זוכה מהחזקת פסלים גנובים

0
96

שופטת בית משפט השלום בנתניה, הדס רוזנברג שטיינרט, זיכתה מחמת הספק את תושב בורגתה, אשר הואשם בהחזקת פסלי ברונזה גנובים, של הפסל יגאל תומרקין.

מכתב האישום עולה, כי לפני מספר שנים נגנבו שני פסלי ברונזה של הפסל המפורסם, יגאל תומרקין, מבית פרטי בישוב בורגתה, הסמוך לנתניה. בחודש יולי 2012 נראה הנאשם נוהג באזור של אתר ברזלים בקלנסוואה בטנדר, אליו חוברה עגלה ובה היו שני פסלים. עוד עולה מכתב האישום, כי לנאשם לא היה הסבר מניח את הדעת לגבי הפסלים.

התביעה טענה, כי הנאשם הביא את הפסלים למגרש גרוטאות וכי באותו זמן נהג ברכב בזמן פסילה וללא רשיון. הנאשם כפר בהאשמות שיוחסו לו וטען להגנתו, כי הוא מכיר היטב את ערכם של הפסלים ואין כל היגיון שימכור אותם תמורת סכום קטן יחסית, כחלקי ברזל. לטענתו אמנם מכר חלקי ברזל, אך מדובר בשאריות ממפעל חממות ולא בפסליו של תומרקין.

בנוסף טען הנאשם, כי עדותו של אחד מבעלי המגרש מלאת סתירות, נוכח האינטרס שהיה לבעלי המגרש להרחיק את עצמם מהעבירה של החזקת רכוש גנוב. בנוסף נטען, כי יש לזכות את הנאשם נוכח מחדלי החקירה של המשטרה.

שופטת בית משפט השלום בנתניה הדס רוזנברג שטיינרט, זיכתה את הנאשם ומחמת הספק וקבעה, כי למרות שגרסתו של הנאשם איננה נקיה בספקות ותמיהות, חקירת המשטרה היתה דלה ביותר ולא היה בה כדי לשלול את גרסת הנאשם או כדי לספק את החיזוקים הדרושים לגרסתו המפלילה של אחד מבעלי המגרש.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן