשיו הוחלט שוב לא להוציא אותם לטיולים ולכן בוטל מסע ישראלי. איך קורה שמבטלים מהרגע להרגע מסע כל כך ערכי וחשוב? לא זו הדרך לנהל את המאבק הזה. גם המורים שלכאורה הוא עושה את זה בשבילם, זועמים מאד".

בעקבות השבתת הלימודים של תלמידי כיתות ח' בבית ספר שרת, עקב ביטול הטיול השנתי, שוקלים כעת גם תלמידי בית ספר אורט ליבוביץ להשבית אף הם את הלימודים.

מהנהלת בית הספר נמסר, כי מדובר בנושא הנדון בין משרד החינוך לבין ארגון המורים. ארגון המורים הוא זה שהחליט שלא להוציא הבוקר את המסע הישראלי לתלמידי שכבת יא ואנו מקווים כי יציאתם למסע תתאפשר בקרוב. יחד עם זאת, מורי בית הספר כפופים לארגון המורים ופועלים על פי הנחיותיו.

ואילו ועד ההורים העירוני בראשות, סמדר סגל, בשיתוף עם ועד ההורים של בית ספר אורט פרסמו הודעה בה הם יצאו בקריאה לכל המורים לדרוש מרן ארז לשנות את דרכי הפעולה שלו – לא עוד על חשבון התלמידים, או לחילופין לעבור להסתדרות המורים. מעבר לכך מבקשים לפנות אליו באופן אישי ולדרוש ממנו לא לערב במלחמות שלו את התלמידים ובכך לפגוע בהם ולקפח אותם. "יש דרכים אחרות לנהל מאבק ולתת דוגמא טובה לילדינו". להודעה צורף טופס הצטרפות להסתדרות המורים ודרכי ההתקשרות עם יו"ר ארגון המורים הארצי, רן ארז.

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן