חברת כח אדם נקנסה בסך 20 אלף שקלים

0
120
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

בעקבות הסדר טיעון נקנסה חברת כח אדם מנתניה, שכנגדה הוגש כתב אישום בגין מספר מקרים של העסקת עובדים זרים ללא היתרים והעסקת עובדים מבלי שניתן להם ביטוח רפואי, בסכום של 20 אלף שקלים בלבד – ולא בסכום המקובל שעשוי היה להגיע למאות אלפי שקלים

כתב האישום הוגש על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, זאת לאחר ביקורת שביצעו פקחי הרשות במסעדה באזור השרון, בה אותר עובד זר שעסק בשטיפת כלים. מבדיקה שערכו הפקחים התברר, כי העובד היה ללא אישורי שהיה בישראל וכי חברת כוח האדם העסיקה אותו ללא היתר כדין.

לאור הליכים קודמים, עמדה החברה בפני סכנה להטלת קנסות גבוהים בסדר גודל של מאות אלפי שקלים. לאחר ניהול ההליך מול נציגי היועץ המשפט לממשלה, איסוף ראיות הגנה וניתוח משפטי של תיקי החקירה, קיבל בית הדין את טיעוניו של פרקליט החברה, עו"ד גל שרטוב. עקב כך בוטל כתב האישום כנגד בעלי המשרה בחברה ונמחק כליל. בנוסף, בוטל האישום החמור וצומצמו האישומים הנותרים.

עו"ד שרטוב מסר לנתניה און ליין, כי "חשוב להדגיש שנושא העובדים הזרים המועסקים כדין בהיתר, הפך בעייתי מאד עבור חברות כוח האדם, המתמודדות עם קשיים כמעט בלתי אפשריים בתחום העסקת אותם עובדים זרים".

עד כמה מוגבלת חברת כוח אדם ביכולתה לוודא כי עובדיה הזרים מועסקים בדין?

"במציאות של היום קיימים זיופים ברמה גבוהה מאד, לרבות אישורים מקוריים ריקים של משרד הפנים שהוצאו באופן בלתי חוקי על-ידי עובד הרשות לשוק – בהם נעשה שימוש לזיוף מקצועי של אישורים. במקרה כזה, הגם שהחברה, עושה כל שביכולתה לוודא שרק עובדים בעלי היתר כדין יועסקו על ידה, זה קשה. כאשר מוצג לנציגי החברה מסמך מזויף, מצד אחד אין לה את הכלים המקצועיים לזהות את הזיוף ומצד שני היא חשופה להגשת כתבי אישום חמורים בגין ההעסקה בלתי חוקית – כאשר הרשויות ואף החוק מתייחס לאחריות החברה כאל אחריות קפידה כמעט מוחלטת".

באשר לגובה הקנס שהוטל בסופו של הליך מסר עו"ד שרטוב, כי "אני שמח שיכולתי להביא לתוצאה ראויה זו אחרת, אפילו חברה בסדר גודל כזה, עשויה הייתה להיקלע למשבר תזרימי ממשי שהיה עלול אף לסכן אותה ממש. צריך לזכור שהחברה מפרנסת לא מעט משפחות של עובדי החברה ומאפשרת העסקתם החוקית של אלפי עובדים בשגרה, באופן חוקי ומסודר – תוך מילוי ודאגה לכל זכויותיהם של העובדים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן