שון וייסמן: מכבי נתניה המקום שנכון לי

2
458
שון וייסמן מכבי נתניה מבקיע
שון וייסמן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר

יש משהו מיוחד בחלוץ שון וייסמן, החלוץ הצעיר שהושאל למכבי נתניה מחיפה, השתלב במערך ההתקפה והפך לאחד השחקנים הקבוצתיים והמוערכים יותר – דווקא בזכות גישתו המפרגנת לחבריו.

ביום שני עלה שון וייסמן למגרש יחד עם חבריו, לעוד משחק על שלוש נקודות. הפעם מול רמת גן. שון, שביקש לשחזר את הצלחתו מול הפועל עכו לפני כשבועיים – משחק בו הבקיע שני שערים שאותם בישל לו ערן לוי, לא הצליח. אולם, זה לא מנע ממנו לשמוח יחד עם כל הקבוצה ולפרגן לכל החברים שהבקיעו והובילו את נתניה לניצחון מרשים בתוצאה 5-3.

במשחק מול עכו הבקעת שני שערים. איך הייתה התחושה אז ואיך התחושה אחרי משחק שאתה לא מבקיע?
"לכבוש זה תמיד כיף וצמד זה בכלל הרגשה אדירה. מה שכן, קשה לי עם הגדרות בסגנון "משחק העונה". בעיני כל משחק הוא משחק העונה וכל משחק חשוב באותה מידה. כולנו עובדים קשה מאוד כל השבוע כדי להגיע לרגע האמת ולעשות את הטוב ביותר. עם כל הכבוד לזה שהבקעתי שני שערים, על הניצחון מול עכו חתומים כל שחקני הקבוצה. כך גם מול רמת גן. כל שחקן העולה על המגרש בהרכב הוא חלק מקבוצה. רק משחק קבוצתי, מדויק, ללא פשרות מביא את האפשרות לניצחון".

אוהדי מכבי נתניה מילאו את אצטדיון נתניה מול עכו ואלפים מהם הגיעו למשחק מול רמת גן. מה זה עושה לך?
"אין לך מושג כמה זה משפיע ואיזו דחיפה זו עבורנו. כמובן שאני עולה למגרש במטרה לנצח במשחק, בדיוק כמו כל שחקן במכבי נתניה, אבל ברגע שאני רואה את כמות האוהדים שמגיעים ומעודדים בלי לעצור לרגע, גם שהקבוצה נקלעת לפיגור, זה הופך את הרצון לנצח להרבה יותר חזק. אני פתאום אומר לעצמי בראש, שכל אלה הגיעו לראות את הקבוצה במשחק טוב, מנצחת, גול אחד וכולם עפים באוויר, אז ברור שאני נותן גם את מה שאין לי כדי לספק את האושר הזה".

הגעת לנתניה בהשאלה ממכבי חיפה. עד כמה היית שלם עם המעבר. בכל זאת, מכבי נתניה לא הייתה במצב הכי טוב אם אפשר להגדיר את זה ככה?
"זו הייתה אחת ההחלטות הטובות והחשובות ביותר שעשיתי בקריירה הצעירה שלי. כמובן שהייתי שלם איתה אז וכמובן היום. יותר מזה, כאשר יצאתי מהפגישה הראשונה עם סלובו דראפיץ ומנכ"ל המועדון, אמרתי לדוד שלי ולאמא שלי שאני לא הולך מפה בלי לחתום. הרגשתי שזה הכי נכון לי והכי טבעי שיש. לא טעיתי. גילוי נאות, בזמן הפגישה והחתימה על החוזה לא ידעתי על מינוס תשע הנקודות של מכבי נתניה, אבל גם אחרי שעודכנתי, זה לא שינה כלום – מלבד עוד מוטיבציה להצליח ולהרים את הקבוצה חזרה למעלה. צריך להבין, שנתניה זה הרבה מעבר למועדון כדורגל. יש אווירה של בית, לכולם אכפת. כולם קשובים לך וזה אומר המון עבור שחקן".

עד שהתחלת להתמקם בהרכב הגיעה הפציעה שהשביתה אותך לחודשיים. מה עבר לך בראש באותו רגע?
"הדבר הראשון שעבר לי בראש זו השאלה, למה דווקא עכשיו?! עד שהגעתי למקום שטוב לי בו והכל הולך חלק. זה היה הכי מבאס בעולם, אבל מהר מאוד התעשתי והכנסתי לעצמי לראש שזה לא ישבור אותי. להיפך, אחזור חזק יותר. אני טיפוס אופטימי באופי שלי ולא נותן לעצמי להישבר. אני מאמין שדברים קורים מסיבה מסוימת וזה היה צריך לקרות. עברתי תקופת שיקום של חודשיים. בסופה, חזרתי בינואר רעב לשחק ולהבקיע".

בוא נדבר קצת על העונה הבאה. אתה הושאלת לעונה הנוכחית עם אופציה לעונה הבאה. האם תמשיך במדי מכבי נתניה?
"נכון, הגעתי ממכבי חיפה לנתניה כמושאל לעונה הנוכחית עם אופציה לעונה הבאה ואופציית רכישה. לשאלתך על העונה הבאה: לא אני זה שמחליט. יש הרבה גורמים וסעיפים בחוזה מול נתניה ומול חיפה שזה מעבר ממני. לי טוב במועדון ואני מרגיש בבית וזה אני חושב הכי חשוב".

אבל אם זה היה תלוי בך, במה שאתה שון וייסמן רוצה, האם בעונה הבאה אתה תמשיך בצהוב?
"שוב, אבל זה לא. אני באמת עסוק בלחיות את הרגע, להיות במקום שנכון לי ולעשות את המקסימום. אני בעצמי הייתי שמח לדעת מה קורה איתי בעונה הבאה, אבל כנראה שגם אני וגם אתם נצטרך לחכות עם התשובה עוד קצת. אם זה תלוי בי, אני אוהב את המועדון".

מהי המטרה שלך והיעד שהצבת לעצמך?
"המטרה שלי היום, כשחקן, היא המטרה של כל אחד ואחת מאנשי מכבי נתניה אני מאמין: לעלות לליגת העל ולשמור על מה שהצלחנו לבנות העונה. אחרי תקופה לא פשוטה שעברה על המועדון ותהליך שיקום מדהים שבראשו עומדים האנשים הנכונים שאוהבים ורוצים בטובת המועדון, באמת הצלחנו להוכיח שמקומה של מכבי נתניה הוא בליגת העל. אני מאחל לנו מכל הלב שנעלה ונצליח".

מילה לאוהדים לפני סיום?
"תודה. לא סתם מגדירים את הקהל הצהוב כשחקן ה-12 של הקבוצה. אין לכם מושג כמה כוח ומוטיבציה זה נותן לנו השחקנים במגרש, המחזה ביום שישי מול עכו והמחזה ביום שני מול רמת גן, היה מרהיב. תמשיכו להגיע, זה עושה לכולנו טוב ובשנה הבאה, בעזרת השם, נעשה ונצליח בליגת העל".

כתבות נוספות העשויות לעניין את אוהדי מכבי נתניה:

סלובודן דראפיץ מגביר הילוך

חמסה עליהם: נתניה ניצחה את ר"ג 3:5

אהבתם את הריאיון עם שון וייסמן? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס…

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן